Pyttet äter själv!

I morse när Pyttet skulle äta frukost började hon gnälla efter ett par skedar och ville inte äta. Så jag tänkte att jag låter henne äta själv då så slipper jag sitta här och truga... såhär såg det ut, behöver jag nämna att jag fick sanera köket efteråt?! ;)

        



Hon tyckte att det var jättekul att äta själv.. hon fick knappt i sig hälften av gröten, men strunt samma, hon hade roligt i alla fall. Så kul att se henne sitta där helt koncetrerad kladdandes med sin gröt. Händerna fulla, och ansiktet också! :)

Jag har lagt märke till idag att ju äldre Linnéa blir, och desto starkare vilja hon får (och vilken vilja hon har!!) desto fler majskrokar och vårgårdaris går det åt! Haha... mutor med ett annat ord. ;) T.ex, "nu vill mamma gå på toaletten här får du en majskkrok" eller "mamma pratar i telefonen, här får du en majskrok så får mamma prata nån minut i fred". Haha vad hemskt det låter, men det är så det är. Vad säger ni andra mammor, blev det likadant för er?

Nu har hon lärt sig vart majskrokarna bor också. Vi har dem ovanpå kylskåpet, så när jag ska ta ner påsen för att ge en till henne blir hon helt galen och bara skrattar hysteriskt! Så himla gulligt! Idag försökte hon med att få en majskrok också, hon försökte lura mamma.... hon började gnälla i vardagsrummet, såg till att jag tittade på henne. Då kröp hon gnällandes ut i köket, sen satte hon sig ner och pekade mot majskrokspåsen på kylskåpet och såg ledsen ut! Haha, de är inte dumma de små!



Vi har märkt nu att vi har en inneboende också, en himla söt inneboende! Jag hittade honom sovandes i solen i en rabatt häromdagen.





De senaste dagarna har det inte hänt mycket. I måndags hade vi trevligt besök, Therese och Cornelia kom hit och fikade med oss! Sen igår skulle vi ju ha åkt till Jönköping för att fira Susannes födelsedag, men Oliver var lite krasslig så vi valde att avvakta. Så vi drar nog nästa vecka istället.
Idag har jag och Linnéa varit och storhandlat, och sen har vi fixat lite hemma. Och nu på eftermiddagen har Jens hjälpt min pappa att köra möbler från farmors hus. Så nu är det tömt. Jag åkte förbi huset igår, och det skulle jag inte ha gjort. Det var helt mörkt och öde... det som alltid varit så hemtrevligt och varmt. Men det är som det är, och man får minnas alla glada stunder vi haft med farmor i huset! 
Hemma hos mamma och pappa står nu en massa saker som var farmors, och det var konstigt och jobbigt att se dem. Vi fick hennes gamla kökssoffa, den är så fin, och jag är så glad att få den efter henne! Kommer få finaste platsen i nya köket när vi bygger ut!

Väldigt dålig bild för det var så mörkt, men den är jättefin!


Imorgon ska Therese och Cornelia komma hit och betonga med mig och Pyttet. Håller alla tummar för att det blir bättre denna gången!

Kram och godnatt på er! 

Kommentarer
Postat av: Sarah

Hehe...ja mutor har man väl tagit till någon gång ;).



Den där växande viljan lär inte bli mindre direkt, hehe. Jättekul, men kan ibland bli påfrestande med :)



Förstår att det måste varit kul för Linnéa att äta själv, det syntes ;)

2009-04-22 @ 22:52:40
Postat av: Jessika

Mutor är mammans bästa vän. ;-) När jag och Alwin går på stan har jag alltid fullt med äpplen o kex i väskan! ;-)

2009-04-22 @ 23:44:08
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika
Postat av: Therese

Jätte, jätte fin kökssoffa!!! Kul att du fick ett sånt fint minne från din farmor!



Känner på mig att den här gången, blev betongen kanon bra!! haha! Kan hoppas i alla fall ;) du e en duktig rörare, vi e ett bra team!



Puss gumman!

2009-04-23 @ 14:54:43
Postat av: Spessartin

Åh, vilken söt inneboende ni har och den där soffan är fantastisk! Vi letar efter en att ha här hemma, får hålla ögonen öppna på blocket och loppmarknader antar jag.

2009-04-23 @ 21:26:11
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Kickie

Hej Karin och Linnéa!



Förlåt att jag inte har hört av mig. =(

Hoppas allt är bra?

Crockett är lite sjuk, han har fått Hot spot.

Annars är det okej med oss.

Våren kliver fram med stoooormsteg, går lite för

fort nu.

Hoppas vi kan höras och synas snart, SAKNAR ER!!



Kramar i massor Kickie med flock. =)

2009-04-26 @ 15:39:53
Postat av: monkan

hihi jag bara väntar på att jag kan ge mutor i form av majsbågar och rån ! de är ofta tanken kommer ..men istället för man leta upp nåt spännande och ofarligt å nytt icke ätbart som hon kan hålla i och leka med... brukar bli en av hennes matskedar el nåt...inte jätteroligt..

2009-04-28 @ 08:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0