3 dagar kvar!!

Ja... till BF alltså. Men vi får se, som det känns nu går vi antagligen över tiden. Hon har inte visat några tecken på att vilja komma ut i alla fall.. trivs nog bra i min mage! Vi får kanske börja testa saker som kan sätta igång förlossningen, har ni några tips? Här är de saker jag har hört:

* Putsa fönster & storstäda, har redan testats och det fungerade inte!
* Hallonbladste, borde kanske inhandlas!
* Prinsesstårta, *mmm* gott i vilket fall som helst!
* Champagne, knasigt, det är ju alkohol i det... eller finns det alkoholfri? I så fall får vi nog köpa det!
* Färdknäpp (ha sex alltså).. hmm.. känner mig inte jätteattraktiv just nu, valross. Får se....
* Promenader, det är ju lätt iaf men fort går det inte! ;)
* Äta stark mat, kanske blir riktigt stark thai-mat till middag imorn då!
* Ricinolja, men det verkar farligt - bebisen kan få syrebrist för att allting händer så fort så det är inte att tänka på!!
* Ett ihopkok som nog inte heller är att tänka på för det låter så himla äckligt! Recept:
1.5 liter vatten
2 pressade citroner
2-4 matskedar honung eller lönnsirap
2 matskedar färskriven ingefära
2 teskedar cayennepeppar

Blanda o drick hälften. har inget hänt inom ett dygn, drick resten.

Tipsa gärna om ni vet fler saker!! :)

Kommentarer
Postat av: Mormor

Linnea kan komma på torsdag för då hoppas jag vara klar med allt :). Tänk att vår Taninen ska bli mamma och Mågastumpen pappa. Härligt

Kram

2008-06-30 @ 09:14:35
Postat av: Elin

Ja, jag tycker hon kan komma typ till helgen, så kan jag hälsa på sen! =)



Kram kram

2008-06-30 @ 18:29:35
Postat av: Elin

Tror att det kan vara så att man behöver putsa fler fönster kanske.... räcker nog inte med ett hus så... men har hört att det ska hjälpa att putsa ungefär 4 fönster i en lägenhet!! ;)

2008-07-01 @ 11:10:18
Postat av: Karin

Mormor: Ok, ska meddela detta ;) haha, ja visst är det knasigt!



Elin: Jaha, det kanske är så! Blir jag för otålig kommer jag! :)

2008-07-01 @ 12:03:08
Postat av: MissyElliot

När jag väntade nummer två testade vi allt som kan testas, men inte gjorde det någon nytta. När det väl är dags så är det....Men det skadar ju inte att försöka, men får ju annat att tänka på medans man väntar..

:-)

Håller tummarna att bebben kommer snart.

kramiz

2008-07-01 @ 12:39:11
URL: http://missyelliot.blogg.se/
Postat av: S

Tack:D Hur går det med alla metoder för bebis? Du får berätta om något funkade bra;)

2008-07-01 @ 14:36:11
URL: http://sabinaa.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hoppas hon kommer snart !

2008-07-01 @ 22:18:55
URL: http://hummerdummer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0