Att sitta är kul!

Nu har lillPyttet kommit på att det är jätteroligt att dra sig upp från liggande till sittande! Man ger henne händerna så tar hon tag i en och drar sig upp till sittande, sötnosen, hon är jätteduktig. Och hon tycker att det är roligt. Så fort man lägger ner henne igen blir hon arg och ska minsann upp igen. Då ligger hon och försöker själv utan att få hjälp, det ser ut ungefär som att hon gör mini situps. Det går inte så bra... Hon har kommit på detta idag. För när vi har försökt tidigare att få henne att dra sig upp bara låg hon där och höll i händerna och tittade frågande på en!

Vi lägger henne på mage oftare nu också för hon tycker inte riktigt lika illa om det nu längre...det går en stund i alla fall! Det ser ut som om hon försöker ta sig fram, men de små knäna når inte ner till golvet för hennes mage är lite för stor + att hon spänner sig lite för mycket och blir som en båge. huvudet och benen rakt upp i vädret!!

       

Och det här med att vända sig, det har inte skett ännu. Varken från rygg till mage eller tvärtom, men nära är det! Åt båda hållen!



I söndags var vi ju på stan med Elin och Andreas. Det var riktigt mysigt, och kul att träffa dem lite! Vi knatade runt och tog lotter och kikade i skyltfönster. Jens hittade en TV spelsbutik där man kunde byta in sitt PS2 mit ett XBOX så det har han gjort nu - lycklig är han! Efter stan blev det middah hos mina föräldrar, som alltid mycket gott! Efter det åkte vi till Jens föräldrar en sväng för att träffa Jens syster som var där och det var längesen vi sågs! Självklart ville vi träffa Jens föräldrar också ;) Sedan blev det en lugn kväll hemma. Vi skippade gröten igen och Pyttet sov bra på natten.
Men i måndags provade vi att ge mild havregröt istället, för vi tänkte att det kanske var just majsgröten hon reagerade på. Men det gick inte det heller... hon hade jättejobbigt på natten. Så nu skippar vi gröt och ska prata med bvc sköterskan imorgon när vi ska dit. Vi får kanske avvakta med gröt ett tag, eller kanske ge välling eller nåt istället.

Igår var Therese här och hjälpte mig lite! Hon passade pyttet en stund medan jag gick ut i härbret (ett litet extrahus) och rotade fram julsaker och julgardiner! De hade det jätteroligt här inne, sjöng och hade sig och jag hittade det jag skulle ha. Vi hann dricka kaffe också såklart! Det var väldigt trevligt, tack igen Therese, Pyttet hade kul med sin barnvakt! :)

Jag längtar som en tok till jul! Vill ha en massa julstämning nu, julmusik, lussekatter och pepparkakor, glögg, must, nötter, julmat och allt annat som hör julen till. Och jag tror att min storebror och hans fru kommer ner till oss från Stockholm över julen. Hoppas hoppas hoppas!! Det hade varit så mysigt! Vi saknar er ska ni veta!!

Idag har vi inte gjort så mycket. Pyttets mormor var här en stund och fikade med oss och sen fick jag upp en del julgardiner och sånt. Linnéa och jag har busat en massa på lekfilten också... upp till sittande och ner, upp till sittande och ner... herregud, hon är outtröttlig! ;)

Imorgon är Jens pappaledig och vi ska till bvc! Undrar vad vår stora lilla Pytt väger nu!

Ha en mysig torsdagskväll! Kram!


Kommentarer
Postat av: Emma

Ja visst är det mysigt med jul!?

20 dagar kvar nu ;-)



Å apropå alla din hälsningar i min blogg ;-) Det gör absolut ingenting! Hellre för många än ingen alls vet du väl :D

2008-12-04 @ 21:12:41
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/
Postat av: Susanne och Oliver

Halloj!



Hahaha, så söt hon är! Underbara bilder som vanligt!

Hon blir bara starkare och starkare för var dag som går så snart kommer hon inte ligga still en sekund!





Kramar till dig och Linnéa från mig och Oliver

2008-12-04 @ 21:13:54
Postat av: Sarah

Vad duktig hon är :) Klart man inte vill ligga mer när man märker att man ser mer när man sitter upp :D

2008-12-04 @ 22:19:05
Postat av: Jessika!!

Vad lik Jens hon är!! Blir bara mer o mer tycker jag. =) Sätt på Jens rosa kläder och en liten söt mössa så ser man inte skillnad! ;-)

2008-12-05 @ 12:16:01
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Therese

Nu har ni precis vart här å fikat, fick se live när hon satte sig upp!! Gullunge va stark hon är!



Nu håller Ander på att sätta upp mitt fina fågelbord, äntligen! Tack igen Karin!

Nu ska vi åka å titta (köpa) amaryllis!



Puss å kram!

2008-12-05 @ 13:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0