Bröllopshelg!

I lördags var det dags för bröllop! Men förberedelserna började i fredags, först frissan för att toppa håret och göra ljusa slingor (jag är inne i projekt "bli-blond-igen" just nu) och efter det fixade jag till naglarna hos Nagelfin i Alingsås.

Såhär blev nagelresultatet:

   


Under tiden jag gjorde mig fin var Linnéa hos mormor och morfar, det fungerade jättebra! De fick komma ner med henne till stan en gång så fick jag amma i nagelsalongen, men det gick det med! Vi känner hon som gör naglarna så jag fick låna hennes rum bak i lokalen!

Sedan på lördagen då var det dags för bröllop. Dagen började hgos frissan för håruppsättning kl 10.00. Det var bruden, jag och de 3 andra tärnorna. Det var jätteroligt! Såhär blev resultatet:


Alla var så finklädda, men Linnéa var såklart finast av alla!! Såhär fin var hon:
   


Och såhär fin var jag i min tärnklänning och tärnhandbukett! ;)

          


Vigseln i kyrkan var jättefin, en av tärnorna sjöng två sånger. Hon är så duktig, det var så man fick gåshud när hon sjöng. Hon sjöng The Prayer (original med Celine dion) och då började helt plötsligt killen som var fotograf att sjunga med henne. Riktigt häftigt var det, och alla blev så förvånade för det var bara vi som stod där framme som visste om det!  Sen sjöng hon Hallelujah (original med Leonard Cohen) jag älskar den låten! Det var riktigt vågat av henne att sjunga den tycker jag för det är en svår låt, men hon fixade det galant! Det kom allt en och annan tår när Rode sjöng!

video    video


Annie och Jakob var så fina, de är verkligen rätt för varandra! Jag har bara ett par kort på när de dansar bröllopsvalsen, de blev inte så bra, men jag lägger upp dem här ändå! Hoppas jag kan få tag på ett par fina kort där man ser dem tydligare sen!

       

Bröllopsfesten var jätterolig, många roliga tal och en massa sanningar om Annie och Jakob, hehe! Kände man dem inte innan så gör man det nu ;)

Min syster och hennes sambo passade Linnéa (TACK). De var inne i ett rum som fanns i festlokalen och spelade kort, gick en promenad med vagnen och sådär. Så jag ammade emellanåt, och det fungerade jättebra! Linnéa var nöjd och glad! Efter middagen åkte de hem så då tog vi över. Linnéa hade ju både farmor & farfar och mormor & morfar på festen så det fanns allt folk som hjälpte oss med henne! Alla beundrade Linnéa och ville titta, hälsa och prata lite med henne också. Hon charmade alla! :)
Jag och Linnéa åkte hem ganska tidigt från festen, men Jens partajade vidare!

Igår var vi hos Jens föräldrar på paketöppningsbrunch, det var vi och ett gäng till, trevligt! De flesta såg ganska trötta ut, förståeligt med tanke på kvällen innan! Vi fick jättegod mat och tårta! Annie och Jakob verkade nöjda med presenterna, en hel del presentkort på Resia (de önskade sig till bröllopsresa) och ett antal vin- och whiskeyflaskor vilket verkade uppskattat! :)

Till sist:

GRATTIS ANNIE OCH JAKOB!!



Idag har förresten Linnéa äntligen fått en pappa! Vi var på socialen och skrev på alla papper, så nu har hon en pappa och vi har delad vårdnad, det var ju för väl ;)


Kommentarer
Postat av: Elin

Ni var så fina allihopa, men Linnéa var ju sötast! :) Hehe, tog ju t.om. fokus från bruden ;) men Brud och brudgum var ju också väldigt vackra! :)

2008-09-01 @ 21:53:26
Postat av: Jessika!!

Å vad fina ni var allihopa! Vad smal och fin du är Karin! =) Skönt för Linnéa att hon fått en pappa nu!! ;-)

2008-09-02 @ 07:13:12
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Sarah

Jättefina var ni!! :) Låter som ett fint och lyckat bröllop.

2008-09-02 @ 11:17:24
Postat av: Therese

Så modigt av Annie å Jacob att dansa inför alla! Jättefina verkligen! Så snygg klänning du har! Skönt att Linnéa äntligen fått en pappa ;)

Kram på er!

2008-09-02 @ 11:38:46
Postat av: Emma

DU var jättefin!!

Hoppas att bruden var ens i närheten av hur fin du va ;-)

2008-09-02 @ 19:10:05
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0