Mariestad, here we come! :)

Nu ska vi snart packa ihop oss och åka till Mariestad ör att hälsa på Jens morfar. Hela Jens familj ska med, det ska bli mysigt! Har hört rykten om smörgåstårta också...mmm!!

Igår var det ju påskaftpn. Jens stack iväg ganska tidigt för att hinna fixa med båten innan vi skulle tll mina föräldrar på påskmiddag vid 14. Jag och pyttet hade ingenting att göra hemma så vi bestämde oss för att ta en promenad hem till mormor & morfar. Jättehärligt. Vädret var ju underbart, så det var riktigt skönt att ta en sån långpromenad. På vägen mötte vi 2 små söta påskkärringar. Den yngsta tjejen, som kanske var 5 år eller så, stannade sin cykel, tittade på Linnéa och sa "Vad heter den?". Haha! Den! Vi pratade med dem en stund innan vi traskade vidare. Efter ca 1 timma var vi framme, där träffade vi även min moster och hennes son Albin som blir 2 år i sommar. Jag har inte träffat honom innan så det var roligt.
Efter en stund dök Elin, Andreas och gulleNoel upp, jag snodde Noel från sin mamma nästan med en gång. Han är så liten, vi myste massor! :) Sen, efter att ha varit på lite villovägar, dök även Andreas föräldrar upp också. Då blev det äntligen mat - jättegott!! Riktigt påskbord blev det! Och sen värptes det påskägg också, lyckades tyvärr inte fånga det på film, men kul var det i alla fall! Linnéa fattade snabbt vad det handlade om och trodde att alla ägg var till henne. Linnéa och Noel fick förstås störst ägg, men inget godis i, utan fina presenter. Pyttet fick en jättefin klänning med mössa till!
När vi ätit, ätit och ätit drog vi oss hemåt. Linnéa vilade en stund och sen åkte Jens och Linnéa till Hemsjö, och jag gick ut i trädgården och rensade och planterade lite grann. Så nu har jag allt fått gjort en hel del, men det finns fortfarande saker att göra såkrt - det tar aldrig slut!! Försöker bjuda in Andreas på lite grävning av jordgubbsland, men han skrattar bara, hehe... jag bjuder ju t.om. på mat och logi som betalning!! Och hela familjen får såkart följa med! ;) Har förresten hittat mördarsmiglar nu, dessa jäkla odjur!! Fy!!



Nästa helg ska Pyttet vara borta från oss för en hel natt för första gången!! Spännande. Hon ska vara hos mormor & morfar medan jag och Jens rår om oss själva lite. Vi ska faktiskt på partaj! Jesper fyller år så vi ska träffa dem, det ska bli så himla roligt!! Det var jättelängesedan vi träffade dem allihopa, och ännu längre sen vi partajade ihop med dem! Det är skönt med såna människor, man kanske inte hörs eller ses på jättelänge men när man väl ses igen så är allt som vanligt! Jag längtar jättemycket! :)
Jag kommer säkert ringa mamma o pappa flera gånger under kvällen för att höra om allt går bra, men jag vet att det kommer gå bra! Pyttet kommer ha jätteroligt. Nyttigt och skönt för henne också att vara utan oss en natt!

Nu har jag duschat, blåst håret och tagit på mig min fina prickiga klänning, så nu är jag redo att dra till Mariestad.

Ha en fin dag allihopa!!

Kommentarer
Postat av: Spessartin

Jag bestämde mig faktiskt i morse för att inte uppdatera pelargonbloggen nåt mer, utan köra en pelarogn-kategori i min vanliga blogg, kändes minst rörigt på det viset och jag tror jag är nöjd hittills. Du kan ju kika in på pensépelargonen, som är mitt nyaste tillskott, den är så himla fin!

2009-04-12 @ 22:08:41
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0