Missan ihjälbiten av hund...

Nu kom Jens hem. Han hade en infektionshärd i ögat, mitt i pupillen. Så imorgon ska han till ögonakuten i Borås så de ska få titta på det. Var inte alls bra tydligen. Så Jens är hemma från jobbet imorgon i alla fall, sen får vi se resten av veckan hur det går.

Han kom även hem med en annan tråkig nyhet. Missan, Jens katt som han haft sen den var kattunge (som skulle blivit 19 år i sommar tror jag) dog idag. Hon blev jagad av en hund som fick tag på henne och bröt hennes höftben. Så de fick åka till veterinären och avliva henne. De kunde ampuera benet, men det är ju ingen idé på en så gammal katt, stackars stackars Missan! Man har ju vetat att det skulle komma, men inte på detta sättet. Så hemskt! Hon var ju gammal och knotig, mager och döv men hon hade det bra ända till slutet. En riktig myskatt var hon! Kommer vara jättetomt i Hemsjö utan henne!

Hunden som bet henne var en tervueren som de tränade i lydnad, hmmm... jaja. Och sen finns det folk som klagade på våra rottisar, "kamphundarna". De var ju bara dumsnälla vovvar!


Det är väldigt sorgligt alltihopa i alla fall.


Hoppas ägaren skäms ögonen ur sig....


Godnatt allihopa!!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Usch och fy, trista nyheter alltihop. =(

Synd om Jens för både sitt öga (hoppas det snart blir bättre) och sin lilla katt Missan. Även om djuren blir gamla så är ju det jobbigt när de försvinner.



Och jag håller med, om rottisarna. Man kan inte klaga på dem, det är oftast ägarna hundarnas beteende beror på. Och det är ju så för alla hundraser! Så det så!!



Kram och godnatt!!

2009-05-03 @ 22:30:58
Postat av: Jessika

Hoppas det löser sig snabbt med Jens öga!



Å jag hoppas verkligen att hundägaren har bett om ursäkt ordentligt?!!!!

2009-05-04 @ 07:32:56
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Spessartin

Trädgårdsarbete är verkligen träning. Vi tränar ju genom att skyffla grus, bära sten, hålla på med veden och gräva. Den träningen skall man inte förakta direkt =) Nu under trädgårdssäsongen så försöker jag bara springa, gymmet får vänta till hösten. Jag håller på och skall anlägga ett stenparti, så jag får garanterat min träning en tid framöver =)



2009-05-04 @ 21:16:09
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Usch, jag blir så trött på folk som inte kan hålla reda på sina hundar.

Hoppas Jens öga blir bättre snart!

Till helgen händer inte mycket, Linus jobbar helg natt, så jag är ensam. Ska kanske kolla på handbollen på lördag eftersom Alingsås kommit så långt. :)

Vad har ni för planer?

Kram!

2009-05-05 @ 07:17:59
URL: http://peanutbuttercup.blogg.se/
Postat av: Therese

Men vilka tråkiga nyheter...stackars Missan! Verkligen inget roligt slut på ett underbart liv... Jädra hundägare, usch vad arg man blir :(



E Jens öga någe bättre?? Hoppas inte det va för allvarligt, synen vill man ju gärna inte ska hända nåt med! Anders hälsar å hoppas det blir bra!



Tipset om Friskis förresten va bra! Inte alls lika dyra å jag tycker dom har roliga pass, jag hänger gärna med om du börjar!



Puss på er allahopa!

2009-05-05 @ 08:31:32
Postat av: Elin

Usch, vad otäckt med Missan. Vad sa ägaren?



Hoppas Jens öga är bättre!



KRAM

2009-05-05 @ 14:52:49
Postat av: lisa

nååå, stackars katten... vad hemskt..

2009-05-08 @ 18:00:48
URL: http://mcitalo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0