Underbar dag!

Det har varit en helt underbar dag idag! Vi började dagen med att göra oss iordning för färden till Jönköping, alla samlades och så bar det iväg. Resan gick snabbt och smärtfritt. Sen var det dags för dop. Och det var så fint!! Oliver var så fin i sin vita dopklänning med grönt band på, han var lika glad och charmig som alltid där framme i kyrkan. Han tycker om att vara i centrum helt klart! :) Där framme stod också Susanne och Daniel (såklart!), Susannes två systrar Pernilla & Sandra som var gudmödrar, och Daniels kompis (kommer inte ihåg vad han hette) som var gudfar. Och så prästen då såklart.
Susanne bestämde sig för att sjunga, och hon sjöng så fint! Inte många ögon som var torra då. Efter dopet var det dags för lite mat, paketöppning och sen kaffe & tårta. Av oss fick Oliver ett fördelsedagståg och ett väggord "Här bor en Prins". Vid strax efter 16 åkte vi hemåt igen.
Tack Susanne, Daniel och Oliver för att vi fick vara med er idag! Jag har aldrig blivit rörd av ett dop förut, har aldrig tänkt på det som något så speciellt. Men idag var jag verkligen rörd. Vi har ju varit med sedan Oliver föddes, sett honom växa och har en väldigt speciell relation till er underbara son. Fina, charmige Oliver Gustav Stellan! :)

Här är versen som jag skrev i dopkortet. Den har egentligen inget med dop att göra, men den passar så bra in på åldern som Oliver är i nu - när man upptäcker så mycket roligt:

Den som är mycket liten
inte mer än ett år.
Hittar så små små saker
var han kryper och går.


Hittar en ullgarnsända,
ett visset litet blad och en knapp,
en dockas lillfingernagel
och en prasslande papperslapp.


Håller i små små nypor
små små smulor och strån.
Ser på den döda myggan
och dammet i barnkammarvrån.


Den som är mycket liten
hittar allt som är gömt,
leker med små förtrollade ting
som de stora har tappat och glömt.


Av: Okänd författare




Jag fyller ju år idag också. Tack så mycket för gratulationerna allihopa! Födelsedagen har jag glömt hela dagen. När någon sa grattis till mig fick jag fundera på varför de sa grattis! Haha... det var så mycket annat att tänka på nu. Noel min lille systerson, Olivers dop och sådär. Men att fylla 26 är väl inte så speciellt kanske heller. Jag fick i alla fall en fin bok av Therese med familj, "Betong - en gjuten hobby". Jag har tittat i den flera gånger och ska absolut ta och göra allting i den boken. Gjuta fågelbad, krukor, fina fat och prydnader! Tack så mycket!! Av Susanne fick jag en vas med fina blommor i - tack!! Av Måkkan har jag fått ett par trädgårdshandskar och en kratta/spade! Tack för det också!
Jens har även lovat att vi ska åka till Jula (eller nåt byggvaruhus) och då ska jag få köpa allt det jag brukar vilja ha när vi är där. Nja, kanske inte allt men mycket av det! Så jag har redan kommit på en massa saker, haha, Jens förstår nog inte riktigt vad han har lovat. ;)




Nu är vi helt slut alla i familjen efter dagens strapatser. Pyttet sover och Jens är iväg och köper McDonalds till oss, och sen blir det nog sängen tidigt för oss också! Man har ju förlorat en timmes sömn nu så det gäller att ta igen den!

Här är förresten bilder på klänningen :) De är från mobilen så inte jättebra kvalité och jag är verkligen inte iordninggjord, men ändå:

     

Måste ju önska Noel välkommen hem också! De kom hem från BB idag och Elin sa att allting hade gått bra. Och mormor & morfar hade varit och hälsat på dem och myst en massa!! Ååå, söta lille älskade Noel! På tisdag får vi träffas (förhoppningsvis på tisdag i alla fall!!).

Kommentarer
Postat av: Jessika

Stort grattis till dig!!! =) Jättefin klänning! Gillar verkligen de stuket! =) Kram

2009-03-29 @ 22:13:21
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Sarah

Vilken fin klänning! Grattis igen på födelsedagen :)

2009-03-29 @ 22:45:44
Postat av: Kickie

Hej Karin!!



Stort GRATTIS på födelsedagen i efterskott.

Min dator har varit paj och jag har fått ominstallera den...=(

Men nu är det bättre än innanL

Vilken fin klänning, har du gjort den?

Vad var det för dräkt du ville ha gumman?

Hoppas vi syns massa snart.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam Kickie med flock

Postat av: Anonym

Hej Karin!!



Stort GRATTIS på födelsedagen i efterskott.

Min dator har varit paj och jag har fått ominstallera den...=(

Men nu är det bättre än innanL

Vilken fin klänning, har du gjort den?

Vad var det för dräkt du ville ha gumman?

Hoppas vi syns massa snart.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam Kickie med flock

2009-03-30 @ 08:41:09
Postat av: Therese

Jätte fint dop va det!! Susanne sjöng så fint å Oliver va jätte söt i sin klänning! Älskade "temat" på dopet, mina favorit färg ju ;)



På onsdag jädrar ska det betongas! Tjohoo!



Puss å kram!

2009-03-30 @ 11:04:00
Postat av: Emma

STORT grattis i efterskott!

Å äntligen fick ja se klänningen ;) Jättefint! Å du var så otroligt fin i den!

2009-03-30 @ 18:41:11
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0