Tack...

för ert stöd gällande farmor. Skönt att få skriva av sig lite här ibland.

Nu är det nya golvet lagt i hallen, jag har snickrat upp listerna och allt är färdigt. Ska bara byta gardiner där också. Vad tycker ni om byrån, ska jag ha kvar blommorna eller ta bort dem igen?

Före bilder:

   

Efter bilder:

   

Jag är jättenöjd, det blev så himla fint! Ser ut som ett helt nytt rum. Vilket lyft!

Häromdagen var vi i Hemsjö och firade Jens födelsedag (han fyller idag, 4 nov) med hans familj. Vi åt hummer och andra skaldjur, väääldigt gott var det! Linnéa hade festklänningen på, här är hon:

   

Och här är hon i bodyn som hon egentligen skulle haft på farsdag men jag kunde inte hålla mig!



Igår bar det iväg. Jag, Linnéa, Therese och Jossan drog iväg till Jönköping för att hälsa på Susanne och Oliver! Vi kom iväg strax före tio, hyfsad tid trots att allihopa var llite försenade. Har en tendens att bli så! Väl framme i Suannes, Olivers och Dannes supermysiga lägenhet  blev det kaffe och muffins som susanne bakat, väldigt gott! Recept önskas förresten Susanne! ;)

     

Efter fika stack vi till ikea, och med 4 tjejer kan ni ju tänka er att det tog tid och att det var lite virrigt ;) Nädå, vi började med lunch och sen vandrade vi omkring. Alla hade sagt innan att de absolut inte skulle handla nåt för ingen hade egentligen råd. Men såklart slutade det med att alla handlade! Barnen var jättegoa, glada hela tiden inne i affären. Vi fick stanna och amma en gång vid mattorna, men det gick fint. Barnen hoppade från famn till famn, helt plötsligt stod jag med Oliver och Linnéa var iväg med Therese och spanade blommor, haha, våra goa babysar! Jag fyndade en massa fint. Två lampor, två kudddöverdrag, en innerkudde och lite julsaker. Och när jag skulle betala sen fungerade inte mitt kort! Panik! Men som tur var kunde Therese lägga ut åt mig, tack! Avskyr när sånt händer. Mitt kort fungerar ju överallt annars... knasigt!

Efter shoppingturen åkte vi tillbaka till Susanne och fikade igen, lika gott även denna gången! Sen fick Linnéa mat och sen påbörjade vi vägen hemåt. Det var mörkt och det var jättetät dimma så vi tog det ganska lugnt. Therese körde in mig till maxi också för att hämta ut Jens födelsedagspresent. Tack för hjälpen! Min bil står på tork i hemsjö så jag har ingen bil nu. Det läcker in vatten för vindrutan är inte tät, så hela golvet i bak är vattenpölar... så nu ska den torkas och lagas ordentligt!

I morses överraskade jag och Pyttet Jens med frukost och paket. Jag sjöng (stackars Jens) och pyttet undrade nog vad som flugit i mamma. Jens blev glad för sitt paket! Här är bild på presenten:


Det är canvastavlor med uppförstorade bilder. Jag tycker de är jättefina! (Såklart, kan ju inte bli annat med et motivet!) Jens bestämde att vi ska ha dem ovanför sängen, och det tror jag blir alldeles ypperligt!

Häromdagen tittade jag lite på Sjukhuset på TV3, och just när jag fick på det var det en förlossning. Å vad jag kände igen mig... och när bebisen kom upp på magen satt jag och tokgrät och kramade hårt om Linnéa. Vilken fantastisk känsla det var, och vilken upplevelse! Jag blir alldeles avundsjuk på alla som har den delen kvar. Nu förstår jag vad du menade Sarah, jag minns att du sa att du hade längtat efter förlossningen när du var gravid med Edvin, och då förstod jag inte alls. Men nu gör jag det! Jag vill så gärna ha ett barn till i framtiden, och jag längtar redan efter den förlossningen, just för känslan när man får upp babyn på magen. Å jag kommer aldrig glömma det ögonblicket!


Nä, nu ska här städas, får lite kaffebesök i eftermiddag! Kramar på er alla!!

Kommentarer
Postat av: Therese

Hallen blev verkligen super snygg!! Kul att få förnya lite ibland ;) jag tycker du ska behålla blommorna på byrån, snyggt!



Sååå fina tavlor!! Klart han blev glad, vilken fotograf du e förresten, himla bra att veta!!



Mysig roadtrip vi hade oxå, hemresan var ju som sagt lite läskig ja...speciellt när det dyker upp en rondell helt plötsligt, herregud! Har shoppat lite mer idag, för pengar som jag inte har! Farsdags present bland annat, skönt att ha det gjort :) Anders första!



GRATTIS Jens!!



Puss på er hela goa lilla familjen!

2008-11-04 @ 13:53:28
Postat av: Susanne

Hej hej, nu funkade det!

Jag önskar verkligen att vi alla kunde bo i samma stad så att vi kan ha så kul som vi hade igår oftare! Så mysigt var det! =) Tack allihopa!



Det blev verkligen ett lyft i hallen med det nya golvet, jag vill också kunna fixa till det så hemma... ;)



Bilderna Jens fick blev ju superfina, ett mycket bra tips. =) Jag har bara problem att välja ut "rätt" bilder, det finns ju så många!



Nu ska jag gå och "underhålla" Oliver..! ;)

Ha det gott med er!

Kramar i massor



2008-11-04 @ 14:40:39
Postat av: jossan

hej!



jadu therese den rondellen va man inte beredd på¨hihi men tur att man hann o se den.. det var kul o ses alla igen som sagt får se till o få träffarna lite tätare =)



hallen blev jätte fin..



grattis till dig jens på din dag!

o karin de var verkligen superfina tavlor till jens. linnéa ser såå mysig ut.



ha de kanon.

puss o kram

2008-11-04 @ 17:35:18
Postat av: Elin

Hmm, tror det finns skyltar vid rondeller som visar att de kommer.... ;)



Hallen blev jättefin, vad roligt med nytt golv! :) Tycker blommorna ska vara kvar, blev snajsigt!



Vilka fina tavlor Jens fick! Jättebra present ju!



GRATTIS Jens!



Kram kram





2008-11-04 @ 19:44:51
Postat av: Sarah

Ja, visst är det en helt otrolig känsla att få upp sitt lilla barn på magen, och hela förlossningen för den delen :) Förstår att du längtar till nästa ;)



Massa fina biler! Tavlorna, jättefina! Linnéa i finklänning, söt som socker :) Och hallen blev jättebra!



Hälsa Jens grattis i efterskott! :)

2008-11-05 @ 07:49:01
Postat av: Jessika!!

Blev verkligen jättebra! Behåll blommorna på byrån!!

=)



Så fina tavlor Jens fick! Såna vill jag med göra ju!



Kram

2008-11-05 @ 08:11:08
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0