Tisdag 20 november 2007

Har efter mycket om och men (hamnade på tvätteriet och allt möjligt innan jag kom fram) fått en tid på barnmorskemottagningen, pratade med världens goaste sköterska i telefonen! Vi ska dit på inskrivning och möte med vår barnmorska (som heter Agneta) den 17 december! Spännande! Vi ser fram emot detta båda två, Jens är supergullig, tar hand om mig och han är övertygad om att det är en flicka. :)

Jag är jättetrött och ibland illamående. Läser på mycket om vad jag kan äta och inte äta, hur växer babyn m.m. Vi vill berätta för familjen, men det kanske fortfarande är för tidigt, är bara i 9:e veckan. Det sägs att man ska vänta tills 12:e, för under de första 12 veckorna är missfall vanligt. 20 procent av alla graviditeter slutar med missfall inom de 12 första veckorna.
Usch, jag blir rädd när jag får ont i magen, tänk om något händer nu när man börjat fästa sig vid "den lille".. eller "Mr Bean" som Jens säger (bara för att det såg ut som en böna på ultraljudet!). Vi vet ju att risken finns, men vi skulle bli väldigt ledsna om det blev missfall nu!

Har en hemlis också, en kompis till mig är också gravid!!! Och gissa vad?! Hon är i 9 veckan, och barnet borde komma i slutet av juni! Vad är oddsen för det? Men det känns skönt att prata med henne. Vi går ju igenom samma sak, och för första gången båda två.

Både jag och min kompis blir kissnödiga mycket oftare än vanligt nu, haha, får gå upp på nätterna! :) Jag trodde inte sådant skulle märkas så tidigt, men det gör det! Är hungrig nästan hela tiden också, men försöker att äta nyttigt. 3 måltider och sedan frukt och mellanmål. Men pizza är mitt sug just nu! Kan äta det när som helst! Väck mig med en pizza så smaskar jag i mig den! :)

Har läst att livmodern är stor som en grapefrukt nu, innan var den som ett ägg ungefär... så det växer allt där inne, om än väldigt långsamt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0