Hummermiddag!

Idag har vi varit på hummermiddag i Hemsjö. Jag fyller ju år imorgon så vi firade mig i förskott eftersom vi är borta imorgon (vi ska ju på dop). Det var väldigt smaskigt och väldigt trevligt, och sen fick jag paket också, och det är ju aldrig fel! Jag fick ett kameraobjektiv!!!! Jätteroligt! Så nu kan jag zooma in jättelångt. Så nu laddar jag kameran så jag får med mig den imorgon och kan ta massa fina bilder på Oliver och hans goa familj!
Tidigare idag var vi på stan en sväng. Jag handlade leggings till imorgon (vita leggings är inte lätt att hitta!!) och sen handlade jag några nya bodysar och några par byxor till Pyttet. Efter shoppingen åkte Jens oh Linnéa till Hemsjö och jag åkte hem och planterade om mina små tomat-, melon- och  pepperplantor! Passade på att städa också lite grann.

Jo imorgon blir det dop i Jönköping. Det ska bli så himla roligt! Vi har sett fram emot det jättelänge och det ska bli så kul att se Oliver i sin dopklänning - han kommer vara så fin! Susanne skulle kanske sjunga också, hon provsjöng sången här en gång och det var jättefint, hoppas hon vågar! :)
Vi ska åka härifrån vid 11-tiden. Så vi ska samlas allihopa - min lilla familj, Thereses lilla familj, Jossan,
Måkkan och Filippa och åka konvoj. Jag har slagit in paket idag och skrivit dopkortet. Hoppas Oliver tycker om sina presenter!!
Linnéa ska ha en klänning vi köpte på Malta på sig, den är jättefin!

Nu sitter jag förresten och bloggar på min nya dator. En mini laptop, en blå acer som jag fått av Jens pappa. Han hade köpt en ny så jag fick denna!! Woohooo! :) Så nu kan jag och Jens sitta vid varsin dator när Linnéa sover, haha, sociala familjen! ;)

Jag pratade med Elin idag också och de mådde bra allihopa. Och imorgon ska de åka hem!! Så mysigt att få hem lille Noel så kan de mysa ordentligt hela lilla familjen. Jag hörde att mormor & morfar skulle komma och få se honom också - gissa om jag blev avundsjuk! Men Elin lovade att vi ska få komma nästa vecka, kanske på tisdag?!
På måndag kan inte vi för då ska vi till vetrinären med Mara. Hon ska få somna nu för hon mår inte bra. Hon är gammal och stapplig och bajsar inne. Nu har hon börjat yla när hon bajsar också så hon har ju ont, stackars Mara! Så det är det bästa vi kan göra för henne. Känns sorgligt för vi har ju haft henne så länge, men hon har haft det jättebra!

Haha förresten, igår var vi i Hemsjö och då gratulerade Jens mamma till lille Noel, och att jag har blivit moster. Sen frågade hon vad han skulle heta,
"Noel" sa jag..
"Jasså, en liten Joel"... svarade hon..
"Eh, nej, Noel.." sa jag igen...
"Ja, Joel..." sa hon.
"Nej, alltså Noel, som i Niklas, med N." sa jag, nu ganska full i skratt.
"LOEL?!" sa Anette undrande..
"Noel, eh, Noel med N, heter han" sa jag igen... Vid det här laget könde jag att jag inte kunde med att rätta henne igen. Som tur var började Jens och hans pappa också förklara! Så till slut blev det rätt...
"Jaha NOEL!" sa Anette!

Haha, så himla roligt!! Hon är så go Anette!!

Nu säger förresten Pyttet "Mamma" och "Pappa" varje dag. Igår pekade hon på Jens och sa "pappa" - man riktigt såg hur stolt och glad Jens blev. Älskade goa lilla Linnéa. Tänk vad hon växer och utvecklas. Och allting går så fort! Man får verkligen passa på att njuta av denna tiden! Och vi njuter för fulla drag! Jag hoppas på att kunna vara mammaledig fram till nyår, kanske jobba någon helg och kväll emellanåt. Eller om jag hittar något där man kan jobba några kvällar i veckan eller så - har bl.a. fått nys om ett städjobb som skulle passa mig som handen i handsken. :)
Och till nästa vår har jag tänkt söka in på Floradekor, skulle vilja gå deras "Trädgård och Design" kurs som är på 40 veckor. Nu när jag tittade stod det att det kostade nästan 55 000 kr per termin så det kanske får fortsätta vara en dröm. Och drömma kan man ju alltid göra! Jag skulle i alla fall hemskt gärna lära mig mer om  trädgård och trädgårdsdesign, det är ju ett stort intresse!

Nu ska jag ladda inför imorgon, plocka fram kläder och greja lite. Kram på er allihopa!!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Ett stort GRATTIS till dig på din stora dag! :D



Låter som ett mysigt firande igår. Hoppas du får en kanonbra födelsedag!

Martin och pojkarna grattar också såklart :)

Kram

2009-03-29 @ 07:43:54
Postat av: jossan

grattis grattis.. ses snart-.. ska bli kul kramar

2009-03-29 @ 08:49:39
Postat av: Karin

Sarah: Tack så mycket!! Hälsa grabbarna också :)



Jossan: Tack!! Vi ses snart!

2009-03-29 @ 09:15:51
Postat av: Emma

nice blogg, som vanligt! Alltid lika kul att läsa..



..MEN när kommer bild på klänningen? ;) (Tjöta! ;) )

2009-03-29 @ 19:40:03
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0