Zzzzz......

Idag hände det som inte hänt på ca 16 månader, vi försov oss!! Vilken annan dag som helst hade det inte gjort något men idag skulle Jens och Lennart iväg till Göteborg och ha Linnéa med sig. Det ska till nån militär grej så de har föranmält alla tre och skulle lämna Hemsjö klockan 9. Vi vaknade 8.30 (Pyttet vaknade vid 6 första gången, men då gav jag henne min mobil och hoppades att hon kanske skulle somna om - och det gjorde hon!!)! Stackars Pyttet undrade nog vad som hände, första gången mamma o pappa flyger upp när hon vaknar och sen snabb frukost och morgontvätt och så direkt iväg! Haha, annars brukar vi inte direkt vara snabba familjen! ;)

Så nu är de iväg och jag dricker lite kaffe. På dagens program står städning inför partajet imorn och så ska jag träffa lillebror en sväng hemma hos mamma o pappa. Ta en fika och så... Annars blir det nog lugnt.

Jo just det ja, Jens fyllde ju år häromdagen! Av mig fick han ett Nintendo Wii, och av Pyttet fick han två inramade bilder på dem och en extra Wii handkontroll (jag vill ju också kunna spela!).

Dessa korten fick han av Pyttet:





Sen firade vi med farmor Annette, hon hade med sig Thaimat och när hon gått nattade vi Pyttet och spelade Wii. Det var jätteroligt! Testade Tennis och bowling. jens provade att boxas också, och herregud!! Jag skrattade så jag grät!! Han var helt galen när han stod där och slog..hahaha!! Han var helt slut efter 3 ronder. :) Nu vill vi ha ett Mariospel, men vi får nog vänta lite, de är så himla dyra, får sporta så länge.

Nu har Néa lärt sig att sätta på och stänga av datorn. Inte så kul...hon går och sätter på den och stänger av hela tiden. Och särskilt irreterande är det när man sitter och håller på med nåt, "vips" så är datorn avstängd... då står den skyldiga och tittar på en och pussas. Hon gör så när hon vet att hon gjort nåt hon inte får, då pussar hon mot en. De är inte dumma de små!

     

Nu hade jag fått mail av pappa, de har det bra. Har varit och tittat på Niagarafallen och Amishpeople nu! Han skrev att det var som att åka på älgsafari när de var på Amish området, "ser du nån", "Där är en!". Haha! jag fick i alla fall två bilder på honom från när han sprang, min duktiga pappa! En bild på hans hejarklack hittade jag på Elins blogg, så jag lånade den. Alla har tröjor med pappas bild på och svenska flaggor!







Så, nu måste jag sätta igång här..

Ha det så gott allihopa!! KRAMAR!

Kommentarer
Postat av: Susanne med la familja

Hahaha, att försova sig tillhör ju verkligen inte vanligheterna nu för tiden, haha typiskt att göra det när man har en tid att passa. Stackars Pyttet som fick en sådan rivstart sådär på morgonen. ;)

Å, så Wiiet kom i tid, vilken tur! Perfekt present, jag vill med ha! :) Vilka underbara bilder på Pyttet med sin pappa, speciellt den första! Gratta förresten i efterskott från oss!!

Söta ungar (för detta känner man ju igen!) som är så luriga att de när de busat ska stryka över brottet med en massa pussar, man kan inte vara sur länge då inte! :)



Och du, du bara måste hälsa din pappa att jag är så imponerad av honom!! Men det klart, det är väl lätt att klara ett matathon när man har en sån fin uppbackning och fint stöd av dels er här hemma men sedan en hel stab med påhejare på plats!!! :)



Ha en rolig fest ikväll, men ta det nu lugnt med drickat...(!) ;p



Kramar i massor

2009-11-07 @ 10:17:27
Postat av: Morfar

Vilka mysiga bilder, nu menar jag Linnéa! Vi saknar er, men bloggen hjälper!

2009-11-08 @ 17:11:59
Postat av: Sarah

Jättefina bilder på Linnéa och Jens :)



Så duktig din pappa är!

2009-11-08 @ 20:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0