Måndag 3 December

Tiden går så sakta! Men idag påbörjar vi v 11, alltså 10+1 om jag har förstått allt det här med hur man räknar. Vi är 2 dagar efter Susanne och Daniel.. =) 

Detta händer med Bönan i vecka 11:
Nu kallas det inte embryo längre, utan foster och den är ungefär lika stor som en kiwifrukt, mellan 4,5 - 6 cm. Naglarna börjar växa, och den kan röra lite på sig. Huvudet upptar hälften av Bönans kroppslängd.

Allting känns bra. Men jag är otålig. Nu får det börja synas nånting! Jag äter mycket, har aldrig varit såhär sugen på saker förut. Jag kan äta middag och bli jättemätt, och en kvart senare mumsar jag ett äpple... knasigt! Så har jag aldrig gjort förut. Det är nog en av de svårare sakerna för Jens, att inte äta varje gång jag äter.. =) hihi... Jag läste att moderkakan producerar mycket progesteron, vilket verkar avslappnande på de muskler vi inte kan kontrollera. T.ex. musklerna i tarmarna, därför fungerar tarmarna långsammare, vilket i sin tur kan leda till förstoppning. Jo tack.. shit.. äter lika mkt katrinplommon som de gamla på jobbet.. Too much information?! ;)

Nu är det bara 14 dagar tills vi ska till BMM, spännande! Jag vill dit nu!

Pappa Jens har förresten köpt en bilbarnstol.. han köpte den av en jobbarkompis. De kostar ce 1500 kr i butik, och vi fick köpt denna för 300 kr... perfekt! De växer ju ur den så fort.. de vi köpte den av fick bebis i juni och han har vuxit ur den redan, så det är ju igenting man använder jättelänge precis. Mycket bra köp! :)

Det känns så överväldigande. Tänk att det faktiskt växer en liten bäbis i mig.. ett björkfrö... Tänk att jag ska bli mamma i juni! Mamma!
Vi älskar dig lilla Bönan, och längtar efter dig!

Kommentarer
Postat av: andreas

hoppas det lilla livet pratar skånska .. då blir jag glad :)

2007-12-03 @ 09:32:17
Postat av: Mormor

Vi längtar också! Men skånska var väl att ta i.....
Kram

2007-12-03 @ 16:19:00
Postat av: Elin

Hehe, då blir det till att laga mycket mat på söndag då!! :) Och lite extra tårta!! =)

2007-12-06 @ 21:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0