Stackars Pyttet... och mig...

Usch ja, stackars oss! Men mest synd är det om Pyttet... det är nog ganska jobbigt att få bissar. Idag har det varit gnälligt ända sen hon vaknade. Hon somnade tidigt igår och har sovit hyfsat inatt så det är skönt iaf. Men nu idag har det varit jobbigt! Ingenting har hjälpt heller... hon satt i gåstolen en stund och det var roligt ca 5 minuter, sen börjades gnället igen. Stackarn, det gör nog ont och kliar i hennes lilla mun!

  



Nu sover hon lite och när hon vaknar ska hon få smaka på palsternacka! Jag hade storkok hemma igår, fixade morots- och palsternackapuré som vi frös in i små burkar. Så bra att ha och bara värma sen!

Kram på er!!


Kommentarer
Postat av: Jessika!!

Ja, fy vad segt det är med tänderna!!! Å jag tycker minst lika synd om dig för det är väldigt påfrestande när dom är gnälliga! =( Har du gett henne Alvedon eller något?



Förresten, du frågade vart mitt halsband kom ifrån. Självklart Ullared svarar jag då! ;-)

2008-12-10 @ 12:28:49
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Karin

Jessika: Å jag det borde jag ju förstått att det kom från Ullared ;) Jättefint är det! Kan man ge alvedon? Hur mycket ska man ge då? Ska genast läsa på flaskan! Tack för tipset! Kram!

2008-12-10 @ 12:33:44
Postat av: jossan

ajdå, stackarn, inget kul när de kliar så.. o inget kul e de inte heller när man inte kan gö så mycket åt de... va stor tjejen ha blivit, hon växer snart ikapp er =) kramar

2008-12-10 @ 19:17:35
Postat av: Sarah

Tänder är jobbigt...för både barnen och oss ;) Edvin kämpar med några just nu med tror vi. Tycker alltid att det är en ny tand på g...



Du kan ju ge Alvedon-supp (sån man ger i rumpan), då behöver du inte dosera själv. Är bara att kolla på apoteket vilken som är för Linnéas vikt. Flytande alvedon kan man ta lite på fingret och gnida lite på tandköttet där tanden kommer, så bedövas det lite direkt med.

2008-12-11 @ 07:04:00
Postat av: Karin

Jossan: Nä inget kul alls.. :( Ja stor är hon, går så fort!



Sarah: Jasså, Edvin får också bissar, stackarn! Tack för tipset på Alvedon supp! Ska kolla upp det, alltid bra att veta - kommer ju fler bissar!

2008-12-11 @ 17:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0