Long time ago...

Nu igen.. vad är det med mig? Bloggen harblivit försummad. Men nu är jag tillbaka... har jag några läsare kvar tro?

Ja sen sist då...

Jag och Therese betongade i onsdags. Det gick så himla bra! Vi blandade en massa betong, och fyllde våra formar (i ren panik som sist kan tilläggas) och vad bra det gick! Betongen var verkligen precis som tjock gröt, som det stod i boken att det skulle.Vi penslade formarna med olja, och de blev jättefina! Visst, det blev några missar, men nu kan vi allting till nästa gånf. Vi har en halv påse kvar så det blir allt fler gånger! Jätteroligt! Efter betongandet gjorde vi iordning en picknick, tog våra vagnar och traskade iväg. Hittade en jättemysig strand vid Svanvik där vi satte oss i solen och drack kaffe, åt bullar och vindruvor. När kaffet var slut och barnen började vakna begav vi oss hemåt igen.

I fredags åkte jag och mamma till ULLARED!! Wohoo! Linnéa var hemma med Jens så jag var mammaledoig ;) Vi stack iväg vid 9 på morgonen, lämnade hundarna på pensionat och sen började den långa resan ner. Väl framme käkade vi unch innan vi gick in, laddade för shopping. Jag hittade hur mycket som helst, men plånboken var inte så välfylld så jag fick välja ut den jag mest ville handla. Men det blev allt en del ändå. Mest till Linnéa såklart. Jag köpte faktiskt jens obligatoriska 3-pack boxershorts, men det råkade bli fel storlek, haha! Pyttet fick i alla fall, fodrade regnbyxor, några klänningar, strumpor, strumpbyxor, 1 par jeans, 1 par mysbyxor, en fleecetröja, en babygunga, en vit kofta, en ny leksak i forma av ankor som går på rad och kvackar när man drar i ett snöre, en sydväst, ett par badbyxor, en sommar-badkeps med långt tygstycke i nacken, tvättlappar och lite småsaker. Jag fick en klänning, en jacka, en kjol, en kofta och lite annat smått och gott.
Jag och mamma var så trötta när vi drog oss hemåt, satt och fnissade i bilen hela vägen hem. Tack mamma, det var en himla mysig shoppingresa! :)
Väl hemma blev det bara massa gos med min älskade Pytt, saknade henne massa på dagen fast det var såklart skönt att kunna åka iväg ensam också!

I går var jag och Linnéa hemma hos mamma o pappa, Elin och Noel kom dit också för de skulle spendera natten där. Så vi fikade och hade massa mysigt med dem! Lille Noel börjar bli stor nu, han försöker redan hålla uppe huvudet själv och han har gått upp massa i vikt! Den ille godingen! Linnéa är helt fascinerad, vill peta på honom och bara tittar med stora ögon. Tänk att både jag och Elin har fått världens finaste syskonbarnen, vad är oddsen liksom?! ;)

På eftermiddagen åkte vi och handlade för vi skulle få grillbesök. När vi var på maxi satt Linnéa och pekade på folk och skrattade, haha! Hon skrattar jämt nu, så fort nån skrattar så hör man ett litet (ganska tillgjort ibland) "HAHAHA"! Pappa hörde det häromdagen när vi var där och han höll på att skratta ihjäl sig. Och ju mer han skrattade desto mer skrattade linnéa, och så höll de på en bra stund. Pappa skrattade så tårarna rann! :)
Jo, på kvällen fick vi iaf grillbesök. Cornelia, Therese och Anders kom hem till oss. Vi bjöd på fläskfilé med pommes, tomat/lök/mozarellasallad, vitlöksbröd och tzatsiki, smarrigt. Jag och Cornelia myste en massa! Hon är så go, nu har hon börjat lé på riktigt, och det är så gulligt! Sötnosen!!

Förresten, häromdagen gick Linnéa några steg!! Hon ställer sig ju upp nu när hon håller i saker. Så hon lyckades resa sig mellan soffan och soffbordet och medan hon höll i sig så gick hon några steg, kanske bara 2-3 steg, men vi är stolta som sjutton!! Våran duktiga tjej! Tänk vad det går fort!

Idag har Jens varit iväg och fiskat hela dagen och jag och Linnéa var hos mormor o morfar. Vi gick en (ganska kaotisk) promenad med Elin, Noel, Selma och Fanny. Sen på eftermiddagen blev det middag i Hemsjö! Nu sitter jag i soffan och ska snart stänga av här och gå och lägga mig!

Ganska tråkig blogg utan bilder, men alla mina bilder hamnar på datorn som inte har internet. Får ta mig i kragen nån dag och flytrta över till denna datorn så jag kan bjuda på lite att titta på!

Godnatt allihopa!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Låter kul med betongandet! Min kusin håller också på med sånt, blir ju jättefint. Bilder på det sedan, tack ;)



Åh vad kul att med Ullared :)

Så skönt att få åka iväg lite utan barn ibland, man behöver lite egentid.



Duktiga Linnéa, snart springer hon om kring där hemma :)

2009-04-27 @ 07:31:06
Postat av: Jessika

Å vad avis jag blir på Ullaredsresan!! ;-)



Kul med blogg även om de inte var ngra bilder!

2009-04-27 @ 08:53:38
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Spessartin

Jag är väldigt nyfiken på de där betongskapelserna, fota gärna om du har möjlighet! =) Vi skall göra hemmagjorda fina trädgårdsplattor har vi bestämt, jag fick idén från senaste numret av Allt om trädgård.

Nu börjar det åska här, bäst att dra ur allt...

2009-04-27 @ 20:45:38
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0