Våran dag!

Idag har jag och Linnéa varit på äventyr. Vi var och hälsade på en kompis i Ingared, och då fick vi träffa hennes tre hundar också, det tyckte Linnéa var jätteroligt! Såhär glad var hon idag när jag berättade vart vi skulle (där ser ni även dagens outfit!):

   

Vi hade jättetrevligt. Började med en promenad i regnet och sen en go fika med hemmabakade bullar och kladdkaka. Jag som försöker bli av med min "mammamage", jag har ingen självdisciplin det är bara så!

Efter fikakalas bar det iväg in till stan för efterkontroll på barnmorskemottagningen. Allting stod rätt till med mig, de kollade blodtryck och allting, så det känns ju bra att veta! :) Vi pratade lite preventivmedel och sånt också, för nu vill vi nog inte ha barn på ett tag ;)

När vi kom hem fick Linnéa ligga i babygymet för första gången, hon tyckte det var jätteroligt. Hon låg och pratade med djuren som hänger i det, och skrattade en massa!!

      


Nu har vi precis kommit hem från farmor & farfar, fast det var bara farmor hemma. Vi blev bjudna på kaffe och Linnéa fick vara hos sin farmor, det tycker hon är mysigt!




Här kommer lite fina bilder på våran goa tjej som jag har tagit under helgen!

  <--- Har precis vaknat och blivit flyttad till vår säng. Tjoar och försöker väcka pappa!

  <---- Nybadad gosetjej!

  <--- Redo för att vara med mamma i trädgården och greja!

  <---- Glad tjej på skötbordet!

Att vara hemma utan Jens går faktiskt riktigt bra. Vi är så duktiga, lagar mat tills han kommer hem och allt. Vi har t.om. lyckas få upp våra nya gardiner i ett fönster, så nu är det bara ett kvar, får se när de kommer upp. Imorgon ska vi försöka orka/hinna städa lite för på torsdag får vi finbesök, Susanne, Oliver och Therese ska komma på kaffe. Eventuellt Måkkan också, vore kul om alla kan komma!
Jag har lite funderingar på en tjejmiddag längre fram också, ska kika på en passande helg så får vi hoppas att alla kan och vill komma :) Jag har redan förvarnat Jens om att han kommer bli utslängd den kvällen och han planerar grabbkväll då.

Nu har jag laddat våran videokamera så nu hoppas jag att ni snart ska kunna se filmer på Linnéa också. Ska bara se om man kan föra över dem på nåt sätt. Hur man sen får upp dem på bloggen blir ett mysterium, men jag får la testa mig fram! Nån som vet? Berätta gärna i så fall!!

Kram på er!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hehe, det är ju, utan tvekan, världens sötaste och gladaste unge! :)



Ska bli skoj att vara barnvakt till henne på lördag! :) Pratat lite om det, och vi kan vara i lokalen så blir det lite lättare för er också kanske! Om hon inte helt plötlisgt nu får för sig att flaskan är världens bästa kompis förstås! :) Vi hörs av snart!! :)

2008-08-26 @ 22:42:38
Postat av: Moster

Var ju såklart moster som skrev det tidigare inlägget då! :)

2008-08-26 @ 22:43:05
Postat av: jossan

vilket sötis ni har.. har så gott leende, ser framemot o träffa er snart igen när ja kommer hem =) riktigt charmtroll Linné =) kramar till er

2008-08-26 @ 22:46:06
Postat av: Karin

Moster: Vad bra att ni kan vara i lokalen (om inte flaska funkar), eftersom det är första gången med barnvakt känns det bra. Kommer nog vara nojig ändå, hehe! Hon kommer älska att bli passad av er! :)



Jossan: Ja visst är hon, goingen! Klart vi ska ses när du kommer hem, ska bli jätteroligt!!

2008-08-26 @ 23:00:22
Postat av: Emma

Ja hon är jättefin! Såå sött när dom små börjar le å vara med mer! kul!



Lycka till på lördag då ;-)

2008-08-27 @ 12:55:29
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/
Postat av: Therese

Imon blir det fika! mysigt med två bebisar då me, har aldrig varit så på våra fikor innan!!

Ser att hon hade en-månads-present-bodyn på sig! Sötnos ;)

2008-08-27 @ 13:48:05
Postat av: Sarah

Vad härligt hon ler :)

2008-08-27 @ 14:23:27
Postat av: Jessika!!

Hon verkar allt vara en riktigt go o glad tjej! Skönt att de går bra utan Jens också... =)

2008-08-28 @ 08:17:24
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Anonym

hej vilken söt flicka ni har..det tar tid att gå ner efter en graviditet...din dotter är ju inte så gammal än.. ta det lungt njut nu ...

2008-08-31 @ 20:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0