Sen sist..

Det har inte hänt så mycket sen sist... eller jo, vi har ju fått nytt golv lagt i köket!! :) Det är så himla fint! Jag har ingen före bild, men när det var klart såg det i alla fall ut såhär:




Nu ska jag måla om köksluckorna också så kommer det bli ännu finare. Jag har lejt målarhjälp också, Therese och Susanne ska hjälpa mig - tack! Jag kan bjuda på når smarrigt som tack!

Idag har Jens varit hemma från jobbet och jag har jagat runt på stan efter mjökfri väling. Började på Maxi, men där var den slut, och sen åkte jag till Sparköp Noltorp och där var den också slut. Den var tydligen  slut hos leverantören, de brukar ha strul med dem. Så jag åkte till Apoteket och kollade för vår bvc sköterska har sagt att det finns där. Men tanten där var jättevirrig och visste inte alls vad jag pratade om. Jag frågade efter mjölkfri välling och hon började babbla om att de har glutenfri gröt... öh, jaha vad hjälper det mig?! Sen frågade hon mig om jag var säker på att barnet är allergisk! Vad är det för jäkla fråga??!! Nä, jag handlar mjölkfri dyr välling för att det är så himla roligt! Efter väldigt mycket babblande och kollande, och när hon frågat en kollega så hittade hon till slut en liten burk med något mjökfritt. Den lilla burken kostade 200 spänn så jag könde lite att jag ska kolla lite mer först. Och den jäkla tanten på apoteket snäste jag av, hon hade varit så himla ptrevlig mot mig och ifrågasatt mig så mycket så jag sa bara "äh jag struntar i det..." och så gick jag. Usch vad otrevlig hon var!
Jag och Jens ringde runt till våra föräldrar för att be dem titta i Göteborg och Stockholm (min mamma var där!), och till slut hittade min pappa! Han köpte med sig 2 paket hem!! Så skönt... jag vet inte vad Linnéa hade gjort om hon inte fick sin kvällsvälling! Stackars Lennart och Anette hade åkt runt hela göteborg i jakten på vällingen men inte hittat bågon! Vi får verkligen köpa upp ett stort lager nästa gång vi hittar den.

Efter vällingjakten åkte jag hem, somnade Pyttet och tvättade lite. Sen fick Linnéa mat och och så busade vi lite!





Jag klippte gräsmattan också, det blev så fint. Här är en bild där man ser halva gräsmattan klippt och halva oklippt!





Framåt 16.30 åkte jag och Pyttet hem till mina föräldrar. Mamma kom hem från Stockholm då efter att ha hälsat på min mormor och storebror med fru! Så vi drack kaffe med mormor & morfar och fick vällingen och en jättefin klänning mamma köpt till Pyttet. Vi passade även på att ta hem Linnéas lilla flytväst för vi ska ut och åka båt imorgon hela dagen!
När vi kom hem fick linnéa bada för hon kissade ner hela sig på skötbordet. Efter badet blev det välling och sen somnade hon med en gång! Tröttisen!
Jag passade på att gå ut och vattna lite och plantera mina dahlior. Hoppas hoppas att de tar sig nu!

När Linnéa kissade på skötbordet kissade hon även på "blöjbytarnallen", så han fick också bada. Nu sitter han på tork i duschen. Tycker han är så söt så jag var tvungen att ta kort på honom!:
   



Nu ska jag surfa lite.

Ha det så bra!!


Kommentarer
Postat av: Jessika

Apotekets personal är i stort behov av charmkurs! Vi diskuterade faktiskt de på jobbet häromdagen. Tur att de löste sig iaf!

2009-04-16 @ 22:11:36
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Spessartin

De där skåpsluckorna kommer att bli jättefina! Furuluckor känns ju lite tråkigt. Vi hade nån ek-laminat i vårt kök förut, men målade om till vitt, det blev MYCKET bättre.



Och gräsklippning är jag verkligen sugen på. Dock har vi så otroligt mycket gullvivior i gräsmattan så jag kan bara inte klippa den ännu. De får komma upp ordentligt så att jag ser dem bra och sen får jag köra slalom eventuellt. Skall slänga på 45 kg gräsmattegödsel också tänkte jag =)

2009-04-17 @ 06:13:25
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Sälja eller köpa sexleksaker?

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-17 @ 06:20:00
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Sarah

Det måste vara samma välling som en vän till mig har varit på jakt efter hur många gånger som helst till sin son. Är tydligen ofta strul med den leverantören. Trist, barnen vill ju ha sin välling!



Fina bilder på dig och Linnéa! :) Och vad fint golvet i köket blev! Blir nog riktig bra med vita köksluckor till.



Spännande med båttur idag! Du får ta kort så vi får se sen :)

2009-04-17 @ 07:58:27
Postat av: Therese

Golvet blev jätte snyggt!Kul att det e klart nu, när Linnéa börjat krypa å allt!! Vilka fina kort på dig å Linnéa! Ni e så goa ni två!



Hoppas ni hade en bra båttur igår?



Puss å kram!

2009-04-18 @ 10:24:43
Postat av: Therese

Å hoppas ni får kul på festen idag!! Själv ska vi på middag hos Viwi...tjohoo! ;)

2009-04-18 @ 10:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0