BVC besök!

Ja idag har vi varit på bvc. Vi vägde och mätte vår lilla tjej som blivit så stor.. väger redan 7280 och så är hon 64,5 cm lång! ojoj! Man känner att hon blivit stor när man bär på henne längre stunder.
Vi fick även information om att börja med smakportioner, och så fick vi 2 böcker med tips och recept i. Hon sa att vi kan börja ge smörgåsrån och sånt nu och att det är bra att börja med grönsakspuréer som t.ex. potatis, morötter, palsternacka och sånt. Så idag har jag kokat morötter och gjort puré som vi fryst in i små isfack!! Ska bli så kul att börja testa att ge henne!
Vi har tänkt börja imorgon så då ska jag vara framme med kameran och föreviga detta stora ögonblick! :)

Nu duger det minsann inte att sitta ner längre heller... nu ska man STÅ! Helst ska man alltid stå förutom när man är lite trött, då kan det gå an att sitta. Hon har även börjat "prutta" med munnen. Haha, det sprutar dreggel överallt! Hon är så himla söt när hon sätter igång, hon kan hålla på hur länge som helst! Älskade sötnos!

Igår var jag och Linnéa på tupperware party hos mormor. Det var trevligt och jag hittade allt ett par saker till oss också. Jag tror nog att damerna som var där tittade minst lika mycket på Linnéa som på sakerna som visades ;) Men det är klart, är man så söt så är det inte konsigt!

Bilder får komma nästa uppdatering, ha det gott!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lilla gumman har blivit stor! =)

Vad kul att börja med smakisar, jag längtar redan! Har du köpt sådana små burkar på Lekhörnan som man kan frysa in i? Det ska nog jag göra, man kan ju i och för sig frysa in i isbitslåda eller nån annan burk som är ganska liten.

Kan hon stå nu? Vad kul, då kommer hon aldrig böja benen när du vill att hoon ska sitta, så gör Oliver! Sötisar!



Kram på dig och Linnéa

2008-11-07 @ 08:59:09
Postat av: Jessika!!

Smakportioner är kul!! Vill se kort sen!



Kram

2008-11-07 @ 12:15:34
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Moster

tror att Camilla som hade Tupperware partyt inte uppskattade att en sån sötnos var med - för det blir ju inte lika mycket sålt när en sån sötnos drar allas blickar till sig! ;)



Ser fram emot att träffa Linnéa, och er, på söndag! Få se henne stå, och prutta! :)



Kram kram



2008-11-07 @ 18:32:31
Postat av: Sarah

hehe...gulligt med mun-pruttandet :) så kul när barnen kommer på nya saker dom faktiskt kan göra, och blir överlyckliga över det :)



kul att börja med smakisar! hoppas hon gillar det :)

2008-11-07 @ 21:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0