Ny dag....

Grattis Pelin till körkortet!! Så himla kul att du fixade kortet på första försöket, du är grym!!

Idag fyller min farmor år, 93 år blir hon. Min älskade lilla farmor, vi har alltid stått varandra så nära. Nu bor hon på Bjärkegården i Sollebrunn, hon kunde inte bo hemma längre, det fungerade inte. Allt detta har gått väldigt snabbt, och jag har inte riktigt kunnat smälta det. Sist jag hälsade på henne var för några veckor sedan när hon låg på lasarettet, detta var innan hon kom till Bjärkegården. Min mamma, pappa, lillebror och faster skulle dit idag och gratulera henne, men jag fixade inte att följa med. Har jättedåligt samvete över att jag inte varit där. På ett sätt vill jag komma och hälsa på, visa henne att jag älskar henne - men det går inte! Jag bryter ihop när jag tänker på hur hon är nu... en helt annan person än min farmor, men ändå samma person. Hon har alltid ställt upp för alla, och nu kan inte jag göra detsamma för henne... förlåt älskade farmor, jag tänker på dig varje dag och jag hoppas att du kanske nånstans djupt inne känner det.


Nu till något helt annat...

Imorgon börjar vi att lägga nytt golv i hallen!! Woohooo, det ska bli så himla kul att få lite nytt! Och idag var vi på ikea, och där inhandlades ett nytt skoställ också. Det vi har nu är så himla trist och fult så det blir en uppfräschning! Vi har även köpt en ny dörrmatta, jag ska fixa före och efter bilder så ni får se hur det blir!

Vårt nya skoställ.
  
Vi var även inne på Babyproffsen i Sisjön för att leta efter en lekbåge jag har sett. Den var slut på Babyproffsen i Alingsås, och även i Sisjön, typiskt! De skulle nog få hem den om ca 2 veckor, så vi får vänta lite till.

Häromdagen var jag och Susanne och våra babysar hemma hos Therese, det var jättemysigt! Susanne och Oliver hämtade upp oss och sen bar det iväg. Vi fikade bullar och chokladkaka, väldigt smarrigt! Babysarna låg och tumlade runt på en filt och efter en stund fann de verkligen varandra:



Sen ville Linnéa smaka på Oliver:



De är så goa våra barn, glada och snälla. Tänk vad tillvaron förändras när man får en liten, till det bättre givetvis. Vi pratade om det häromdagen att det spelar ingen roll hur lite man sovit på natten och hur mycket huvudvärk man har när man vaknar, för när man tittar ner i spjälsängen och ens baby ligger där och tokler så blir man bara lycklig. Mitt mammahjärta värker nästan av kärlek till vårt lilla Pytte!

Alla säger alltid hur lik Linnéa är Jens.... och ja, på fler sätt än bara utséendet. Hon gillar att sitta i knät framför datorn, hon älskar att titta på TV och nu håller hon på och säger "brrrum brrrrum" (Mer bubbelljud än prat men i alla fall!). Här kan ni se några bilder som visar att hon är sin fars dotter:

  <---- Fjärrkontrollen är min!

  <--- Nej, du får den inte!!

  <---- Latmaskar! ;)

Hon har börjat med en ny grej nu också, hon smaskar på sin tunga. Hon liksom veckar den och suger och smackar högt. Hon är jättesöt när hon gör så! Ska försöka fånga henne på bild när hon gör det nästa gång.

Nu på tisdag fyller Jens år... håller på och funderar på vad han ska få i present. Kan inte skriva det här ifall han mot förmodan skulle får för sig att läsa bloggen. Men jag ska visa er när han har fyllt! Sen nästa söndag är det ju fars dag. Jens första! Jag har allt en liten grej till honom från Pyttet, hihi, mysigt!

Det har varit många dagar nu. Först vår 6-årsdag, den 1 årig förlovningsdag, nu Jens födelsedag, fars dag, systers födelsedag 7 december och sedan julafton! Ojoj... många paket blir det!

Men först blir det roadtrip till Jönköping på måndag, jag, Therese, Måkkan och eventuellt Jossan ska dra iväg till Susanne. Det ska bli jättemysigt! Blir det falafel då tjejer? :)

Kram på er allihopa!

Kommentarer
Postat av: Jessika!!

Förstår vad du menar med din farmor. Mormor var likadan... Vilken avdelning är hon på? Mamma jobbar på H2 så är hon där är hon i goda händer! =)



Jag fyller år på samma dag som din syster så nu hoppas ja du kommer ihåg att gratta mig! ;-)



Kram

2008-10-30 @ 22:08:52
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Anonym

Halloj!

Oj vilka fina bilder på våra små busälsklingar, de var så söta när de höll varandra i handen! =)

Det ska bli kul på måndag när ni kommer hit, undrar om de kommer vara lika intresserade av varandra då... Jo, det klart de kommer!



Lilla farmor då! Men du Karin, du ska absolut inte ha dåligt samvete för att du tycker det är jobbigt att hälsa på henne, det är ju svårt när hon inte är den gamla farmor som du helst vill komma ihåg. Det räcker att du älskar henne, det vet hon ju så väl. Men jag föstår att det är jobbigt att se henne sån.



Oj, nu är Olli lite småsur, får nog gå till honom nu... Min sötnos!



Ha det gott så höres vi!

Kramar i massor

2008-10-31 @ 08:05:07
Postat av: Susanne

Förresten, grattis till Elins körkort! =)

2008-10-31 @ 08:06:20
Postat av: Elin

Ja, det är svårt med lilla farmor! Men vissa dagar är hon nästan som "gamla" farmor, men det ändrar sig ju lite och går upp och ner. Är svårt att se det, och att förstå det! Åker gärna med dig dit någon dag om du vill!!!









Tack Susanne för hälsningen! :)

2008-10-31 @ 09:21:29
Postat av: Therese

Söta farmor! Du ska absolut inte ha dåligt samvete gumman, klart hon vet att du älskar henne! Det e en som min mamma kallar anhörig sjukdom, jätte jobbigt så klart att stå utanför å känna att det inte finns nåt man kan göra..



Himla snyggt skoställ ;) ska bli så kul å se när ni kommit igång, spännande!

På måndag drar vi, tjohoo!! Får nog ta med en kudde eller nåt att ha bakom min stackars rygg...en ganska lång bilfärd, men vi kan väl ta pauser! Himla kul ska det bli! Sötaste babysarna å godaste falafel!!



GRATTIS till körkortet Elin!



Puss!

2008-10-31 @ 09:54:41
Postat av: Elin till Therese

Tackar! :)

2008-10-31 @ 15:28:31
Postat av: mormor

Älskade Karin, det är klart att farmor vet att du älskar henne. Det är mest för din egen skull som jag tjatar på dig att följa med ut, för jag tror att du mår dåligt av ditt samvete. Ingen dömere dig, allra minst farmor.

Vilka söta ungar, som gjorda för varann.

;)

Kramar

2008-10-31 @ 17:55:09
Postat av: Sarah

Jobbigt med din farmor. Jag tyckte att det var svårt att hälsa på min farmor med när hon blev sämre och inte var min vanliga farmor längre..



Så söta barnen är tillsammans :) Är så kul när dom ligger och drar i varandra!

2008-11-02 @ 07:59:19
Postat av: Emma

Åh! Va ja saknar mammaledigheten! Kunna dra iväg å bara vara hemma å mysa med sin skatt!

Ta vara på det, går såå jävla fort!

2008-11-02 @ 23:06:33
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0