19 dagar kvar!

Tills vi får veta vad det är som lurar där inne i magen! :) Vi vet inte riktigt vad vi tror, men de flesta verkar tro att det är en flicka. Jag gjorde ett test på nätet häromdagen och där visade 5/5 frågor att det var en flicka, men om man tittar på den kinesiska befruktningskalendern ska det bli en pojke. Så vi får se!!

Vi älskar dig lilla Bönan, pojke eller flicka!! Allt vi önskar är att du ska vara frisk och må bra! 

Har fått lite nojja på det där, tänk om det är något fel på vår baby! Eller tänk om det händer något med den?! Jag vet att man inte kan tänka så, för man blir knäpp, men oron finns där..

Nu har jag köpt en ny bok så jag kan läsa på om förlossningar, så kanske jag lugnar ner mig lite och inte är så nervös! "Innan du föder" heter den och verkar väldigt bra! Sedan tror jag att jag blir lugnare ju närmare man kommer, och ju mer man lär sig, t.ex. på föräldrakursen och så. Och nu har jag fått höra en hel del positiva förlossningsberättelser också, det gör mycket, att inte bara höra alla dessa skräckhistorier!
Igår sa Jens "På söndag är det bara 4 månader kvar..."  HERREGUD då är det verkligen 4 månader kvar till BF. Vi som har så mycket kvar att göra, vi fick ju nyss reda på att vi var gravida känsn det som. Tiden går så fort!! Men gud vad roligt det är, och spännande, och omvälvande! Vi längtar så efter dig lilla pytte!

image11

Hoppas ni får en fin dag, trots det gråa vädret!


(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Bönan bf 2/7-08 ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)

image11



Förresten, här är en lista på allt vi ska handla på Ullared, med priser och allt, hittade den på familjeliv.se. Väldigt praktiskt att hitta en färdig inköpslista med allt man behöver! Så jag ville fråga er om det fattas något på listan, eller om något på listan är helt onödigt. (kläder har jag inte tagit med) Om ni orkar läsa igenom den!

Sova:
Täcke vagga 70*80 cm - 49,95
Täcke spjälsäng 100*130 - 79,95
Kudde vagga 25*35 cm - 12,95
Kudde spjälsäng 30*35 - 24,95
Påslakanset vagga - 69,95
Påslakanset spjälsäng - 89,95-99,00
Örngott vagga - 5,95
Örngott spjälsäng - 5,95
Dra på lakan vagga - 24,95
Dra på lakan spjälsäng - 34,95
Plastad frotte 45*60 cm - 19,95
Fleecefilt - 49,95
Spjälsängsskydd - 99,00
Nappar Esska 2-pack - 25,95
Napphållare - 27,95

Äta:
Nappflaska Mam Ultivent - 39,95
Nappflaska Bambino - 29,95
Extra dinappar till flskorna - 17,95-22,95
Flaskställ - 13,95
Flaskborste - 6,95
Amningskudde - 129

Sköta:
Skötbädd - 119
Tvättlappar 200 st - 19,95
Våtservetter 3-pack - 24,95
Nagelsax 21,95
Napptermometr - 69,95
Babytops 50 st - 7,95
Badolja - 23,95
Badbalja + babyinsats - 69,95+39,95
Badcape 39,95

Transport:
Myggnät - 19,95
Regnskydd - 59,95
Bärsele - 129
Parasoll - 69,95

Leka:
Babysitter + lekbåge - 189+49,95
Isbitring - 9,95


Kommentarer
Postat av: Jessika!!

Jag tycker de ska bli så spännande att få veta om det är en liten tös eller pojk som busar omkring i din mage! Å längtar massa tills de sparkar ordentligt, då ska jag minsann med få känna! ;-)

Ang din handlingslista förresten, jag skulle nog bara köpt en nappflaska (Mam Ultivent) om du tänkt amma. Flaskborstar och flaskställ är inte så nödvändigt heller. Sen transportsakerna, i vagnen finns inbyggt myggnät o regnskydd får du med. Bärsele ska du inte köpa på Ullared... dom ska vara dåliga. Ni får gärna låna våran BabyBjörnsele. Den använde vi massor i början!

Sen tycker jag du ska skriva upp spyhanddukar på listan. Finns små käcka saker för typ 5 kr styck. Å köp ett extra påslakanset till bäddsetet i vagnen.

Vilken lång kommentar de blev! ;-)

Kram

2008-03-01 @ 19:52:57
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/
Postat av: Karin

Tack för din långa kommentar! ;) I denna djungel av babysaker vet man varken ut eller in, tack för hjälpen! Vi lånar gärna er BabyBjörnsele, vad snällt!
Spyhanddukar och bäddset till vagnen är tillagt på listan :)

Kram!!

2008-03-02 @ 10:23:57
Postat av: Emma

Ja guuuud va spännande! JAG längtar tills 19 mars ;-)

2008-03-02 @ 21:46:36
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se
Postat av: Emma

Btw...Napptermometer har jag hört att den inte är bra. Den är jättetung, så en liten bebis orkar nog inte ha den i munnen + att bebisen måste suga på den LÄNGE för att få resultat.
Bättre att köpa en "riktig" termometer, så att man får en temp på bebis som stämmer! Ett tips :-)
Sen är det ju inte alla barn som ens tar napp!..

2008-03-02 @ 21:48:47
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se
Postat av: Karin

Emma: Tack för tipset! Då ska vi nog kika på en vanlig termometer, en sån man tar i örat eller på pannan. Jättebra med denna feedback! :)

2008-03-02 @ 21:54:32
Postat av: Sarah

Ja nu närmar det sig med stora steg :D
Tänkte på en sak till listan, amningsinlägg till dig kan vara bra! Inte kul att gå med en blöt fläck på varje tutte när ni träffar folk ;-)
Sen det där med termometer... vi har en till örat som vi använder på oss vuxna och på Axel. Den är jättebra! Men när Axel var bebis sa dom på barnavårdcentralen att det var bättre med en rumptermometer just när han var så liten iaf. Så det har vi till Edvin.
Ha en bra dag! Kram

2008-03-03 @ 10:37:17
Postat av: Karin

Åh, bra tanke! :) Det ska jag absolut köpa, så jag slipper de blöta fläckarna! Tack! Och tack för tipset om termometer, vi kanske köper en av varje då, så kan man ha "rumptermometern" när den är bebis!

2008-03-03 @ 13:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0