Första riktiga skrattet!

I lördags kom det första riktiga skrattet! Älskade unge! Det värmde mitt hjärta att höra henne skratta. Tidigare har det kommit mer liksom glädjetjut, men nu var det ett riktigt "hahaha" skratt! Det hände när Jens skulle byta en bajsblöja (han är inte så förtjust i det, lite känslig för sånt) och när han var nästan klar kom jag och skulle hjälpa honom. Då vände han på henne och såg lite mer bajs så sa han "Nämen är det ännu mer...." och då skrattade hon! Haha söta Pytte! Retades lite med pappa då! Sen lyckades vi få henne att skratta en gång till den kvällen, men sen dess har det inte skrattats. Men det är ju så, de kan göra en ny grej en gång och sen dröjer det innan de gör om det! Men lyckliga blev vi!!

Det är en så speciell känsla när hon gör nya saker. Att se henne utvecklas och lära sig, att se hennes leende på morgonen när man ska hämta henne från sängen. Det är ett av de bästa ögonblicken på dagen, hennes glada ansikte på kudden! Underbara fina! Tänk vad mycket som har hänt under dessa 3 månader. Hon kan hålla uppe huvudet själv, hon jollrar som en tok (oftast), hon har sagt mamma en gång - även om jens inte håller med om det ;) och en massa annat. Så duktig hon är våran älskling! Alla stunder med Linnéa värmer mitt hjärta, de betyder så mycket och bara jag tittar på henne blir jag alldeles varm i kroppen.. Villkorslös kärlek!

I fredags var vi i Nolhaga på promenad, det var jättehärligt väder och så fint med alla höstfärger. Linnéa låg i vagnen och somnade efter ett tag så hon missade alla djuren... men jag tog bilder så hon har fått se dem på datorn ;)

           



Annars har det varit lugnt här hemma i helgen. I lördags var vi och träffade min farbror som är här från USA, i söndags passade jag på att höstgreja i trädgården, skönt att få det gjort! Och idag är det en stor dag, min och Jens 1-åriga förlovningsdag!!! Så jag överraskade honom med god mat, tortillapizza med tomater, mozarellaost och parmaskinka. Olivtzatziki, baguette, fetaost & pestorullar med tomat/basilika deg och örtstekt halloumiost! Smarrigt var det och jädrar vad mätta vi blev! :) Nu sover Pyttet på pappas mage och snart blir det dessert!

Väldigt dåligt med bilder på Linnéa i detta inlägget, men jag får lägga in desto mer nästa gång!



Ha en bra kväll allesammans!! Se nu till att kommentera!

Kommentarer
Postat av: Susanne och Oliver

Mysig med middag, hoppas den var uppskattad!



Ja, barnen är det mest underbara vi har och varje ny grej man ser att de upptäcker är otroliga att uppleva tillsammans med dem. Tänk vad de har utvecklats på bara 3 månader, och ännu fler förändringar och framsteg blir bara fler och fler ju längre tiden lider! Barnens framsteg och utveckling är som paket på julafton flera gånger om, oslagbart!



Tack för det lättande, peppande och trevliga samtalet idag, så skönt!

Ta hand om er och krama varandra i trafiken...! ;)

2008-10-20 @ 20:54:41
Postat av: Jessika!!

Å, skratt e underbart! Minns Alwins första som igår! =) Ingen dålig middag Jens fick förresten!! Duktig du e!!

2008-10-20 @ 21:58:53
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Sarah

Härligt med första skrattet! :D

2008-10-20 @ 22:32:24
Postat av: Anonym

Jag ville ju oxå höra skrattet, men det va inte lätt!! Gladaste tjejen e hon i alla fall! Hmmm...tycker jag känner igen den där fjädernosen. Nästan Harry i slottsskogen, haha!!

Grattis på er ettåriga förlovningsdag!



Puss mina flickor!

2008-10-21 @ 11:09:00
Postat av: Mormor

Ni är så underbara hela familjen! Kan Linnéa bli annat. Puss

2008-10-21 @ 19:03:25
Postat av: Emma

OJ! Vilken kock du är!

Impad till tusen! =) Hoppas han vet vad han har, den där Jens =)

Grattis till "1 års dagen"

2008-10-21 @ 19:04:26
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/
Postat av: Susanne

Tjena morrs!! Hur står det till? Hoppas er promenad runt sjön var till belåtenhet! Jag och Oliver ska strax ut på en runda men det blir nog i det kortare skaget då jag har en vansinnig huvudvärk...

Förresten, hur blir det nästa vecka? Har ni kommit fram till torsdagen eller fredagen (det var ju de enda dagarna som gick för Monica och Therese)?

Hör av dig! Kramar

2008-10-23 @ 14:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0