Våran dag...

Det blev ju ingen öppna förskolan idag, men vi har hållt igång ganska bra ändå.

Linnéa sov hyfsat inatt, vaknade väl varannan timme ungefär, men somnade om varenda gång! Himla skönt! Och sen fick vi sovmorgon, råkade vakna vid 9.50!! Ojoj! Och då vaknade jag av att Linnéa låg och tjoade och försökte dra mig i håret och sparka mig, så då var det dags för mamma att gå upp! Haha, vaknade förresten en gång inatt av att Linnéa lät så konstigt, då hade hon ålat runt och lagt sig med huvudet på Jens sida och benen på min. Så vi låg på pyttesmå bitar av sängen och Linnéa fick hur mycket plats som helst! :) Men vi är vana vid stora rottisar som sträcker ut sig så det var ingenting i jämförelse!
När vi kommit upp åt vi en lång frukost, pratade med Susanne, jag ringde försäkringskassan för att ändra lite på föräldrapenningen och kors i taket jag behövde inte stå i kö någonting! Skönt att slippa det! Sen satte vi igång att städa. Linnéa backade runt i gåstolen medan jag dammsög och moppade. Sen somnade Linnéa, trött av städningen antar jag. ;)
Efter vilan blev det puré och hon åt hur bra som helst, nästan en hel liten burk med mat och en halv burk efterrätt! Matglad som sin mor ;) Och Pyttet var kladdig som vanligt efter maten så det var lika bra att bada henne! Hon gillar att bada, särskilt nu när hon kan sitta själv i baljan och leka med alla sina badleksaker! Hon gillar när man skvätter lite på henne också.

Sen kom Jens och efter att vi ätit lite stack vi iväg och handlade. Vi strosade runt på maxi och tog det lugnt för en gångs skull, annars när Jens är med blir det nästan att man får springa genom affären. Vi köpte 2 semlor också så nu har vi kalasat på semla och kaffe medan Pyttet har vilat. Nu blir det välling och kvällsmys med lillsnuttan.

Innan jag lägger mig sen ska jag packa det sista inför resan imorgon. Haha, låter som om vi ska vara borta hur länge som helst. ;) Det gäller att tänka till vad man ska ha med sig, allting i skötväskan, mat till Linnéa, kamera, åkpåse och massa annat! Men glömmer jag nåt har alltid Oliver saker som Linnéa kan låna - eller hur Olli?! :) Glömde tanka idag med så det får vi göra innan vi drar imorgon. Hoppas hoppas hoppas bara att bilen startar som den ska!!

Kram på er allihopa!!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Visst blir det alltid mycket packning när man har barn? :)

2009-02-17 @ 20:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0