Helgen...

I lördags skulle jag ha gått på möhippa, Jens syster Annies. Men eftersom Linnéa höll mig vaken större delen av natten kände jag att jag inte orkade svira runt hela dagen så vi åkte bara ner till Gbg för att vara med på kidnappningen av blivande bruden! Det var jätteroligt!! Synd att jag inte kunde vara med på allt kul de skulle göra under dagen och kvällen, men Annie förstod och hon hade iaf haft riktigt roligt och det är huvudsaken!
Så efter Gbg åkte jag och Jens hem, jag var helt som en zombie. Första natten Linnéa krånglat så jag är inte riktigt van vid det, men det gick det med... Linnéa var också jättetrött, hon somnade t.om. sittandes i knät! Men efter lite vila blev det en promenad runt Lilla Färgen i Baby Björnen. Det gick jättebra att bära henne i den, hon sover som en stock när man går, men stannar man så blir det lite gnälligt. Jättemysigt att ha henne så nära!

   

Efter promenaden blev lilltjejen pigg igen!!

   

På kvällen grillade vi, man får väl passa på så länge det går, och så länge det är fint väder. Vi har ju inte blivit bortskämda med det på senaste precis.. men Linnéa var med ute i babysittern, hon älskar att sitta i den ute och titta på saker. Nu är hon väldigt mycket med med blicken och kikar sig omkring och så. Det är så kul också när hon känner igen oss och ler när vi pratar med henne eller när man hämtar henne när hon sovit. Gosunge!!

   

Jag tänkte fråga er som läser som har barn, hur lång tid tog det för era barn att ta nappen/hitta tummen? Linnéa tycker om nappen när hon väl fattat hur man gör, men hon spottar ut den titt som tätt så det känns lite onödigt att hålla på att ge henne den hela tiden. Hon verkar mer intresserad av att försöka suga på tummen, men det är svårt att hitta den när man håller den inne i handen. Så hon försöker suga på hela handen och ibland blir hon jättearg när hon inte hittar sin tumme! Vad gör man? Kommer det av sig själv sen, eller ska man försöka hjälpa till?

I söndags var vi mest hemma, vi smörjde in soffan och sen skulle vi fikat hos Therese o Anders men det blev inte så. Så vi var hemma och slappade, sen åt vi middag i Hemsjö och sen hem för att sova!

Igår började Jens jobba... så himla tråkigt!! Jag och Linnéa fördrev dagen med ett besök på MAXI och en promenad. Mysigt, och hon låg jätteglad i vagnen, hon gillar nog att shoppa med mamma! Hon fick ha dammvippan vi köpte i vagnen och det tyckte hon var kul. :) När vi kom hem var hon med mig i rabatten och rensade ogräs, hon satt i babysittern och jag rensade, sen kom pappa hem och då fick hon vara med honom ett tag. Sen blev det middag, passade på att sitta ute och äta, så fint väder! Efter maten fick jag igång Jens, han rensade hängrännor och klippte häcken! Riktigt skönt att få lite gjort här hemma, såg hemskt ut! Jag fortsatte rensa lite rabatter och började rensa mellan stenarna på gången mellan parkeringen och trappan, orkade inte mycket men nu är det på G iaf!
Efter lite slapptid i soffan, och Jens vid datorn blev det kvällsmacka innan sängen!

   

Här är dagens outfit, sover gott först på kudden och sen på pappas mjuka mage ;)

           

Nu ska lillsnuttan få mat!

Kommentarer
Postat av: Emma

Klart att det är bättre om hon tar napp istället för tumme, just med avvänjningen sen.

Vi provade med napp första gången när Alex var 9 dagar kommer jag ihåg å då var han inte särskilt intresserad. Sen efter några veckor vet jag att vi bytte till silikon-nappar (hade latex innan) å då tog han den jättebra! Å Alwin tex tar ju bara latex, så det kanske är det?

Å att hon suger på handen gör ju bebisar, kul att ha hittat den liksom ;-) Men går det inte med napp, så gör det ju inte. Vill du veta min åsikt, så hade jag nog försökt lite till. Just att det är lättare att ha än tumme. Syrrans dotter har bara tumme, kan ju inte direkt "kasta bort den" nu vid 3 års ålder. =/

Lycka till ;-)

2008-08-19 @ 16:52:05
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/
Postat av: Karin

Emma: Tack för ditt svar! Det är precis som du säger med avvänjningen, vi har också funderat på det. Ska kolla vad det är för sorts napp vi har och testa en annan så kanske det går! Tack för tipset!

2008-08-19 @ 19:58:20
Postat av: Jessika!!

Som Emma skrev så tar Alwin bara latexnappar. Dom gula du vet! Han var nog nästan 2 månader innan vi provade och köpa såna och han tog nappen med en gång. Helt otroligt!! =) Lycka till!

2008-08-19 @ 20:29:01
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Moster

Hon är ju världens sötaste att titta på! Vilka goa bilder! :) Kan titta hur länge som helst!! :)



Så, hon har haft en krångelnatt också... ajdå, hoppas det inte håller i sig nu när Jens ska sätta igång att jobba igen! Och speciellt om moster ska vara barnvakt :)

2008-08-19 @ 20:41:23
Postat av: Sarah

Axel var nog ca 1 vecka när vi började med nappen, och Edvin var 1 månad. I början har dom ju inte fått in riktigt hur man gör, så då åkte den ut väldigt ofta. Men dom var ändå intresserade. Som Emma skrev innan så är det ju lättare att sluta med napp än med tumme sen. Men skulle det vara så att hon bara vill ha tumme sen så är det ju inte så mkt att göra åt det :).

Det finns ju nappar som är platta på ena sidan, och så finns det ju dom som är ovala eller vad man ska säga. Både Edvin och Axel vägrade ta de som är platta på ena sidan. Lite synd, för jag tycker ofta att det är finare mönster på dom ;)

Lycka till :) Kram

2008-08-20 @ 10:37:07
Postat av: Johanna

Nämen åh, vilka gulliga bilder :)

2008-08-20 @ 11:14:56
URL: http://hummerdummer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0