Första skrattet...

Ja, igår fick vi höra första skrattet! Hon försökte iaf och det blev ett litet ett, så himla gulligt babyskratt är. Vi satt i soffan och pratade och jag lät en massa, Linnéa var jätteglad och babblade en massa och log med hela ansiktet! Hon är så himla go. Hon är mycket starkare i nacken nu också, håller uppe huvudet kortare stunder helt själv, ofta när man håller henne mot axeln lyfter hon upp huvudet och tittar sig omkring. Man märker att hon har blivit mycket mer "med", hon vill liksom titta på saker och följer saker med blicken.
Igår satte jag upp hennes Tummenmobil på vaggan, och hon verkar gilla den. Den spelar "you are my sunshine" och figurerna snurrar. När musiken börjar slappnar hon av och börjar låta, sen tittar hon på figurerna som åker runt!

    <---- Visst ser hon nöjd ut?! :)

Vår tjej är en riktig liten goding, en trött goding, hon sover mest hela tiden! Det ser så mysigt ut när hon sover! Och på morgonen när hon vaknar ligger hon och sträcker på sig länge länge och korvar och grejar en massa, då är hon riktigt mysig att gosa med!

       
   

Idag tog jag och Linnéa en promenad in till stan. Vi gick till mormor och morfar hemifrån oss, det tog ca 1 timma och var en riktigt härlig promenad faktiskt. Hon hade fått mat innan vi gick och jag trodde hon skulle somna men hon var vaken nästan hela vägen, låg där i vagnen och pratade och hade sig. När vi kom fram fick vi fika och sen ville Linnéa äta igen, och sen åt hon ytterligare två gånger medan vi var där.
Hon vill äta väldigt ofta, men hon äter bara korta stunder sen somnar hon och vill inte ha mer. På kvällarna äter hon länge stunder och mer sällan, och nu det senaste har hon bara ätit en gång på natten. Det är skönt. Vi får sova riktigt bra! Oftast när hon vaknar på natten brukar jag mata och sen lägger jag henne i vår säng, där somnar hon om bäst för om jag lägger henne i vaggan blir hon så pigg och det tar lång tid innan hon somnar om då. Sen är det ju väldigt mysigt att ha henne nära och höra henne ligga och snusa och snarka sina små snark! ;)


Jag har tänkt lägga in "dagens outfit" på Linnéa, men eftersom jag inte bloggar varje dag (även om jag vill så hinner/orkar jag inte varje dag) så får ni se den outfit hon har på sig den dag jag bloggar. Oj vad jag svamlar.. jaja, detta har hon på sig idag iaf!


Kommentarer
Postat av: jossan

hihi va söt hon e =) skönt att ni får sova bra. höres. kramar till er

2008-08-13 @ 20:15:43
Postat av: Emma

Fin hon är!

2008-08-13 @ 21:22:03
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/
Postat av: Therese

Första skrattet!! Mysigt! Hon e så himla go lilla Linnéa! Å en gladare unge får man leta efter ;) Men nu vill jag träffa henne igen, det va ju flera dar sen, hihi!! Puss å kram på er!

2008-08-14 @ 14:28:54
Postat av: Jessika!!

Så söt!! Sista bilden ser ut som Jens i rosa kläder nästan! ;-) Dom e så lika! =) Skönt att hon sover bra och är så snäll. Inget mer magont? Kram

2008-08-15 @ 07:28:50
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Sarah

Håller med Jessika, Linnéa är allt lik Jens :)

Vad kul med första skrattet! Man smälter ju direkt :)

Kram

2008-08-17 @ 06:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0