Ninen och tjejfika!

I helgen som gått har vi inte gjort så mycket. I fredags var mormor barnvakt åt Linnéa en stund på dagen. Jag hade några ärenden på stan och sen kunde jag vara ute och greja lite i trädgården. De var inne och myste (mös?! Vad heter det egentligen?) en massa tillsammans! Och såklart är "Ninen" med också, den måste alltid vara med nu, det är hennes gosenin. Hon brukar suga på nosen och öronen :)

   

På eftermiddagen när mormor åkt hem gjorde jag och Linnéa lite nytta här hemma, fixade och bytte lakan. Jag älskar när man har bytt lakan, så mjukt och luktar så gott! Vi bäddade ner oss och gosade en massa och kom fram till att Jens kan få sova i Linnéas säng ;) Linnéa tyckte om att ligga på pappas plats!! Liten tjej i jääättestor säng!

       

På kvällen var mormor här och åt pizza och kollade film. Hon hade blivit utslängd hemifrån för min lillebror skulle ha förfest där hemma. Så det blev en lugn kväll, och tidig, vi gick och la oss nästan med en gång när mormor hade åkt hem. Men först myste jag och Linnéa i soffan och då kom paparazziJens fram igen, han kommer när man minst anar det ;)

   

På lördagen åkte vi iväg och slänge en massa skräp, ett helt gäng kartonger och tidningar. Hela bilen var proppad med återvinningsgrejer, skönt att bli av med det! Efter det åkte vi till Jordnära för att kolla marksten, vi ska göra om vår yttertrappa för den är helt förstörd sedan jag saltade den förra vintern. Jag visste inte att det skulle få stenen att vittra sönder... men det gjorde den! Så nu ska vi laga den... vi försökte hitta någon som var snygg och som inte blir alltför hal på vintern. Och vi hittade två stycken som vi ska välja mellan, ska kolla med Jens pappa också vilken han tror blir bäst. Efter det besöket åkte vi till mina päron, åt lite, fikade lite och träffade moster pelin också, kul!! Sen var det dags att åka till Jens föräldrar där jag hade bokat in en matlagningskväll med Jens syster! Alltid lika kul att laga mat ihop. Denna gången blev det krämig svamprisotto med helgrillad fläskfilé. Massa gott!!

Igår var Jens ute på kusten med sin pappa och lade ut hummertinorna. Vi hoppas på fin fångst eftersom vi gärna skulle vilja äta hummer på vår 6-årsdag som är på lördag! Medan han var ute och slet för brödfödan fikade jag och Linnéa med Susanne, Oliver, Therese, Jossan och Måkkan. Det var jätteroligt att träffa alla igen! Vi kom fram till att det var flera år sedan vi alla var samlade, skäms på oss!! Så det var alltså 2 bebisar här och 2 bebisar som fortfarande låg i magen. Så fina de var Therese och Måkkan med sina magar! Samtalet under fikaträffen bestod enbart av barn, förlossningar och barn igen. :) Det är så det blir nu! Tidigare handlade samtalen om fest, vin, pojkvänner/ragg och sånt.. det ändras en del när alla får babysar! Mysigt tycker jag!
Susanne berättade att hon, Daniel och Oliver eventuellt ska flytta hemåt igen, det tyckte vi alla var jätteroligt! Så trist att de bor så långt borta nu, så vi håller alla tummar för att Daniel kan hitta ett bra jobb närmare Alingsås!!
Och förresten, alla berättade att de läste bloggen, och då undrar jag: Vart är era kommentarer då?? Så sätt igång nu och kommentera! ;) 

 <---- Såhär fin var Linnéa i klänning hon fått av Jossan!

Idag började jag och Linnéa dagen med en promenad, sedan sov hon i vagnen och jag rensade lite mellan plattorna. Plötsligt kom det en störtskur så jag rusar in med Linnéa i vårt förråd där vi fick sitta en bra stund innan det regnade såpass lite att vi kunde smita in i huset! Jäkla regn.. usch! Nu har vi grejat inne lite och Linnéa sover. Jag känner mig ambitiös idag och ska laga köttbullar, japp egna köttbullar! From scratch! =)

Ååå förresten, titta vilket fint smycke Linnéa fick av gammelmoster Annicka i lördags! Tack så mycket Annicka, det är verkligen jättefint! En lyckoklöver!

   

Kommentarer
Postat av: jossan

tack för en kanon fika stund, va kul de va o träffas. får se till så de inte går flera år emellan tills nästa gång.. va söt hon va i klänningen =) tur att den passa hihi.. får ses snart igen. kramar

2008-09-29 @ 20:51:18
Postat av: Elin

Hehe, vad är det hon får syn på i sängen på den sista bilden?! :)



Lika söt som vanligt lillstumpan! :)

2008-09-29 @ 22:05:56
Postat av: Jessika!!

Hon e så söt eran lilla docka!!!!! =) Kul med lång blogg o mycke bilder!!! =) Ska förresten få tummen ur o göra den där utmaningen snart med!! =) Kram

2008-09-29 @ 22:08:30
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Sarah

Söt hon är med lilla kaninen :) Martin berättade igår att hon hade fått tag på katten härom dagen med :)

2008-09-30 @ 07:00:20
Postat av: Susanne

Jag och Oliver hade såå trevligt med tjejerna i söndags! Hoppas verklieg vi kan flytta "hem" igen så att det blir sådana fikor oftare!

Jag tycker också att Linnéa kan ta Jens plats i sängen... ;) Jens är säkert vig så han kan få plats i Linnéas säng... ;p



Idag åker jag och Oliver hem till Alingsås igen, ska bo där i minst 2 veckor iom att badrummet görs om. Så nu kan vi träffas lite mer! =)



Kramar

2008-09-30 @ 08:15:55
Postat av: Therese

Mycket babysnack blir det! Skönt att ha er så man kan fråga alla tusen frågor man har! Vilket fint halsband Linnéa fått, kul med smycken!

Puss på er!

2008-09-30 @ 09:25:15
Postat av: Alina

Söta bilder!!! :)

2008-09-30 @ 09:28:40
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Karin

Tack för alla kommentarer! ;)

2008-09-30 @ 22:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0