Mammabubbla...

Jag har kommit fram till att jag lever i en bubbla.. en mammabubbla. Hela mina dagar går åt till att vara mamma, och det är ju helt underbart! Allt cirkulerar ju kring Linnéa, och det är ju så det ska vara. Jag är helt nöjd med min tillvaro, eller mer än nöjd, jättelycklig. Hon skänker sån lycka varje dag, bara genom att vara och finnas.


Jag blir alldeles varm

när jag ser in i dina ögon blå

när jag känner din kropp så len

då du du kittlar mig med fingrar små

och sparkar mig med knubbiga ben


Jag blir alldeles varm

när jag smeker din lilla hand

när jag säger ditt namn

vi har ett alldeles särskilt band

älskade baby i min famn.


~Karin 081230~


Kommentarer
Postat av: Emma

Åh va fin dikt! Har du skrivit den själv?? Sååå fin verkligen!



Å javisst är det verkligen livet att vara mamma! ?Helt underbart! Vad gjorde man innan? Å vad gjorde en lycklig liksom?

2008-12-30 @ 18:42:58
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/
Postat av: Jessika

Oj vilken vacker dikt!!! Ingen kan nog förstå vilken mammabubbla man lever i förrän man provat på de själv!! =)

2008-12-30 @ 20:23:41
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Sarah

Jättefin dikt, vad duktig du är!



Så sant det du skrev om mammabubbla :)



Gott nytt år på er!

Kram

2008-12-30 @ 21:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0