Ultraljud!!

Nu har vi varit på UL!! Vi var väldigt spända innan vi åkte, nyfikna och glada att äntligen få se Bönan igen! Det stod i info-bladet vi fått att mamman helst inte ska kissa på 2 timmar innan ultraljudet, men självklart blev jag kissnödig så jag fick gå på toa 3 gånger innan vi åkte... blir alltid kissnödig när man inte ska. Men detta gjorde ingenting för vi såg dig allt Bönan, och din lilla lilla hand när du vinkade! :)
Barnmorskan styrde omkring makkapären på magen och vi såg huvudet, det lilla hjärtat som slog, magen, lårbenet och tydlig ryggrad. Allting såg bra ut sa hon, skönt! Huvudet är nu 3,4 cm från sida till sida och lårbenet 2 cm. Totalt är den 14 cm!! Nu börjar den bli stor!
Hon kunde inte säga vad det var för kön, vet inte om det berodde på att hon inte ville eller inte kunde... men vi ska boka ett privat UL omkring v 20 sen för att få se bebisen igen ändå, så då ska vi kolla det!

Och vi såg en hand!!!! Det var jätteroligt att få se!!

Barnmorskan sa nu att vi är beräknade till den 2 juli, istället för den 29 juni, alltså går vi in i vecka 17 imorgon!

Här är bilder på vår älskade lilla bebis! De är tagna på den vanliga bilden med mobilen så kanske inte jättebra bild, men man ser bebis iaf!! :)

         

Jag tror att Jens tyckte att det var extra roligt att se dig bönan. Jag har sett dig en gång innan, och känner ju att du växer och allting, men han känner ju liksom inte det. Så detta var nog väldigt roligt för honom!! Och självklart för mig också!

Vi älskar dig lilla pytte!!

Kommentarer
Postat av: Moster

Hej Bönan! Vad 'söt' du är =) Kul att se dig!!! KRAM

2008-01-16 @ 18:56:31
Postat av: Mormor

Hej du lilla böna, mormor och morfar väntar ska du veta! Du har en underbar mamma och pappa som också väntar, kanske lika mycket :).
Kram
mormor

2008-01-17 @ 12:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0