Hundpassning och bebis!

Nu i helgen har vi varit hundvakter åt en riktig goding, en labrador vid namn Tyson! Han kom till oss i torsdags eftermiddag och åkte hem igår. Det var mysigt att ha en hund här hemma i några dagar! Vi kom fram till att det absolut blir en hund till i framtiden, antingen en brun labbe eller en rottis igen. Men vi kom också fram till att det får vänta några år. Det var lite svårt med både baby och vovve. Men det är säkert bara för att vi är ovana att ha båda samtidigt... hade vi haft kvar Levis nu hade det säkert varit lättare, då hade man liksom kommit in i det från början.
Vi var ute på många härliga promenader jag och Tyson. En dag var vi med mamma och hennes vovvar i skogen vid hjortgården, och en dag var Jens o Linnéa med ute och då badade Tyson i sjön, och igår var vi ute i skogen här med min syster och hennes Andreas. Härom morgonen när jag och Tyson gick morgonpromenaden hann vi knappt mer än ut i skogen innan vi träffade på 4 älgar!! Jag som är så rädd för dem, iaf när jag är ute ensam! Och då räckte det självklart inte med att träffa en, utan FYRA! Dessutom var två av dem kalvar, och då har man ju hört att de kan vara lite folkilskna och aggressiva! Så jag och Tyson vände snabbt och gick en promenad längs vägen här istället.. :)

          

Jag måste berätta en otäck sak också för alla er som brukar åka till Ullared och ha barnen med er. Detta stod på min systers blogg:

Min kusins kollega var på Ullared med sina två barn, en liten pojke som gick omkring med mamman och en ännu mindre flicka som satt i kundvagnen. Den lille pojken kröp under en klädställning och mamman hukade sig och fortsatte efter honom, så att han inte skulle komma bort och när hon vänder sig om så är lillflickan borta från kundvagnen! Fatta vilken panik! Hon slår larm, och personalen på Gekås stänger alla dörrar och börjar söka igenom varuhuset! Efter ett tag så hittar de ett par på toaletten som håller på att klippa av flickan håret, och sätta på henne pojkkläder!

Så fruktansvärt! Jag kan bara tänka mig mammans panik... sån tur att personalen agerade så snabbt och att de kunde hitta flickan. Hur kan man ens komma på tanken att ta någons barn?! Usch!! Jag blir förtvivlad av bara tanken på att nåt sånt skulle hända!

Linnéa mår jättebra. Hon växer som ett litet ogräs =) Nu är hon vaken mycket mer på dagarna, och på nätterna sover hon fortfarande jättebra! Jag brukar få mata en gång per natt ungefär. Hon suger allt oftare på tummen nu också, när hon lyckas hitta den. Häromdagen testade jag nya kameran lite mer med henne som motiv (såklart!). Hon fick ligga i bara blöjan på sin fäll.. här är några av bilderna jag tog:







Förresten kom jag på Jens häromdagen. Han skulle passa Linnéa medan jag var ute och planterade lite... såhär såg de ut när jag kom in:

    

BUSTED! Hehe, han satt och spelade wow med Linnéa i knät. Ibland hjälpte hon till, sprattlade med benen så gubben hoppade och sprang i cirklar. Nu nästa vecka ska Jens börja ta pappaledigt. Han ska vara ledig tisdagar och torsdagar i ett antal veckor. Och när han är hemma ska han fiska hummer också, mmmm... hoppas de lyckas fånga många för de är sååå goda! Och vi behöver ju hummer när vi firar 6 årsdag den 4 oktober!
Så de drar iväg tidigt på morgonen så han ändå har dagarna hemma med mig och Linnéa. Det ska bli mysigt att ha honom hemma mer!

Här är lite fler bilder på vår sötnos! Hon fick en jättefin tröja av moster pelin igår också, var ju tvungen att ta en biil när hon har den på sig!

   

       

Idag har vi haft kaffebesök. Therese var här med vilda babyn i magen! :) Det är så roligt att de ska ha en liten!

Nu sover pyttet så jag ska passa på att plocka ur diskmaskinen och börja med maten.

Förresten, fetaostbiffar är bara att göra som vanliga biffar. Köttfärs, riven gul lök, vitlök, salt, peppar och hackad fetaost. (man kan ha ägg eller ströbröd och sånt för att få dem att hålla ihop bättre också!) Blanda ihop allt, forma till biffar och stek! Jätteenkelt och jättegott! :)

Kram så länge!

Kommentarer
Postat av: Jessika!!

Så goa bilder på söta flickan!! I den positionen du kom på Jens har jag haffat Timmy ett par gånger med! ;-)



De där om Ullared är en skröna som tur är! Söker man på Urban Legends på internet hittar man den där fast inte just med Ullared!! Historien har gått varm hela detta året tycker jag... =)



Ha de fint! Kram

2008-09-22 @ 20:00:30
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: vendela

Super fina bilder :O

Besöka min blogg? :]

ha en bra fortsatt kväll /vendela

2008-09-22 @ 20:04:07
URL: http://veida.blogg.se/
Postat av: Elin

Finfina bilder! Som vanligt! Hehe, så söt hon är i den t-shirten!!



Men det är om Ullared tror jag var sant... Det var Gun som hade berättat om sin jobbarkompis som råkat ut för det! Men jag har iof inte pratat med Gun själv... mamma som berättade!!!

2008-09-22 @ 21:50:03
Postat av: Jessika!!

Hittade denna länken som iallafall övertygar mig om att det är en skröna!! ;-)



standard.php?id=914715&avdelning1=109&avdelning2=294" rel="nofollow">http://www.hn.se/mstandard.php?id=914715&avdelning1=109&avdelning2=294

2008-09-22 @ 22:45:52
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Jessika!!

Men va tusan, länken funkade inte. Provar igen annars är de bara att söka på Ullared och kidnappad så kommer de upp en artikel där Boris Lennerhov uttalar sig ang detta! Jag har varit hemskt engagerad i detta sen jag hörde om de första gången i vintras förstår ni! HAHA!



standard.php?id=914715&avdelning1=109&avdelning2=294" rel="nofollow">http://www.hn.se/mstandard.php?id=914715&avdelning1=109&avdelning2=294

2008-09-23 @ 07:22:56
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Sarah

Hörde den berättelsen i vineras tror jag det var, jätteläskig. Men jag har läst en del om det, och jag tror som Jessika att det är en skröna. Läste artikeln med Ge-Kås vd.



Ska prova dina fetaostbiffar nån dag :)

2008-09-23 @ 13:44:02
Postat av: Therese

Knasigt, nu vet man inte vad man ska tro... Skröna eller inte, saker som denna händer ju faktiskt tyvärr! Hemskt är det...

Fina bilder på lillan! Du börjar bli riktigt duktig på kameran nu ;) kul! Hälsa busan! Puss å kram!

2008-09-23 @ 13:59:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0