New York Marathon!

Måste önska min pappa lycka till imorgon när han ska springa New York Marathon!! Du är bäst och vi är så stolta över dig allihopa! Ta det försiktigt så hejar vi på dig här hemifrån!! Vi älskar dig!

Idag har vi varit och tittat på kattunge... Jo vi har ju lilla Maja. Men hon kissar inne. Vi har försökt allt, att släppa ut henne så fort hon ätit och sovit. Att visa henne lådan om och om igen men ingenting fungerar. Senaste veckan har hon kissat inne 3 gånger, varav en på mig i soffan och en gång i sin skolåda där hon låg och sov. Och friska katter kissar aldrig där de sover. Så det är skitjobbigt men vi måste göra oss av med henne. Känner mig alldeles hemsk... men vi kan ju inte hålla på och passa på henne jämt heller, och jag tror inte att hon mår så bra.
Men så tycker jag att det är roligt och viktigt för Linnéa att växa upp med djur. Och när man bor såhär är ju katt himla lätt, de kan vara ute hur mycket de vill! Néa älskar ju katter och dessa katterna var handuppfödda för deras mamma hade blivit påkörd så de var väldigt vana att bli hanterade och de var rumsrena sedan de var 4 veckor. Néa busade med dem och de blev inte alls rädda. Så vi fick tingat den sista som de hade kvar, en liten hona som vi döpte till iris. Hon är jättesöt med svarta "fräknar" och helt svarta trampdynor!

Lånade bilder från annonsen på Blocket.se.

   



Efter kattitten och Néas vila åkte vi till Jordnära lite och shoppade mat till småfåglarna. Jens knorrade lite över att de är dyra i drift, men vad 17, jag tycker det är mysigt med fåglar i trädgården! I alla fall när det är små blåmesar och såna småpippisar. Nu på eftermiddagen/kvällen har vi firat Jens hos hans föräldrar, det blev jättegod mat och tårta. Jens fyller 25 på onsdag, och jag har köpt en jättebra present (tycker jag själv i alla fall!). Får berätta på onsdag vad det blev. Han brukar inte kika in här, men nån kanske försäger sig till honom...

Imorgon har vi fullt upp, ska ha en liten syskondag och ha kul ihop! ;) Och sen i veckan blir det kanske lite babysim och fika med Louise & Elisa, födelsedagsfirande på onsdag med Jens mamma (Jens pappa är bjuden men han skulle till Italien så det är inte alls synd om honom som missar vår Take Away middag!) och sen ska vi väl träffa Therese & Cornelia också, och Anders med kanske?!

Saker vi ser fram emot just nu:
* Höra hur det gick för pappa/morfar på Marathon.
* Jens födelsedagsfest!
* Tjejmiddagen den 21:a!
* Att mamma & pappa kommer hem den 21:a!
* Att få hem Iris den 17:e.

Inga Néa-bilder idag tyvärr, men kanske nästa gång! ;) Kram!


Kommentarer
Postat av: Mormor

Vilka söta kissekatter. Det är inte friskt av en katt att göra som Maja gör. Pappa är laddad:) Saknar er jättemycket. krama o pussa jättemycket på Néa från oss

2009-11-01 @ 04:08:44
Postat av: Mormor

Vilka söta kissekatter. Det är inte friskt av en katt att göra som Maja gör. Pappa är laddad:) Saknar er jättemycket. krama o pussa jättemycket på Néa från oss

2009-11-01 @ 04:14:13
Postat av: Spessartin

Vilka fantastiska små söta kissemissar! Randiga katter är så söta, jag är ju part i målet eftersom vi har en liten tiger här, men ändå.

Tråkigt att katten kissar inne, man som du säger - en frisk katt kissar inte inne om det inte är helt kris. De brukar ju vara väldigt väldigt duktiga på att hålla sig. Vi råkade stänga in våran i badrummet en hel dag när vi var på jobbet. Och n är jag kom hem och hörde hans jamande där inifrån så tänkte jag att OM han kissat eller bajsat där inne så kan jag inte klandra honom, eftersom han varit instängd. Men nej, ingenting, däremot hade han väldigt bråttom ut...

När får ni er nya katt?

2009-11-01 @ 11:39:25
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0