Bvc!

Nu har vi varvat ner lite efter bvc besöket...inte för att det var så jobbigt men men! Linnéa skötte sig jättebra, men tyckte inte att läkaren var så rolig. Ville hellre vara hos mamma eller pappa. ;) Jag kände läkaren sen tidigare och hon tyckte att det var mycket "Axell" över Linnéa, hon såg drag av både mormor och morbror sa hon.
Hon undersökte ögonen, lyssnade på hjärta + lungor och böjde ben och grejade. Sen skulle hon kolla om Linnéa ville dra sig upp om hon höll i händerna. Just detta moment har jag och Jens sagt att det är ju inga problem, för det har hon kunnat länge nu, men nu ville hon minsann inte!! Haha, hon bara låg där och tittade fundersamt på läkaren. Så jag sa att jag kunde testa, och då minsann, då drog Linnéa upp sig till stående med en gång! Duktig liten tjej tyckte doktorn.
Vägning och mätning blev det också, hela 8750 gram och 70,5 cm lång... Ojojoj, våran lilla tjej är riktigt stor nu. Har gått upp 730 gram sen sist. De tyckte att hon var perfekt med kurvan, hon har ju legat över den normala hela tiden, vår lilla knubbis!

Och nu sover Pyttet och jag har placerat mig vid symaskinen. Är bara här vid datorn för en uppdateringspaus...och för att jag inte orkar sy på muddar idag, min hjärna känns som mos - jag fattar inte riktigt vad jag håller på med ;)

Här är min skapelse i alla fall... So far so good ;) Och nej, de ska inte vara så höga i midjan sen, ska justera det med mudden. Och efter att jag mätt på Pyttets midja!

   


Over and out!




Kommentarer
Postat av: Susanne

Hihihi, söta byxor till stora tjejen! =)

Snart ska vi ha vår sydag! Ska bli såå skoj!

Kram

2009-01-15 @ 20:49:11
Postat av: Jessika

Vad duktig du är!! Byxorna ser kalasfina ut ju!

2009-01-16 @ 13:23:17
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Anonym

Honhar blivit stor, den lilla tjejen! :) Blir kanonfina brallor ju! Skojigt! :)

2009-01-16 @ 18:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0