Moster senast på söndag!!

Oooo så himla spännande, senast på söndag blir jag moster!!

Min syster är ju, som ni alla vet, gravid. Bebisen var beräknad till den 6 april. I morse gick slemproppen och sen gick vattnet - inne på h&m!!

Elin var på väg till Frölunda torg för ett bm besök för att mäta blodtrycket. Hennes fötter var väldigt svullna så de ville kolla henne för att vara säkra på att hon inte hade havandeskapsförgiftning. Eftersom slemproppen gått så tänkte Elin gå in på h&m för att handla en amnings-bh så att allting skulle vara klart, för nu kunde det ju inte vara långt kvar liksom. Och väl där inne så går vattnet!!! Elin ringde då den blivande fadern  och de kommer överens om att hon ska gå till bm iaf, det ligger tydligen tvärs över vägen. Så hon traskar in där och säger att hon skulle dit för att kolla blodtrycket, "men på vägen hit tror jag vattnet gick" - haha!! Så barnmorskan kollade en massa på Elin, lyssnade på Tjallä och sen ringde hon förlossningen. Och eftersom Elin inte hade några värkar skulle hon komma in för kontroll för att se så att allting är bra med lille bebisen!
Efteråt tar Elin bussen (?!! Att hon kunde vara så lugn?!) hem och sen kom Andreas och de åkte till Östra. Allting såg bra ut på kontrollen där och om förlossningen inte kommer igång före söndag kl 11.30 (72 timmar efter att vattnet gick) kommer det bli igångsättning. Och då kommer Tjallä och jag få dela födelsedag!!!!

Ååå detta känns helt otroligt! Tänk att min syster ska få barn, att jag ska bli moster och att Pyttet ska få en kusin. Och innan söndag.. att vi faktiskt vet att det kommer bli innan söndag!

Igår tog vi ju en massa bilder på magen, och då sa jag till Elin att "detta kanske är sista gången jag ser magen..." men nej nej sa Elin, Tjallä kommer säkert komma senare än beräknat. Men ack så fel hon hade!!

Elin med fina fina magen!!


Snart är er lill* bebis här och ni har er lilla familj, det är helt underbart! Jag tycker att din graviditet har gått så himla fort, men samtidigt har det gått evigheter sen jag fick veta! Det kommer vara världens finaste bebis och ni kommer bli helt fantastiska föräldrar, det vet jag.
Vad speciellt det känns att bli moster! Ett syskonbarn, en systerdotter eller systerson (jag tror ju på systerson, men vi får se ;) )

Jag älskar dig Elin, och tänker på er hela tiden. (Och försök nu att skynda på Tjallä lite!) Hihi...

Kommentarer
Postat av: Jessika

Va spännande med en liten bebis!! Jag blev igångsatt pga av vattengång utan värkar... Önskar din syrra massa lycka till! =)



(Fin du var i håret förresten... Jag blir me lite sugen på att blondera mig ju)

2009-03-26 @ 22:10:53
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Susanne

Å, jag blir alldeles rörd! Såå fin bild du har tagit på din syster!



Lycka till Elin och Andreas! Snart har ni er lill* hos er!



Kram

2009-03-26 @ 22:12:07
Postat av: Sarah

Åh vad spännande :D. Stort Lycka till till din syster!!

2009-03-26 @ 22:19:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0