Ett barn....



Så sant så sant! Älskade älskade Linnéa! Det händer fortfarande ibland att jag stannar upp och tänker "Jag är mamma, Linnéa är min dotter..." och så blir jag bara alldeles varm inuti. Hon är världens finaste!

Idag har Linnéa ätit en större smakportion. Hon åt en hel potatis mitt på dagen (om än ganska liten, men iaf!) och nu ikväll åt hon 3 msk majsgröt istället för 2! Hon äter så duktigt, bara gapar och smaskar :) Vi har även varit en sväng till Skene idag och spanat... Skene Järn, en jätterolig affär! De har allt där, heminredning, verktyg, båtar, fiske/jaktgrejer och en massa massa mer! Jag hittade en massa saker som vi behövde, men som tur var va Jens med och kunde bromsa mig. OK, vi kanske inte behövde allt, men de där svarta och silvriga kottarna anser jag fortfarande att vi behöver! Jag och Pyttet får smygåka dit nån dag och köpa dem, hehe, nädå! Vi får väl spraymåla egna kottar!!
I år blir julen svart/silvrig och röd. I vardagsrummet blir det vitt/svart/silver och i köket traditionellt rött/guld... Åååå jag vill julpynta nu, älskar det!! Men det får väl vänta ett tag. Men ljusstakarna ska upp imorn iaf. Jag är sån att jag gärna pyntar så tidigt som möjligt och sen tar jag ner det så snart som möjligt igen. Här väntar vi inte flera veckor efter jul inte, på sin höjd några dagar efter nyår! Då är jag trött på julsakerna, och sätter upp vårgardiner! =)

       



Nä, nu ska jag slå in lite paket!!

Ha det gott!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltid så härliga bilder :)

Låter som en skojig affär i skene, kanske man skulle åka nån gång!

2008-11-27 @ 22:18:33
Postat av: Therese

Anders bara suckade å drömde sig bort när jag sa att ni hade vart i Skenes Järnaffär..."om man ändå hade en sån flickvän..." haha, stackars Flanders ;)



Jag håller helt med dig, kan inte vänta tills man får julpynta, det e ju såå mysigt! Men direkt efter nyår ska allt ner, å jag börjar önska mig tulpaner! Förresten dom tulpanerna vi såg på BL heter tydligen istulpaner läste jag nånstans, inte så långlivade stod det. Jaja, väntar nog till efter nyår!



Gulliga byxor lillan har! Söta lilla tjej!



Puss på er!

2008-11-28 @ 10:27:18
Postat av: Jessika!!

Jag brukar oxå julpynta tidigt fast jag tar ner allt innan nyår... Tröttnar så fort julafton e slut. De e ju liksom innan jul man har mest stämning!! =)

2008-11-28 @ 12:01:57
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Susanne

Å Karin, jag blir som du, alldeles varm inuti när man överrumplas över tanken att jag är mamma till sitt underbara lilla barn! Jag, mamma till världen finaste kille och du, mamma till världens finaste tjej! Om man har det jobbigt av en eller annan anledning så är det bara att tänka på sin lille bebis och då blir allt bra igen. Inget bekymmer i världen (nästan) blir jobbig när man vet att man har sitt älskade barn. Sitter här och blir alldeles tårögd, att man kan älska en människa så ofantligt är nästan för mycket ibland...

Tänk vilken tur vi har, eller hur Karin?! =)



Vi längtar efter dig och Linnéa!

Pussar från oss

2008-11-28 @ 16:51:34
Postat av: Elin

Du har fått en utmärkelse i vår blogg! :)

2008-11-30 @ 11:28:00
URL: http://narvitvablirtre.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0