förkylning på g?

Usch.. känner mig inte alls särskilt bra nu. Har varit lite småhängig hela dagen och nu ikväll har jag ont i kroppen och huvudet känns tungt, sådär som det kan göra innan man bli sjuk. Just nu passar det sig verkligen inte att bli sjuk! Imorgon skulle jag ju äntligen få träffa lilla Filippa för första gången, men vi har bokat om det. Hon är ju så liten och tänk om hon skulle bli sjuk pga mig! Uscha! Det gäller såklart även lille Oliver som skulle varit med också... Bättre att vi väntar tills på måndag och hoppas att alla är friska, pigga och glada då!
Jag hade tänkt få så himla mycket gjort de närmaste dagarna, men får se hur det blir med det nu. Hoppas jag orkar ändå! Jag måste ju fixa lite julgodis, koka skinkan jag köpte idag och julpynta en massa så vi får ordentlig jul här hemma! Kanske kan få kokat lite knäck iaf, alltid nåt!

Jag brukar ge bort en del hembakat till mina faddrar på jul, så det måste jag iaf baka. Tänkte lite apelsinbiscotti, saffransbiscotti, pepparkakeknäck och sånt, men när ska man hinna?! Tiden bara går... och när Linnéa är vaken vill jag ju tillbringa all tid med henne. Och när hon sover lyckas jag alltid hitta på annat att göra, eller så blir huvudet tomt "vad var det nu jag skulle göra?! Äh, jag kollar datorn en snabbis..." Och sen sitter jag där tills Linnéa vaknat! Och Jens jobbar senpass så det hinns inte mycket när han kommit hem heller om man nu vill ha lite tid tillsammans. Men gud vad jag klagar... ursäkta mig! Det är lite pessimist över mig idag...

Pessimisten: Nu kan det inte bli mycket värre....
Optimisten svarar: Jooodå, det kan bli mycket värre!!

Haha!!

Nä... nu ska jag gå och dra nåt gammalt över mig! Gonatt alla!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Precis så har jag kännt mig de senaste dagarna!! Börjar dock bli piggare idag, och det är tur det, har hur mycket som helst att stå i dagarna som är kvar fram till julafton!! Hoppas du blir frisk snabbt med :)

2008-12-16 @ 22:06:04
Postat av: Elin

Är också lite syld jag... inte roligt! Men biscoutti finns det även fler som gärna tar i julklapp... ;)

2008-12-17 @ 11:41:23
Postat av: Therese

Jag som inte är så huslig...vad är egentligen biscoutti??? Låter gott iaf!



Synd på Filippa besöket, men på måndag blir det nya tag! Krya på dig gumman!



Puss på er!

2008-12-17 @ 12:07:02
Postat av: Emma

Känner mej precis likadan! Alltså hänging å på väg att bli sjuk..Segt!

Det där med bakning är inte riktigt min grej, tar hem från jobbet istället ;-)



Krya på dej!

2008-12-17 @ 18:22:40
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0