Sommaren som gått...

Hoppas att ni fortfarande kikar in här, ni som brukade läsa innan sommaruppehållet. Det var egentligen inte meningen att sluta blogga men vi har haft så fullt upp, och så har ju Jens varit hemma i 6 veckor på semester så då blev det inte av att blogga. Men nu kommer en sammanfattning av vår sommar.

Den 27 juli var vi på begravningen för min älskade farmor. Jag var ganska lugn innan, men när dagen kom och man skulle åka till kyrkan våndades jag ordentligt och hade sån ångest. Usch vad det var jobbigt!! En av de värsta dagarna i mitt liv. Det blev så slutgiltigt när man såg kistan där framme. Linnéa var med och hon gejade hela tiden, dansade när det sjöngs psalmer och sådär, och efteråt sa flera att det var skönt med lite ljus och rörelse. Den lättade liksom stämningen lite. Begravningen var väldigt fin och när man skulle gå fram och säga sitt farväl höll min pappa ett litet tal. Det var så fint och fyllt av känslor. Älskade farmor, jag saknar dig nåt enormt!

Den 31 juli gick Pyttet själv för första gången!!!! Hon gick 6 steg första gången och sen satte hon sig ner. Sedan gick hon några steg till men efter det gick det ett tag innan hon ville gå igen. Nu går hon för fullt, hon släpper saker och går iväg nu och börjar bli riktigt stadig. Utomhus är det fortfarande lurigt men hon försöker allt!!

Vi har varit på lite semester också, en del dagstrippar, men även en lite längre till Helsingborg med min syster och hennes familj. Vi skulle lånat en stuga på Skaftö men det trasslade till sig så vi fick låna Andreas föräldrars hus i Helsingborg, så åkte de upp till Elin och Andreas lägenhet! Perfekt!! Dagen när vi kom ner gjorde vi inte mycket, fikade och åkte och handlade förnödenheter! Linnéa var gnällig i affären så moster köpte en Smoothie till henne och bjöd henne på en åktur i en sån där bil som man lägger pengar i så rör den sig lite grann. Det tyckte hon var superkul!! Noel sov sig igenom shoppingen. :)

     

På kvällen blev det grillat. Vi grillade kyckling, gjorde vitlöksbaguetter, vattenmelon med fetaost och en massa gott till!


  

På dag 2 vaknade vår lilla familj tidigt så vi gick upp och gav Linnéa gröt. Sen blev det lite barnprogram tills moster vaknade, och när allihopa hade vaknat så åt vi en ordentlig frukost och planerade dagens tripp. Vi skulle till Malmö, Smygehuk och slutmålet var Kivik. Vi påbörjade vår resa hyfsat tidigt, mammor med barn i en bil och grabbarna i den andra. Första sevärdheten blev Turning Torso:

  

Sen blev det lunch och lite prpmenad för Linnéa. Och sem begav vi oss mot nästa sevärdhet - Zlatans hus, haha! Och sen åkte vi igenom Rosengård innan vi styrde kosan mot Smygehuk.

        

När vi kom till Smygehuk, Sveriges sydligaste udde, fikade vi, gick en liten runda (Linnéa gick jättelångt!) och köpte lite vykort innan vi drog vidare!

   <--- Linnéa hade det mysigt när vi fikade.

     <--- Kaffegalna systrarna Axell.

   <--- Noel var vaken och hade riktigt roligt i vagnen!

       <--- Promenerande.

Efter Smygehuk begav vi oss mot Kivik. Där var vi på äppelmusteriet (hette det tror jag) och kolladee. Jättemysigt var det! Och det var så fint på vägen dit också, riktigt fint att åka runt där. Och även vägen tillbaka mot Helsingborg var helt fantastiska. Vi åkte småvägar så vi åkte runt på landet, riktigt fint!



Dag 3 började vi våra vestyr på morgonen. Vi underhöll varandras barn medan vi gjorde oss iordning, jag, Jens och Linnéa lekte med Noel!

     

När vi var klara tpg vi bussen ner till Danmarksbåtarna. Vi gick på båten och visade Pyttet ett fönster där hon kunde titta ut, och sen ville hon inte gå därifrån! Hon tyckte det var jättespännande. Hon pekade och sa "Dääh, däääh..." hela tiden! Godingen!!

  <--- Första gången Pyttet åker buss.

            <--- Resan över till utlandet!

     <--- Strosade runt en del.

   <--- Och åt god lunch!

