Lite bilder på Pyttet!

Börjar med två knasbilder...

  

 Här dansar hon lite, hon dansar till allt. Mest hela tiden. Det roligaste är när hon sover i bilen och börjar dansa direkt när hon vaknar.



Nu kan Pyttet klättra upp i soffan själv, det önskar jag nästan att hon inte hade lärt sig för nu ska hon upp där hela tiden. Och hon sitter ju inte direkt stilla där utan det ska hoppas, kasta sig från sida till sida och sånt, men än så länge har hon bara ramlat ner två gånger.

         

Nu har Linnéa fått börja rita. Det är kul, men lite svårt.. Väldigt koncentrerad är hon iaf! :) Fram tills att man ska äta kritan.

   



Sen sist har vi:

* Haft Susanne & Oliver, Therese & Cornelia här på lekbesök. Det var himla kul! Barnen var helvilda. Oliver skulle dra Linnéa i håret och Linnéa skulle sno alla Olivers leksaker. Cornelia satt och tittade på dem och var helt fascinerad. Hon sträcker fram armarna och spänner hela kroppen när hon försöker få tag på dem. Haha! De var fullt ös och Linnéa somnade med en gång efter att de åkt hem.

* Vi har varit hos familjen Öberg/Olsson och sett hur deras bygge blev. Och det är sååå fint!! De har lyft taket på ena sidan för att slippa ha såsluttande snedtak, och det blev en sån stor förändring. Jag trodde inte att det skulle bli så mycket större, men det blev det och det blir så fint där. Sen ska de inreda med en go soffa där jag och Therese kan sitta och dricka kaffe medan Cornelia och Linnéa leker i Cornelias rum! Perfekt!

* Idag var vi hos Noel, Elin & Andreas. Vi gick en liten promenad, stannade till på en lekplats så att Pyttet skulle få leka lite. Hon gungade och åkte rutchkana - vilket man bara ska göra med henne om man har tid och lust att stå där och lyfta upp henne 100 gånger minst. Det var jätteroligt faktiskt! ;) Efter promenixen bjöds det på god Paella och glass till efterrätt, tack tack för en mysig dag! Lille Noel (som faktiskt blivit ganska stor) är så himla go, han pratar och grejar mest hela tiden och moster myste massa med honom!

Lånade en bild från Elins blogg när Linnéa ska pussa Noel:

  och här myser jag med Noel:

Annars går dagarna bara som vanligt. Vi är ute och leker mycket, det är kul för Linnéa. Går korta promenader utan vagnen som kan ta flera timmar för hon ska plocka upp allt, titta på allt och försöka smaka på allt. Och det är jätteroligt! Men gränsen gick när hon försökte få med sig en mördarsnigel hem! Hua! Dem har vi tillräckligt av ändå!

Nästa måndag börjar hummersäsongen så då lär jag inte se mycket av min karlslok på ett bra tag. På söndag ska han och Lennart sova ute på Instön där de har båten så de kan vara ute med båten klockan 7 på morgonen, det är först då man får börja. Så natten mellan söndag och måndag ska Therese och Cornelia sova över här, det ska bli så himla kul!! :)

Och imorgon ska jag och Therese ta ett glas vin, åååå vad kul det ska bli. Måste nog köpa hem lite ost och kex också, smaskens!!

En annan kul grej är att jag ska ute med tjejerna och äta den 21 november! Woohooo!! Det blir jag, Susanne, Therese och Jossan och en massa god mat och gott vin. ;) Längtar massa!!

Ha det så gott allihopa!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Wohoo, jag är först med att kommentera!! :)



Tack för senast, det var så mysigt att ses igen, det var alldeles för länge sedan ju!Vad söta barnen är när de leker (och tittar på när det leks!)! ;)



Haha, goa bilder på Linnéa, hon är riktigt duktig på att klättra upp i soffan ju! :)



Therese, jag är såå nyfiken på att se hur ert hus ter sig!!! :)



Förresten, om utgåendet, skulle vi inte ta det den 28:de?? Hmm...



Ha det gott!

Kram kram

2009-09-13 @ 22:18:50
Postat av: Elin

Vilka roliga bilder på Linnéa, de två första där :) Hon är så rolig pyttet :)



Tack själva för igår, mysigt att ha er på besök och att åka rutchkana med Linnea... :)



KRAM

2009-09-14 @ 18:17:04
Postat av: Sarah

Alltid lika kul med bilder! :) Och Linnéa är som vanligt söt som socker :)

2009-09-14 @ 21:59:03
Postat av: Jessika

Kul med uppdatering igen! =) Mördarsnigel förstår jag att du inte ville ha med hem... Usch! ;-)

2009-09-16 @ 09:31:25
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Therese

Nu e jag på ängabo och kan äntligen!!! sitta vid datorn lite! Jätte roligt att få läsa din blogg, massa kul bilder och bra med uppdateringar!



Vi längtar MASSOR tills på söndag, ska bli super skoj!



PUSS goaste Karin!

2009-09-16 @ 11:54:58
Postat av: Emma

Jättefina bilder som vanligt!!

2009-09-21 @ 18:18:52
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/
Postat av: Elin

Du har blivit utmanad i min blogg! :)

2009-10-05 @ 16:04:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0