Vaccinerad!

Nu är Pyttet vaccinerad, hon fick första dosen idag och sen får vi vänta minst tre veckor innan hon ska få andra dosen. Jätteduktig var hon, grät bara när hon fick sprutan men blev glad direkt efter igen och vinkade till och med hejdå till sköterskan! Älskade Pytte :) Nu vilar hon gott...
Jag var tveksam till att vaccinera henne först, men nu känns det skönt att ha gjort det. Man har ju vaccinerat en massa barn nu och skulle det ha varit det minsta farligt skulle man hört det. Jag ska åka in och vaccinera mig nu i veckan också, det är drop-in så man kan komma när man kan. Smidigt! Elin hade vaccinerat sig idag och lovade att det inte kändes nånting så jag får lita på det, jag som är hysteriskt spruträdd!

Tidigare idag var jag och Pyttet och handlade på maxi, hon fick ett jättegulligt gosedjur. Man kunde köpa dem för sin bonuscheck och så gick pengarna till Childhood foundation, Pyttet valde en krokodil som har en babykrokodil. Den är numera nedpackad ordentligt i påsen, och babykrokodilen ligger i ytterfacket. ;) Vi handlade blöjor också, testar nr 5 nu. Vi har testat en massa nya blöjor nu för alla läcker på natten, så hoppas att nr 5 funkar! Inte så kul att hon får vakna av att hon är alldeles blöt och kall! Inatt fick vi byta blöja och jamis i sängen, så piggnade hon naturligtvis till. Men efter en del babblande, och pekande "dääh, däääh" och skuttande somnade hon till slut om.
Nu ska vi snart äta middag, blir färsk pasta idag, Pyttet älskar det! Och till lunch fick hon fiskbullar, en baotaportion, hon älskar fiskbullar. Hon har fått det typ 3 dagar i rad till lunch, stackars barn. Men jaja, så länge hon äter så!

Har förresten sett vårt framtida matsalsbord på MIO idag. Det är så snyggt i massiv ek med granitskiva!:



Och några stolar att välja mellan, gillar den första mest!:

     

Nä, nu ska jag fixa mat!

Kram...

Kommentarer
Postat av: Emma L

Ja, det va ni på bvc!? Tyckte att jag såg er i ögonvrån precis när ni gick hem.

Vaccinerade Alex oxå, gick superbra! Han tittade bara storögt på hela tiden hos sprutade in vaccinet. Sa inte ett knyst förrän plåstret kom fram: NEEEEEEJ, inget plåster!!

Hårda bud :)



Till oss sa dom att det troligtvis inte blir andra dosen förrän efter jul..?



Jag har oxå tagit vaccinet, kändes ingenting. Sved till lite bara. Men hade vrålont i armen i 2 dagar efteråt, men man ska väl va glad att man slapp feber å annan bröte som det kan föra med sej.



Hoppas att barnen klarar sej undan oxå!

2009-11-16 @ 18:53:12
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/
Postat av: Karin

Emma: Vad duktig Alex var, stor kille :) Ja hon sa minst 3 veckor, förmodligen efter jul. Vi får väl se när nästa "våg" kommer. Ja hoppas barnen klarar sig undan feber och sånt!

2009-11-16 @ 19:33:43
Postat av: Anonym

Nu måste du vara lika duktig som Pyttet :) Ser fram emot söndag. Vi ska vaccinera oss så fort vi kommer hem.

Kram

2009-11-17 @ 18:32:38
Postat av: Jessika

Nattblöjor är ett meck utan dess like. För Alwin läckte alla up & go igenom så nu har vi pampers baby dry! funkar superbra! på dagen kör vi libero som vanligt!



Jag och Alwin e med vaccinerade nu... Känns bra trots att man velat fram o tillbaks...



Kram

2009-11-21 @ 08:17:09
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0