Helgen och Alla hjärtans dag...

I fredags var jens pappaledig, det är riktigt mysigt att ha honom hemma på fredagarna! ¨Vi började dagen med att gå den nya promenadrundan som jag och Linnéa hittade på torsdagen. Vädret var anonfint och humöret på topp! Himla mysigt att gå promenad tillsammans, det är ju alltid roligare att ha nån att prata med när man går.. Linnéa somnar ju alltid! ;) Jag hade med kameran och på ett ställe hittade jag jättefina istappar som jag var tvungen att ta kort på.. så jag halvlåg under dem på en sten för att ta kort, haha! Tur att ingen åkte förbi oss då...

 

Efter promenaden blev det glögg till mig och Jens och Pyttet fick sin puré. Hon älskar sin mat, och hon äter jättebra. det är himla skönt att det fungerar så bra för henne att få den nu. Och så får hon gröt/välling på kvällen. Jag börjar märka att jag inte har lika mycket mjölk till henne längre, det är inte ofta hon äter sig mätt på mig längre. Och jag är jätteledsen för det!! Jag vill ju inte sluta amma ännu! Men naturen har sin gång och det får bli som det blir.. men hoppas att jag kan amma lite grann ett tag till iaf, för det är så himla mysigt! Samtidigt är jag väldigt glad för att det går smidigt att få henne att äta annan mat, så slipper det bli krångel med det, en del har ju väldigt svårt att lära sina barn att äta annat än mamma.

  <--- Här är en matprick som Pyttet måste plocka upp och äta!

  <--- Så nöjd när hon får puré.

  <--- Och så måste man städa efter sig med!

Igår var det ju alla hjärtans dag! Våran lilla familj började dagen med mysig frukost efter att jag fått sovmorgon, sen åkte Jens och lämnade Pyttet till farmor och farfar. Hon skulle få följa med dem på promenad så vi skulle kunna fylla släpet med allt skräp vi hade i härbret. Och det var mycket skit!! Hela släpet blev fullt, och nu kommer vi faktiskt in i härbret också!!! Det var ett tag sen. ;) Himla skönt att få det gjort, nu ska vi bara städa iordning där inne också så ska man nog kunna vara där och snickra och greja sen.
Efter vår röjning åkte vi till Hemsjö, vi fikade, matade Linnéa och sen åkte vi hemåt. Hemma påbörjade vi kvällens middag, och sen kom mormor & morfar och hämtade Linnéa. Hon skulle få vara hos dem några timmar på kvällen så jag och Jens kunde mysa ensamma lite!
Vi fixade iordning maten och sen åt vi vår 3 rätters bestående av hummer till förrätt, ryggbiff med hasselbackspotatis och grönpepparsås till varmrätt, och friterad camenbert till desserrt. Det var riktigt gott! Och mysigt hade vi! Sne hann vi previs påbörja ett yatzyspel innan mormor & morfar kom och lämnade en trött Pytt. Jag ammade henne och då somnade hon med en gång.
När Linnéa sov kollade vi på film, hellboy 2, den var la sådär, men Jens ville så gärna se den så det fick bli den! Efter filmen ramlade vi i säng, lika slut som Pyttet efter en händelserik dag. ;)

Vi hade en riktigt mysig alla hjärtans dag! Tack farmor & farfar och mormor & morfar för hjälpen! :)

Inatt har vi fått sova hyfsat bra och Linnéa vaknade vid 8 så då gick vi upp. Nu har vi gjort oss iordning, Pyttet har sovit och vi ska snart iväg till hemsjö en sväng. Sedan blir det en promenad och resten av dagen får vi se vad som händer!

Ha det jättebra allihopa!! Kramar!!

Kommentarer
Postat av: Therese

Vilken middag, lät super gott!! Själv åt jag en kall pizza...vill Cornelia ha mat, så vill hon ;) Låter som ni hade det jättemysigt!



Hon e så söt lilla Linnéa, å duktig som hjälper till att städa efter sig, skönt att det fungerar så bra med maten!



Idag ska vi ha en slapp dag efter en tuff natt, men imon kanske vi kan få komma på besök?? Anders ska in till stan så han kan ju släppa av oss i så fall!? Jag ska ringa dig alldeles strax så får vi se!



Puss å kram!

2009-02-15 @ 11:10:21
Postat av: Sarah

Låter som ni hade en mysig allahjärtansdag :) Är väldigt imponerad av er 3-rätters middag! Tycker det verkar väldigt svårt att ha de 3 rätterna färdiga samtidigt så man kan äta de efter varandra, fortfarande varma. Utan att stressa ihjäl sig!! :D

Ha en fortsatt bra helg!

2009-02-15 @ 13:04:20
Postat av: monkan

låter som en mysig helg :) sicken duktig flicka ni har :) min lilla är ju snart 3 månader...den 7 !

förskolan på tisdag å kanske en kaffe hos din mamma efter? kram

2009-02-15 @ 17:23:16
Postat av: Emma

Mysigt!!!

2009-02-15 @ 19:09:17
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/
Postat av: monkan

tänk att du snart är moster karin :) å linnea får en liten kuse ;)

2009-02-16 @ 12:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0