Mysig söndag...

Idag har vi haft en mysig dag. vi började dagen med att hämta upp farfar och åka till stan, till Babyproffsen närmare bestämt. Väl där kollade vi på olika bilstolar, för tomten skulle komma med en sån till Linnéa! Vi fastnade först för en Brio stol, men efter att ha provat den i bilen och Pyttet fått provåka blev det till att åka tillbaka och byta till en Maxi-Cosi Mobi! I denna satt Linnéa jättebra, och den passade perfekt i bilen! Så nu har Pyttet en bilstol för stora tjejer, en röd jättefin!
Tack farmor och farfar för den fina bilstolen!!! Massa kramar till er!

Efter stan åkte vi till hemsjö. Annie var där så vi fikade med dem och sen skulla Annie och Anette baka pepparkakor och Jens o Lennart skulle meka med Jens bil. Så jag och Pyttet tog en promenad till Ingared. Det blev en rask promenad, 1 tim fram och tillbaka, härligt att röra på sig lite. Men för att inte förlora någon vikt av mitt promenerande köpte jag lite choklad i Ingared! Haha, man måste ju fylla ut skinnet som Jessika brukade säga ;)
Sen när vi kom tillbaka fick Pyttet middag, palsternacka/morot/broccoli. Smaskens!! Sen busade vi ett tag och sen åkte jag, jens och Linnéa och hämtade mat till oss alla (utom Annie som skulle äta hemma) från Musses. Vilken himla god mat de har där!

Efter maten fick det bli hemgång.. men först ett stop på Maxi! Där fick jag äntligen köpa mig en ny dammsugare!!! Det blev en Electrolux Ultra Silencer!



Så nu längtar jag tills jag kan städa! Ska bli skönt att kunna dammsuga och känna att det luktar rent. När man dammsuger med vår gamla dammsugare luktar det gammalt varmt hundhår, inte kul alls! Man städar och det luktar illa.. blä! Så nu ska här städas... jag provade den en snabbis förut, och den är kanonbra!! :) Mycket bra köp!

Nu sover Pyttet och Jens kollar på tv, men han vill snart ha datorn så han kan spela sitt himla wow.... jag ska spara pengar till en bärbar dator!!....

KRAM!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Låter som en jättemysig dag :). Kul med ny dammsugare! Är det en sån där bebisen ligger på dammsugaren och sover? Pekade på den sist vi var på maxi, tycker bilden är så söt :)

2008-12-15 @ 07:40:18
Postat av: Susanne

Vad skönt med en ny damsugare! Skulle nog vilja ha en ny. Fick visserligen en förra julen men nu har slangen gått sönder och har fått köpa en ny slang som var skitsvår att få på... =/



Jasså, så det blev en Maxi Cosi mobi! Ja den verkar ju toppen, vi testade den till Oliver för nån månad sedan och han satt perfekt, även om han inte var så glad att prova den... Hur kom det sig att ni bytte?



Ses p åonsdag, det ska bli såå kul! Kunde T och babyn i magen vara med? Hoppas! =)



Kram från mig och en sovandes Olli

2008-12-15 @ 08:11:06
Postat av: Therese

Åhh!! Exakt den dammsugaren ska vi oxå köpa! När vi får lön på måndag, så hoppas det finns några kvar då! ;) Bra att den va bra!



Kul med ny bilstol oxå! Det betyder väl att vi snart får köpa den lilla!? Det närmar ju sig..!



Klart jag ska med på onsdag! Å baby oxå, längtar tills min baby oxå får va med utanför magen! Jättekul att få se lilla Filippa! Nu ska jag in å titta på bilderna på hennes blogg! Puss så länge!

2008-12-15 @ 10:11:26
Postat av: Jessika!!

Kul med ny bilstol! Fast jag saknade att kunna lyfta ur den när Alwin sov!!



"som Jessika brukade säga"... Menar du på att jag inte har samma filosofi fortfarande? ;-)

2008-12-15 @ 12:51:54
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Karin

Jessika: men nu är du ju så himla smal då kan du väl inte ha den filosofin länge?! :)

2008-12-15 @ 17:29:24
Postat av: Emma

Åh..HAHA! Typsikt oss mammor som blir superglada av nått så tråkigt som en ny dammsugare! Men åhh va kul! HAHA! Vill osså ha en ny!

Hur kom det sej att ni köpte just den? å va kostade den?

2008-12-15 @ 19:03:14
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/
Postat av: Anonym

Emma: Ja visst är det typiskt! Haha! :) Vi valde den för den hade bra sugeffekt och så är den ganska lätt och tar inte så stor plats. Nu kostade den 1495 kr på Maxi, 500 kra rabatt! Och den är riktigt bra!!

2008-12-15 @ 19:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0