Pappaledig Jens...

Ja Jens har haft en pappadag nu (förutom de 10 första som är i samband med födseln). Han tar mer och mer intiativ med Linnéa, och det är så mysigt att se dem tillsammans! Mina två älsklingar! Han har ju såklart varit med henne och allting innan också, men det är mer uttalat nu, pappa-dotter tid, han är ju världens bästa pappa :) Så nu ikväll skulle han byta blöja på henne, efter en stund inne i badrummet ropar han på mig att jag ska komma. Han frågar om Linnéa inte kan ha kläderna såhär:


Hahaha!! Han hade glömt av att ta på bodyn innan byxorna, så han satte den ovanpå istället. :) Så efter att vi skrattat åt det en stund satte han igång att fixa till det. Han ville inte vara med på kort, och tyckte inte att jag behövde blogga om detta, men det är klart jag måste! Här håller "misstaget" på att rättas till:

   
Här är Linnéa på skötbordet, älskade unge, så himla go!

   

Jag måste berätta om häromdagen också, när Linnéa fick tag på katten för första gången. (Sarah du hade visst hört det innan av Martin?!)
Linnéa och jag låg och myste i sängen och bredvid oss ligger Mara och sover. Linnéa har börjat ta tag i allt hon hittar nu, så ligger nåt bredvid henne så nyper hon tag i det och försöker äta upp det. Så lilla Mara låg och sov bredvid oss i all fridfullhet, och Linnéa lägger handen på henne, klappar lite... och sen helt plötsligt bara sliter hon till. Katten flyger iväg, stackarn, och Linnéa börjar smaska på sin hand - som är full med kattpäls! Hahaha, stackars kissen. Så nu när Mara går omkring här blänger hon på Linnéa!

Igår var Jens ute och fiskade hummer, han fick med sig två stycken hem! Perfekt för vår 6 årsdag! :) Tur för honom att han fick med sig hummer hem för jag fick ta hand om världshistoriens värsta blöja här hemma... när lilltjejen badat dessutom, såklart hon ska fixa till en sån blöja då! Det var första "kladda-med-handen-i-blöjan-är-ju-roligt" blöjan! Så sen var det bajs överallt, så jag fick tvättat igår kväll också... Hehe...

Nu ska vi dricka kaffe och äta tårta, och till middag idag blev det pizza... vilken diet vi håller. Kommer aldrig gå ner de sista gravidkilona... har redan gått ner 14 iaf, men finns ett gäng kvar! ;)

Ha en go kväll allesammans!!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Haha...tur att inte Jens fick bestämma hur Linnéa skulle ha kläderna ;)

Stackars katt, men hon kanske får vänja sig :)

2008-10-01 @ 19:50:53
Postat av: Jessika!!

Haha!! Dessa karlar!!! =) Men de e kul att dom försöker iallafall... ;-)



Kram

2008-10-01 @ 21:39:15
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Therese

Alltid lika spännande när Jens ska fixa kläder! Men i mina drömmar klarar han både kläder å att mata, inte dåligt, haha ;)

2008-10-02 @ 12:42:59
Postat av: Elin

Hehe, men med dagens mode kan man säkert ha bodyn utanför byxorna! :)



2008-10-03 @ 22:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0