Hjärtslag!

Vårt lilla hjärta! Idag hörde vi dina hjärtslag hos barnmorskan, 144 starka slag per minut!! Detta var helt normalt sa barnmorskan. Det var verkligen häftigt att höra dig!

image11


Hon kände på magen också och kollade vart magen började och slutade, men hon ska inte mäta den förrän nästa gång. Då ska de ta nya prover också, blodprov, urinprov och såna saker. Så vi vet att vi mår bra! Idag kollade hon mitt blodtryck och även det var bra, skönt att veta. Jag fick även träffa den fruktade...vågen... ;) Jag har gått upp 7 kg nu, det ökar stadigt, men det är ju inte konstigt när du växer så mycket. Magen är riktigt stor nu, och större ska den bli. 
Barnmorskan pratade om järntabletter, men iom att vi har så mycket järn i vårt vatten så ska jag vänta med att börja ta tabletterna. De ska kolla mig nästa besök och se om jag behöver börja då.

image11


På torsdag har halva tiden gått, då börjar vecka 20!! Oj, vad tiden har gått fort. Och vad vi längtar efter dig nu! Bara mer och mer för varje dag!

image14

Tänk ändå vad stort detta är, ibland fattar man inte riktigt. Att vi ska bli mamma och pappa! Att jag ska bli MAMMA, herregud! Jag ska verkligen göra mitt bästa lilla Böna, vi älskar dig jag och din pappa!

Kommentarer
Postat av: tinkerbellan

Oj har du gått upp så mycket!.. Jag har inte gått upp ett gram. hehe.. visst var det underbart att lyssna på bebis..

2008-02-13 @ 06:30:04
URL: http://www.tinkerbellan.webblogg.se
Postat av: tinkerbellan

vill se magen jue..

2008-02-13 @ 07:02:23
URL: http://www.tinkerbellan.webblogg.se
Postat av: Karin

Magbild kommer ikväll, ska be Jens ta en bild! :)

2008-02-13 @ 09:00:55
Postat av: Emma

Spännande!
Man blir ju avensjuk! ;-)

Har ni, eller ska, tagit reda på könet?
Jag tror på flicka! :D

2008-02-15 @ 11:36:05
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se
Postat av: Karin

Den 19 mars ska vi ta reda på vad det är för en knodd där inne! :)

2008-02-15 @ 12:52:18
Postat av: Mormor

Mormor och morfar älskar också Bönan =)

2008-02-15 @ 16:43:08
Postat av: Moster

ååå, spännande att höra hjärtljuden! =) Shit vad tiden går fort, halva tiden redan! Lilla fröet är ganska snart, snart en Björk ;)

2008-02-15 @ 19:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0