Nu är det jul här i vårt hus!

Ja här är det pyntat och fixat. Jag fick ordna till allting för igår skulle vi ha främmat. Therese, Anders, deras baby i magen och deras 2 vovvar kom hit på lite minijul! Vi hade det jättemysigt!! Vi började med att laga maten tillsammans, potatisgratäng med fläskfilé och till efterrätt blev det chokladcheesecake. Det blev himla smarrigt! Sen blev det ett parti True or False men efter ett tag gav vi upp... det var aldrig nån som vann! Men jag var såklart närmast målet ;)
Vi hade lite juklappsutdelning också. Pyttet fick en grön leksaksbil som var jätterolig, en rosa badanka som också var jätterolig, en nyckelknippa i plast med tre nycklar i olika färger som låter, som också var jätterolig ;) Hon fick jättefina kläder också, en vit body, en brun hänsleklänning och strumpbyxor som var vita med röda hjärtan på!! Så himla fint!! TACK!!
Jag fick också en julklapp, ett jättefint halsband! Tyvärr gick kedjan av inatt, så jag måste byta det. Hoppas verkligen att de har ett likadant kvar!
Tack Therese och Anders för en jättemysig kväll!! Vi hade jätteroligt!

Idag tog jag en sväng till Blomsterlandet, alldeles själv!! Ingen Pytte med. Hon var hemma med pappa och myste. Så skönt det var att åka iväg ensam. Usch känner mig lite hemsk när jag skriver så, men det var faktiskt det! Jag var bara borta i ca 1 timme, men det var en härlig timme. Behövde bara tänka på mig själv, strosa runt och bara vara lite. Jag passade på att tanka upp bilen också och sen fick jag åka hem och hämta upp min lilla familj för vi skulle iväg till Hemsjö. Jag och Annie skulle ha vårt traditionella julbak!! Vi bakade vörtbröd, saffransbiscotti och Mozartkulor med egengjord mandelmassa, massa gott! Det är mysigt att julbaka, och allting blir så mycket roligare när man är två!
Efter baket stannade vi på middag och sen bar det iväg hemåt så att Pyttet fick sova. Nu sover hon i sin säng, jens sover i soffan och jag halvslumrar här..sängen lockar! Men 20.40 kanske är väl tidigt.. herregud!

Imorgon ska vi äntligen träffa Oliver, Susanne, Monica och Filippa! Mysigt! Hoppas verkligen Therese o baby kan komma också.. ska ringa henne nu och höra..

På tisdag blir det sista klappfixet, lite inslagning och sånt och sen är vi bjudna på Danskt Julbord hos pelin och Andreas. det ska bli kul!!

Förresten... ingen som har Buzz Quiz att låna ut på nyår? Finns det till Xbox?

Kram på er allihopa!

Kommentarer
Postat av: Elin

Hello! Låter som ett riktigt ordentligt julbak, ska bli smaskigt att smaka på ;)



Buzz tror jag bara finns till ps2 och ps3.... vi har det till ps3 och tänkte se om ni syskon med resp. kanske ville komma på juldan och spela? =)



KRAM ELIN

2008-12-21 @ 22:41:53
Postat av: Jessika

Det ÄR jätteskönt att åka iväg själv en stund och bara strosa runt. Men jag vet vad du menar att de känns dumt att säga de!

2008-12-22 @ 07:41:48
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Therese

Va du närmast mål?? det undrar jag det, haha!! fast jag å anders blev ju hemskickade till start hela tiden så du kanske har rätt ;) Tack själva för en jätte mysig kväll, himla kul att ha lite minijul! God mat å fina klappar! Hoppas nu att det löser sig med halsbandet, jäkla skit att det bara kan gå av sådär...



Kul å ses i dag me hos Monika! Era bebisar e såå söta allahopa å jag bara längtar tills det e dax för våran att komma! Inte så långt kvar, wohoo!



Pussa pyttet! Kram på er!

2008-12-22 @ 17:37:27
Postat av: Sarah

Det är jättegott att få komma iväg själv litegrann ibland, och det är egentligen löjligt att man får dåligt samvete av att erkänna det! Vi blir bättre mammor om vi får lite tid för oss själva med ibland, så resonerar jag iaf :D



Låter som ni bakade en massa gott! Mozartkulor är ju så smaskigt!

2008-12-23 @ 11:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0