Partaj!

För att börja där jag avslutade för 3 dagar sedan (dåligt med uppdateringar!) så vad vi ute på havet i fredags! Vi hade tänkt komma iväg vid 9-10 tiden, men för en gång skull lät Linnéa oss sova längre än 7, så vi kom iväg vid 11-tiden istället. Som vanligt är vi sena! På vägen mot Marstrand började bilen skaka nåt förfärligt, vi tänkte att det måste vara en vikt som lossnat från ett däck så vi fortsatte glatt vår färd. När vi var framme drog vi ut, och det gick jättebra att ha på Linnéa flytvästen, hon var så söt i den! (Jag kan inte lägga upp några bilder för vi har inget internet på den datorn där bilderna ligger,och jag orkar inte flytta över just nu... kommer senare!)
Vi var ute ganska länge, var inne vid båtplatsen igen omkring 17.. en riktigt härlig tur i solskenet! Vi såg en massa sälar och Jens fick till och med upp en liten torsk!
Efter havsturen åkte vi in till kungälv och tankade, Jens pappa kollade även däcken då så det inte var nåt fel, men allting såg bra ut så vi åkte vidare. När vi kom till Hemsjö blev vi bjudna på mat, och när vi var i köket hörde man ett "PANG" och då exploderade mitt bakdäck! Jäkla tur i oturen att det hände när det hände!! Usch! Så vi fick byta till ett sommardäck och sen åkte Jens tillbaka på lördagen och bytte resten också.
Resten av kvällen tillbringades i soffan fram till vi gick och la oss tidigt.



På lördagen laddade vi mest inför partajet på kvällen! Jag slet ut min garderob, konstaterade att jag inte har några kläder, och sen valde jag en vit klänning. Till den blev det vita leggings - kändes som om jag hade tagit studenten.  Jag sminkade mig och plattade håret - gud vad längesen jag gjorde mig iordning till fest! Så himla kul. Vi packade Linnéas väska som hon skulle ha med sig till mormor & morfar. Vid 17-tiden åkte vi mot stan, där mamma snällt skjutsade oss ut i skogen där festen hölls! Det var jätteroligt att träffa alla igen, så goa människor! :) Vi hade funderat på vad Jesper skulle få i födelsedagspresent, och till slut kom vi fram till att whisky är alltid bra, det gillar han. Och uppenbarligen vet alla andra det också - han hade bara fått en massa whisky! Haha! Kul! En tjej som heter Mikaela var där och vi har träffats några gånger tidigare, hon är riktigt trevlig så det var kul att det var en go tjej där att prata med lite också! Vi var bara 3 tjejer där....
Det var ca 10 pers där, lagom mycket folk, alla kan liksom sitta och prata med varandra. Sen längre fram på kvällen blev det allsång, grillande, buggande, bastande och massa öl. Jag avslutade kvällen med en kaffe, haha! Sen skulle vi beställa taxi, och det var sjutton inte lätt! Ingen visste adressen, inte ens Jesper som äger stugan. Men jag lyckades beskriva vägen hyfsat, för när vi gått grusvägen fram för att möta taxin med ficklampa i högsta hugg (darrandes av rädla för folkilskna älgar och vargar - jag i alla fall!) hittade taxin oss! Vi åkte med en lite halvtråkig taxichaufför, Alingsås Taxi. Det första vi frågade henne var om de tar kort, och ja det gjorde de sa hon. Vad bra för då behöver vi inte ta ut pengar på vägen då`Nej nej sa hon det behöver ni ju inte då. Nähäpp, men när vi kom hem och Jens tog fram sitt Maestro kort säger hon "men såna kort tar vi inte..." MEN VA??!! Säg det inna då ditt himla stolpskott! Så efter en massa dividerande över hur vi skulle göra bestämde vi att vi får åka till Maxi och ta ut pengar, men vi vägrade betala för den extra resan, för det var ju hon som hade gjort fel. Så hon blev jätteotrevlig så det var en lättnad när vi kom hem för andra gången och äntligen kunde få gå in och lägga oss vid 2.30!

Det var i alla fall en himla mysig kväll, och jag fick uppdateringar av mamma med jämna mellanrum om hur hon och pyttet hade det. Allting hade gått bra för dem. Linnéa hade somnat vid 8 och sen vaknade hon vid 2, så då fick hon vara upp lite och sen sov de tillsammans i soffan för Linnéa vaknade bara när mamma la ner henne i sängen. Men sen sov de till 7 i alla fall.

I dag när jag vaknade vid i8.30 kunde jag inte somna om, det var så tyst och lugnt här hemma. Kändes jättekonstigt! Saknade Pyttet otroligt mycket då! Så fram emot 10 ringde jag mamma och vi bestömde att hon och linnéa skulle komma och hämta mig för att åka till jordnära en sväng. Där köpte jag Thereses födelsedagspresent - en fläderbuske, och sen fick jag en rabarberplanta och en änglatrumpet av mamma - tack!!
När vi varit där släppte vi av mamma och åkte hemåt. Linnéa skulle få mat men hon bara skrek och vägrade äta, så till slut fick hon välling, och då åt hon och sen somnade hon med en gång. Sen sov hon ända till klockan fyra. Då var vi tvungna att väcka henne för vi skulle till Hemsjö på middag! Så trött när man har varit hos mormor och morfar! :) Älskade älskade unge!!

I hemsjö bjöds det på jättegod kalvstek, och efter kaffet åkte vi och handlade lite på maxi, sen hem. Linnéa fick välling och somnade. Så nu sitter vi här i soffan och jag ska nog lägga mig snart, man blir trött av att partaja!

Godnatt allihopa!!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Ni har haft fullt upp som vanligt! :) Vad härligt det lät med en båttur. Ser fram emot kort på Linnéa i flytväst, låter sött :)



Vilken tur att däcket exploderade när bilen stod parkerad och inte under resan! Läskigt.

2009-04-19 @ 23:12:48
Postat av: Therese

Kul att ni hade kul på partyt! Jag tyckte du va jätte fin i din vita klänning, det borde du oxå lägga ut bild på!! Å jag ser oxå fram emot pytt i flytväst, hon e såklart den sötaste!!



Åå min fläder!! Tjohoo!! Ska ut å välja planterings plats! Tror du jädra rådjur å harar går på den?? Måste nog skydda lite... TACK goaste Karin!



Puss på er!

2009-04-20 @ 08:53:04
Postat av: Elin

Skönt att åka båt! :)



Kul att ni hade skoj på partajet, och att ni kunde slappna av :) Mamma skickade en rapport även till oss :)



KRAM



2009-04-20 @ 10:04:52
URL: http://narvitvablirtre.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Åååh, jag är så glad över att du var med på lördagen. Det var kul att se dig igen.. och Jens så klart. ;)

Skönt att det gick bra på söndagen också.

Kram på dig.

2009-04-21 @ 22:04:29
URL: http://peanutbuttercup.blogg.se/
Postat av: Emma

Kul med partaj! :D

2009-04-22 @ 15:18:36
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0