Potatis är mumma!

Idag fick lilla älsklingen prova en ny maträtt, potatismos! Jag kokade lite potatis och mosade med bröstmjölk. Linnéa satt och gapade i barnstolen och anade nog vad som var på gång, vårt lilla matvrak! :)

      <---- Spännande att få smaka potatis!

      <---- Den lilla tungan sätter igång så fort man börjar mata! :)

  <---- Vi har en duktig tjej som torkar sig runt munnen efter måltiden!

Jag och Pyttet började dagen med att åka till maxi för att handla lite. Vi strosade runt där ett tag, inhandlade bl.a. en massa kött till kalops, chokladbollar till fikan vi skulle bjuda Therese på och presentsnöre till alla klappar vi ska slå in! När vi kom hem fixade vi kaffe och så kom Therese, vi hade som alltid en mysig fikastund.
När Therese hade åkt satte vi igång att laga kalops, ett riktigt storkok blev det, vi kände oss väldigt duktiga! :) Skönt att kunna frysa in ett gäng burkar så kan man bara tina det när man inte orkar laga mat!

Sen fixade vi middag till Jens kom hem, entrecote med ugnsstekta grönsaker, smarrigt värre!

Nu sover Pyttet, idag somnade hon 19.30, jätteskönt att det gick att lägga henne så tidigt. Hoppas bara att hon inte vaknar nu och piggnar till som hon gör ibland.

Jag måste visa några bilder vi tagit som inte blev så lyckade, jag tycker de är så roliga. Självklart har de sin charm och de är jättesöta, och det är ju inte motivet det är fel på... utan fotografen, eller vem ska man skylla på?

        

Och här är några bilder jag lägger upp bara för att hon är så söt och go!

       

Imorgon ska jag och Pyttet åka med min mamma till farmor. Jag känner att jag måste hälsa på henne även om det är jobbigt. Vi ska bara dit och fika lite, ska inte stanna så länge, så det kommer nog gå bra! Resten av dagen får vi se vad som händer. Förmodligen hänger vi nog lite med mormor, kanske bjuder hon på lunch? Kanske shoppar vi lite? Vi får se! :)

Jag fick förresten hem mitt nya bankkort idag, så nu KAN jag shoppa!

Jag är sååå trött idag,. Natten till igår sov Linnéa oroligt hela natten och på dagen var det gnälligt mest hela dagen, ganska jobbigt. det jobbiga är ju att man inte kan göra någonting mer än att försöka trösta... stackars liten! Jag tror hon var övertrött och hade lite magont... men inatt har hon sovit lite bättre iaf och varit glad större delen av dagen. Hoppas att hon får sova gott inatt älskade Pytt!

Nä, nu ska jag slappa lite framför TV´n. Jens ska ha datorn nu också, skönt att jag hann blogga innan han skulle spela sitt himla wow...  ;)

Kram på er!!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Kul med massa bilder, som alltid väldigt fina :)Sött när hon ligger och håller i fötterna...hehe.

Härligt att hon gillar maten, blir ju så mkt lättare då!

Hoppas ni får en fin dag i morgon, känns säkert bra att ha varit hos din farmor sedan, även om det är jobbigt.

2008-11-19 @ 20:49:36
Postat av: Elin

haha, vilka underbara bilder! Allamed potatismoset är ju urroliga! :) Skrattade högt flera gånger! Speciellt på den första, och de med tungorna! Nöjd liten tjej! :)



Även de bilderna som du bedömde som mindre lyckade är ju kalasfina! Speciellt den i badbaljan med foten... hihi så söt! :)Finaste lilla tjejen! :)



Hälsa farmor imorgon från mig! Kommer säkert gå bra Karin! Hon blir glad av att du kommer, och hon tycker det är kul att träffa Linnéa också!



Kram kram

2008-11-19 @ 21:06:30
Postat av: Therese

Sötaste ungen!! Så mycket fina och roliga kort! Kul att få ge henne lite annan mat, då kan ju Jens va lite delaktig i matandet oxå!



Hoppas det går bra hos din farmor idag, känns säkert bra efteråt i alla fall!



Nu ska jag ut med busarna i solskenet! Underbart ju! Man känner sig helt plötsligt mycket piggare när solen kommer fram, kanske skulle putsa fönster?! Nja, går nog hellre en promenad! Vi hörs ikväll!



Puss på er!

2008-11-20 @ 12:03:20
Postat av: Jessika!!

Så fina kort på sötisen!!! =)



Segt att sova dåligt.... Tyvärr blir de ju så ibland med dom små trollen e på de humöret!!

2008-11-20 @ 21:18:39
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0