1:a advent och utmärkelse!

Idag är det alltså 1:a advent, Pyttets första första advent :) Vi har börjat dagen med att äta tomtegröt till frukost och Pyttet fick en bit smörgåsrån. Vi tände första ljuset också, så mysigt!



Snart måste jag hoppa in i duschen, för vi ska möta moster Elin, morbror Andreas och Tjallä i magen i stan klockan 13. Vi ska bara strosa runt och mysa lite, ta nån lott och kanske en glögg. MYS! Synd att det är så trist väder bara, hade ju önskat kyla och snö. Men men, man kan inte få allt!

De senaste nätterna har Linnéa sovit jättedåligt. Hon har vaknat jätteofta och har varit väldigt gnällig. Vi har försökt lista ut vad det kan bero på. Så igår testade vi att skippa majsgröten på kvällen för det var när vi började ge den som hon började sova dåligt. Och nu inatt har hon sovit jättebra! Så himla skönt... så förmodligen är det gröten som inte var bra för hennes lilla mage! Nu har vi köpt havregröt istället för att se om den går bättre eller om hon får ont av den också. Om hon får det får vi sluta med gröt och prata med vår bvc-tant på fredag när vi ska dit.
Då ska det bli vaccination igen.... hua! Tycker inte alls om det. Jag och nålar går inte alls ihop. Förra gången gick det jättebra för Linnéa, det var bara jag som satt och nästan lipade, uscha! Tur att Jens är med!

Jag har fått en utmärkelse också, av min kära syster Pelin! Tack!



Reglerna är som följer:
1. De som mottagit awarden ska lägga upp en bild på den.
2. Länka till den bloggen du fick den ifrån.
3. Ge den vidare till sju andra bloggare & länka till deras sidor.
4. Lämna ett meddelande i deras bloggar, så de vet att de fått awarden. Om man ska ge en utmärkelse till en blogg så borde det vara en som uppdateras ofta, så att man kan läsa den regelbundet! Innehållet i bloggen kan variera, men det ska ju ändå väcka något hos en - det kan vara en blogg för att följa någons liv, åsikter, personliga tankar, mode, träning, kost, fritidsintresse eller vad som helst, men det ska locka mig att läsa vidare. Jag ger denna blogg award till följande bloggar:

Jessika - En blogg om hennes och hennes lilla familjs liv. Mycket rolig blogg som uppdateras ofta, och som ofta får mig att skratta! Alltid roliga bilder på hennes son Alwin och andra i hennes omgivning!

Erik - Min lillebrors nystartade blogg. En som handlar om hans liv på hjälmared folkshögskola och om honom i största allmänhet!

Emma - Skojig blogg om hennes och hennes liv. Ofta roliga bilder och kul skrivet!

Elin - Får man ge tillbaka utmärkelsen?! Jag gör det iallafall. Detta är min kära systers blogg. Här får vi följa hennes och hennes sambo Andreas liv, och självklart lilla bebisen i magen som ska komma i april. En mysig blogg som uppdateras ofta!

Julbloggen - En blogg om julen, med pysseltips och allt möjligt kring julen! Jättemysig nu när det närmar sig!

Kanejl - En blogg om lilla Meja och hennes föräldrar. Om deras vardag och upptåg!

Hmmm... dessa är egentligen de enda bloggarna jag följer!

Ha en jättehärlig 1:a advent!! Kram på er allihopa!

Kommentarer
Postat av: Therese

Lilla pluttan! Hoppas det går bättre med nya gröten då!



Hälsa Elin å bebis i magen! Ha det så mysigt på stan!



Puss å kram!

2008-11-30 @ 12:09:47
Postat av: Jessika!!

Tackar för utmärkelsen och de fina orden!!! Jag ska fixa till detta ikväll på min blogg!!! =)

2008-11-30 @ 12:22:10
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Sarah

Hoppas att nya gröten funkar bättre! Hade också velat ha kyla och snö...men jag tror nästan att det har blivit tradition med regn på tomteparaden nu va? ;)

2008-11-30 @ 14:04:35
Postat av: Anonym

Hej!

Vad kul att du kommenterade min blogg och att du gav den en award! :-) kram

2008-11-30 @ 20:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0