Sen blev det fika, och mer strosande innan hemresan då det lektes tittut och busades massa!

         
        



Nu orkar jag inte hålla på och lägga upp fler bilder, det tar ju en evighet! 

* Vad som rör sig i mitt huvud just nu:
NÄR ska vi kunne börja bygga ut, det är väldigt trångt här nu och jag längtar så mycket! Jag och Jens har börjat drömma oss bort till vårt nya hus. Speciellt köket håller jag på och designar i mitt huvud. Vita panelväggar, köksö med spis i och svart fläktkåpa över. Svara hängare med stekpannor och sånt vid sidan av fläkten. Matplats i "tornet" vi ska ha, med ett stort runt bord i med minst 6 stolar till. Smidesdetaljer lite överallt som knoppar, handtag och sånt! Jag vill ha köket i gammaldags lantlig stil fast ändå modernt liksom. Åååå, jag vill bygga NU!!

* Vad jag grejar med just nu:
Förutom att leka med Pyttet och underhålla henne, har Therese fått in mig i rosornas underbara värld. Tack Therese! Jag har alltid sagt att jag aldrig vill ha rosor i min trädgård - men håller just nu på att anlägga en rosrabatt. Har 5 stycken fina buskar! Gula och vita är de allihopa, så himla fina!! annars händer det inte mycket i trädfården, lite ogräsrens och sånt mest. Jag har kokat äpplemos också, gör det varje år, det blir väldigt smarrigt!!

Nu ska jag måla mina naglar, läsa min nya Allt Om Trädgård och titta på vad jag vill på TV. Nej Jens är inte hemma, han fiskar gös ikväll.

Kram på er alla!! Kommentera nu så jag vet om ni fortfarande kikar in här!




Jag hoppas att jag snart ska kunna uppdatera igen.



Kommentarer
Postat av: Anonym

wihooo ett inlägg! :) Alltid kul att läsa om vad ni hittar på ju :) Och Fina bilder ni hade från vår mysiga semester!!



Hoppas ni får veta om utbyggnad snart!!



KRAM Elin

2009-08-27 @ 21:06:59
Postat av: Anonym

wihooo ett inlägg! :) Alltid kul att läsa om vad ni hittar på ju :) Och Fina bilder ni hade från vår mysiga semester!!



Hoppas ni får veta om utbyggnad snart!!



KRAM Elin

2009-08-27 @ 21:07:25
Postat av: Anonym

Elin: Ja det var på tiden! Haha, ja tack för de fina bilderna!! :) Kramar!!

2009-08-27 @ 21:58:21
Postat av: jossan

de va på tiden ja =) förstår att du längtar tills ni får bygga ut.. sj så längtar ja t hus, men de lär ju dröja =( massa fina bilder, o va stor linnéa har blivit :) va ju ett tag sedan man träffa er.. ja kanske ska t a-sås någon dag nästa v men har inget bestämmt än.. skulle ju kunna höras av.. skulle va kul o träffas o ta en fika eller en promenad bara...



kramar

2009-08-28 @ 07:16:04
Postat av: Emma

ÅH! Va roligt med en ny blogg! Som jag har längtat!!! :D Mej har du inte tappat iaf ;)



Å Linnea börjar bli stor! Nu är bebistiden förbi, både på gott å ont ;)



Jag vill oxå renovera å bygga ut å greja! Men för det första ska pengarna infinna sej + (om möjligt svårare) tiden!

2009-08-28 @ 18:09:20
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/
Postat av: Sarah

Oj, blev riktigt förvånad när det var ett nytt inlägg här när jag kikade in denna gången ;) Kul!

Massa fina bilder. Vad stor Linnéa blivit! :) Ser ut som om ni haft en härlig sommar!

2009-08-29 @ 07:23:34
Postat av: Spessartin

Visst är det härligt med rosor! Jag har bara två hittills, men till våren blir det tre kläng-rosor! Ser fram emot det jättemycket... Inte hunnit med nya Alltom trädgård ännu, men den ligger och väntar på mig =)

2009-09-02 @ 22:59:31
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Susanne och Oliver

Hihi, det var Jossan som sa att du skrivit. Jag har varit inne varje dag och kollat men då har du inte skrivit, men när tänkte att jag inte behöer kolla så har du rätt som det är skrivit... Hur kan detta komma sig?? ;)

Glad är jag iaf att du börjat igen!

Har dock inte bara saknat bloggen utan dig och Linnéa med!

Kram

2009-09-03 @ 19:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0