Tyst det är i huset....

Här är det alldeles tyst... Jens och Linnéa har åkt iväg på middag hos Jens föräldrar. Men jag valde att stanna hemma. Vi hade den jobbigaste natten vi nånsin haft inatt, så jag är halvdöd. Ganska skönt att vara hemma då, helt ensam och bara ta det lugnt. Tråkigt att inte träffa alla, men jag får göra det en annan dag, och Jens skulle få ta med mat hem till mig - tack så mycket!

Igår kväll somnade Linnéa jättebra, och sen sov hon fram till 21 - tiden när hon ville ha lite mat. Allting verkade lugnt och hon sov gott, sen lade vi oss vid 23 och efter en stund började hon knorra lite så omkring midnatt beslöt vi oss för att ge henne välling. (Det har varit jobbigt några nätter och vi har tänkt att det kanske beror på att jag inte har tillräckligt med mat på natten). Hon åt ganska bra med välling, nackdelen var då att hon blev pigg och ville inte sova. Så vi lade henne i vår säng, och efter mycket om och men somnade hon, men sen började det... hon vaknade stup i kvarten och var ledsen, skrek och ålade... tills det kom en prutt. Så höll hon på hela natten, och det gick inte att hjälpa henne. Så nu ska vi testa att använda minifom igen om det fortsätter såhär, kanske det hjälper?! Det hjälpte ju sist hon hade det jobbigt med magen. Och det konstiga är att hon har ätit precis som vanligt, inget konstigt alls! Stackars liten med så känslig mage... man bli så maktlös och kan inte hjälpa!

Nu ska jag passa på att slappa lite! Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackars lillskruttan... och er med för den delen, man fungerar verkligen inte som vanligt när man inte får sova.

Hoppas det hjälper med minifomen.

2009-01-18 @ 17:32:26
Postat av: Moster

Usch, stackars lillfian med sån känslig mage! Inte kul om man inte kan sova.. och inte kul för er att inte kunna hjälpa till! Skönt att du kunde vila dig lite på eftermiddan iaf! Kram

2009-01-18 @ 19:13:43
Postat av: Mormor

Det är ju jättejobbigt när hon inte sover. Jag (vi) kanske kan ha henne en natt. T ex torsdag till fredag eller fredag till lö. Om jag iinte sover en natt så kan jag ju sova på dagen sen.

Kram

2009-01-18 @ 19:38:28
Postat av: Susanne

Era stackare! Hoppas denna natt blir lättare för er alla. Så synd om Pyttet som har ont och jobbigt för er som inte får mycket sömn.

Hoppas verkligen att minifomen hjälper, det skadar ju iaf inte att testa!



Hoppas vi höres sedan!

Kram på er

2009-01-18 @ 19:44:02
Postat av: Jessika

Usch vad jobbigt för er alla tre!! =( Hoppas de löser sig!!

2009-01-18 @ 20:08:07
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Therese

Lilla pluttan då :( Jobbigt att inte få sova, håller tummarna för minifomen! Skönt att du fick ha några timmar för dig själv, förstår att det va efterlängtat! Tack för en trevlig promenad i snålblåsten iaf ;)



Puss på er!

2009-01-19 @ 11:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0