Klänningen är klar!

Äntligen... idag blev jag klar med Linnéas klänning så hon har haft den på sig idag. Jag hade bara ett knapphål kvar att sy, och konstigt nog var det hålet som var det svåraste av allt! Tur att man inte ser knapphålet iaf för fint blev det inte ;) Men Pyttet var fin i sin klänning och sina tights... vi har varit borta hela dagen och naturligtvis glömde jag kameran och glömde att ta kort på Linnéa när hon hade kläderna på sig. Man ser inte färgerna så tydligt och så för tyget är så mörkt... men här är den i alla fall:

      


Idag hade vi en ganska seg morgon, åt frukot och myste. Jag sydde klart klänningen och sen vilade Linnéa en stund innan vi åkte till Nolhaga och gick en promenad. Det var jättemysigt, så fint väder och Linnéa satt upp i vagnen och tittade på alla djuren! Hon tyckte att minigetterna var roligast tror jag, hon "pratade" en massa med dem. :)
Efter promenixen åkte vi till mormor & morfar och fick potatismos och korv och sen kaffe med nybakade bullar, smarrigt! Sen åkte vi vidare mor farmor & farfar, vi åkte små omvägar så Linnéa kunde vila en extra stund i bilen. Väl framme i Hemsjö bjöds det på kycklingpasta, himla gott! Men gud vad mätta vi var... det räcker egentligen med en middag/dag kom vi fram till ;)

Nu har Linnéa precis somnat, hon var envis idag och skulle minsann inte sova... men till slut gick det inte att hålla sig vaken längre! Så nu ska vi mysa lite men det blir tidig kväll ikväll, jag är så förkyld och trött så jag kan nog somna stående känns det som.

Ha det så bra! Kramar!

Kommentarer
Postat av: Elin

Vilken fin klänning! :) Får ta kort sen när hon har den på sig!!! :) Hehe, fick hon mkt bra svar från minigetterna ;)



KRam kram

2009-02-01 @ 21:14:13
Postat av: Sarah

Klänningen blev jättefin! Ska man inte tabba sig i början när man lär sig sy? ;) Du lyckas med allt ju! :)

Härligt med promenad, var jättehärligt väder idag.

2009-02-01 @ 21:44:02
Postat av: Jessika

Jättefin klänning, kul att vara så händig och kunna sy med dom tygerna man gillar!! =)

2009-02-01 @ 21:56:55
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Karin

Elin- Nja de stirrade mest!



Sarah- Haha, jo jag berättar ju inte om allt jag får sprätta och göra om ;)



Jessika- Tack! Ja det är jättekul!

2009-02-01 @ 22:34:44
Postat av: Therese

Stackars som e sjuk, inte roligt :( Jag känner mig iaf på bättrings vägen idag, skönt det, har ingen lust att va magsjuk på förlossningen...



Himlans fin klänning du sytt! Jag e så imponerad, vill oxå kunna!



Krya på dig, puss å kram!

2009-02-02 @ 11:25:59
Postat av: Emma

Som alltid lika duktig!

2009-02-02 @ 20:19:41
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0