Kontroll hos bm!

Idag var vi på kontroll hos bm. De stack mig i fingret för att kolla blodsocker och järnvärde, och allt var bara fint, skönt! Babyns lilla hjärta slog 140 slag/minut och sf måttet var 34 cm. Jag frågade barnmorskan om att jag hade haft lite magont de senaste gångerna, och hon frågade om jag känt att livmodern blev hård i samband med det, men det har jag inte tänkt på. Så när jag lade mig på sängen och hon skulle känna och mäta fick jag en sammandragning - hon kände den! Så nu vet jag att det är det jag känner! Vad bra att hon kunde känna den och berätta för mig, för det är inte lätt att veta annars. Det är som om man känner ett slags sug och magen trycks nedåt, ganska häftigt. Detta var helt normalt, kroppen övar sig bara inför förlossningen.
Och vår lilla flicka ligger fortfarande med huvudet nedåt och rumpan i vädret :)

image73

Vi fick bokat alla tider idag också som vi ska ha fram till födseln. Vi har bara 7 gånger kvar!! Och då är vi inbokade fram tills vi är i vecka 42, alltså som om vi räknar med att gå över tiden 2 veckor, i slutet går man en gång i veckan. En tid fick vi på BF dagen - spännande att se hur många av de inbokade gångerna vi faktiskt kommer att gå på!

image11

Efter bm besöket åkte vi till mamma och pappa, vi skulle bjudas på mat och en privatgenomgång av föräldrapenning. Pappa jobbar på försäkringskassan så det är perfekt att kunna fråga honom och få hjälp med detta, för herregud vilka knasiga saker det där med föräldradagar och föräldrapenningar är! Men nu har vi nog lite kläm på det och har väl lite planer på hur vi ska lägga upp det, jag tror det kommer bli jättebra!

image11

Nu ska jag och lillflickan vila med pappa i soffan!

Kommentarer
Postat av: Jessika!!

Bra att din pappa förklarar. Han kan ge mig en kurs med... fattar fortfarande inget! Haha!

2008-05-16 @ 22:21:20
URL: http://jezzzzzika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0