Men....

Nu har det gått sådär lång tid sen sist igen. Jag har inte hunnit blogga. I fredags var jens i stockholm hela dagen, han och hans pappa åkte kl 5 på morgonen för att hämta sin nya fiskebåt. Jag och Pyttet fick underhålla oss själva på dagen. Vi var hos Kickie i Ingared och tog en promenad o fika med henne, grabbarna bus (2 labradorer) och lilla Diva (kinesisk nakenhund) och sen på kvällen var vi hos mormor och morfar. Eftersom Jens inte skulle komma hem förrän på lördag morgon sov vi över i stan. Det var mysigt och jag tror att mormor och morfar tyckte om att ha oss där, eller iaf Pyttet! :) Hon sov snällt hela natten och var kanonglad hela tiden vi var där!
På morgonen åkte jag, Pyttet och mamma iväg och shoppade lite. En massa julklappspapper och sånt, så kul att slå in paket, jag älskar det! Jag brukar hänga fast små saker på paketen så de blir extra fina, t.ex. små tomtar eller minijulgranskulor och sånt!

När vi kom hem och väckt Jens åkte vi iväg till Hemsjö för en härlig promenix i solen och sen blev vi bjudna på middag. På kvällen hyrde vi en film, men orkade inte se den utan gick och la oss istället. Jag är så himla trött nuförtiden, vet inte vad som pågår?! Pyttet har börjat vakna några gånger varje natt, och trots att jag matar henne i sömnen numera så blir jag trött. Så nu har vi börjat ge henne gröt på kvällen. Jag har hört att de ska sova bättre då, så vi får se om det fungerar!

Igår var jag riktigt duktig. Pyttet väckte oss 7.30 så då åt vi frukost och sen var jag ute och målade klart fågelhuset jag snickrat till Therese och Anders. Fasen att jag glömde ta kort på resultatet, kanske du kan göra det Therese och maila mig sen?! Efter det fixade jag alla våra fågelmatarmojänger! De har 4 platser med mat här nu. En hållare med talgbollar, en lång hållare med jordnötter, ett fågelhus med solrosfrön och en kärve. Så nu har vi massa fåglar här, jag tycker det är kul! Maja tycker också att det är kul, hon sitter nedanför och lurpassar på pippiarna, men som tur är har hon inte lyckats ta någon än!
På eftermiddagen städade jag och putsade nästan alla fönster på utsidan. Så nu ser vi bra ut igen som farmor skulle ha sagt! ;) Jag längtar så tills vi kan sätta upp våra adventsljusstakar. Det blir så mysigt med alla ljusen i fönstren, här ute är det ju så mörkt också så man ser det så tydligt här. det gör mycket! Jag köpte nya ljusstakar häromdagen på Jordnära. Jag och Jens hade kollat på några på Maxi, men de kostade 250 kr styck, men sen hittade jag dem på jordnära för 79 kr!! Det var 2:a sortering, men jag kollade noga och det var inga större fel, inget man ser om man inte kollar riktigt riktigt noga iaf! Vilket kap!

Imorgon ska jag och Pyttet shoppa julklappar. Vi ska träffa Therese i stan och först ska vi äta frukost nånstans, funderar på Ekstedts, och sen blir det shopping för hela slanten! ;) Det ska bli jättemysigt! Skulle bli fint väder imorn också hörde jag så det hoppas vi på!

Nu sover äntligen Pyttet, hon har varit svår att natta de senaste dagarna. Gnäller länge innan hon väl somnar och när hon somnat vaknar hon och är orolig flera gånger, hoppas hon kan sova ordentligt inatt!
Haha, igår drack hon vatten för första gången i en pipmugg. Hon tyckte det var jättegott! Stirrade på pipmuggen hela tiden och ville bara ha mer! Jag vet inte om hon svalde så mycket, det mesta rann ut bredvid munnen, men hon fick smakat på det iaf! Älskade gullungen!!

Häromdagen pratade förresten mamma med min storebror i Stockholm, och det verkar som om han och hans fru kan komma ner till oss över jul!!! Hoppas att det går! Vi saknar dem och det vore så roligt att träffa dem igen! Och så har de ju inte träffat Linnéa ännu.

Nä nu ska jag slappa, sen ska jag ladda kaffebryggaren. För även om jag äter frukost på stan imorn måste jag ha kaffe innan jag åker så jag blir människa! Jag fungerar inte utan kaffe!! Koffeinist!

KRAM!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jobbigt att Linnéa börjat vakna på nätterna. Vet hur det är, jag har nog inte sovit en hel natt på några år nu :-O. Hoppas det blir bättre med gröten iaf!



2008-11-24 @ 22:03:28
Postat av: Susanne och Oliver

Tja! Ja gröt fungerade faktiskt jättebra för Oliver så han sover hela natten nu, peppar peppar... Hoppas det funkar för Linnéa med!

Vad kul att julshoppa med T idag, jag vill också köpa kulklappar!



Oliver ligger fortfarande och sover men vaknar väl alldeles strax skulle jag tro...

Du kan väl ringa när ni kommit ifrån stan så kan vi tjöta en stund!

Krama Linnéa från Oliver och mig, äh du får väl också en kram då..! ;)

By so long!



2008-11-25 @ 07:59:15
Postat av: Jessika!!

Nu vet jag vem som får komma hem till mig och slå in mina julklappar iaf! ;-)

2008-11-25 @ 12:22:04
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Therese

Klart jag ska ta ett kort å maila över! Ska till jordnära snart å köpa en stolpe så vi kan sätte upp den, då tar jag ett kort! Den e super fin, tack så mycket Karin :)



Tack oxå för idag! Alltid lika kul!



Puss på er!

2008-11-25 @ 15:12:15
Postat av: Mormor

Vi tyckte det var mysigt att ha BÅDE dig och Pyttet hemma, så det så! Gröt kan nog funka eftersom mjölken blir ju tunnare framåt kvällen när man har ammat hela dan. Kram på er alla tre

2008-11-25 @ 19:13:33
Postat av: Emma

Ekstedts! Har hört att det är ruskigt bra ställe ;-)

Snälla, söta arbetare bland annat :D

2008-11-26 @ 16:58:55
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0