Tisdag 25 December

Igår var det julafton, jag hann inte riktigt med att uppdatera oss :)

Men, igår gick vi alltså in i v 14. (13+1) Så spännande! Det börjar synas lite nu.. Jens och jag ser det i alla fall, men det är nog bara såna som ser mig ofta som kan märka det.

Detta händer med Bönan i vecka 14:

Din bebis är 8 cm och väger ca 25 g. Bebisen är ungefär lika stor som en tennisboll. Nacken och halsen börjar bli så starka att bebisen kan hålla upp sitt huvud. Nu är alla kroppsdelar så pass utvecklade att man kan se vilket kön bebisen har.

Detta händer med mamman:
Nu tänjs musklerna och huden ut för att ge plats åt bebisen att växa. Om du vill göra ett fostervattensprov så görs det kring de närmaste veckorna. Det uppstår en massa känslor när du är gravid. Låt din partner och de närmaste få chans att stödja dig genom att prata med dem. Be din barnmorska om hjälp, hon finns där för dig.

Jens är så himla gullig!! Han klappar magen, och när han ska berätta nåt som bebisen inte får veta håller han för min navel *hihi* Han längtar så efter dig lilla varelse! Och jag med såklart! :) Vår lilla böna!

Kraaam!


Kommentarer
Postat av: Moster

Jag längtar också! =)

2007-12-25 @ 10:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0