Hopp hopp!

Nu är den introducerad - hoppgungan!! Den var himla rolig, men lite knasig.. Linnéa fattade inte riktigt vad som hände tror jag. Hon stod och gungade lite, men snurrade mest runt. :) Vi hjälpte henne att visa henne hur man hoppar och då gick det ganska bra! Sötungen!

    


Vi har även testkört nya vagnen nu.. och vilken skillnad! Den är mycket lättare att köra än den gamla, och inte alls lika tung och klumpig. Den gamla har varit jättebra, men nu har den tjänat sitt syfte. Nu är ju Linnéa en stor liten tjej och kan ha en ny vagn! :) Linnéa var jätteglad när hon fick åka i den, mycket roligare att se allting framför en än att se allt när man redan är på väg förbi. Och man kan allt sova gott i den nya vagnen också!

   


Idag har vi varit hos Cornelia och hälsat på henne, goa lilla tjejen! Hon sov hela besöket så vi fikade med hennes goa föräldrar! :) Linnéa var på marodör humör och skulle sno Cornelias filt hela tiden, klättrade runt och höll på... haha, vilken skillnad! Lilla lilla Cornelia som bara sov och låg så stilla och snusade och Linnéa som flög runt och tjoade! Var tid har sin charm, helt klart!
Imorgon skulle vi testat öppna förskolan med Måkkan och Filippa, men Måkkan är sjuk så vi fick skjuta på det. Får se om vi tar oss iväg själva dit kanske.
På onsdag drar jag, Linnéa och Jossan till Jönköping och myser med Oliver och Susanne! Ska bli himla kul!! Men med vår tur blir det väl snöstorm och kaos. ;) Haha, brukar bli det när vi väl ska ta oss iväg dit!

Idag var jag på bmm och fick en kopparspiral. Skönt att få det gjort nu. Det blev lite kaos på morgonen. Jag ringde bmm precis innan telefontiden tog slut vid 9.30 och vi pratade en stund.. hon sa att de hade en tid klockan 10.30 - perfekt tänkte jag den tar jag! Så vi bokade och lade på, jag kollar på klockan och paniken väller upp!! HERREGUD, bara en timma kvar!! Så jag kastar mig på telefonen och ringer mormor och säger att Pyttet behöver barnvakt, och det tyckte hon gick bra, så jag skulle komma med henne när jag åkte.
Sen kastar jag mig in i duschen, tvättar av Pyttet, klär på oss och ut i bilen. Skrapar rutorna och startar bilen, den dör och vägrar starta igen!! Jädrar... skitbil! Jag ringer och skäller ut Jens (stackarn) och sen ringer jag mamma och berättar att Linnéa inte kommer för bilen startar inte. Men hon erbjuder sig att komma ut till oss så kan jag låna hennes bil in. Så in igen med Pyttet, fixa iordning välling till henne..... *tick tack* klockan är 10.20... PANIK! Mamma kommer, jag lämnar över Pyttet till henne och småspringer till bilen. Backar ut och kommer inte uppför backen. Får backa hela vägen ner och startar - gasar och önskar att jag inte möter någon, haha! Det gick bra i alla fall. Kommer in till stan utan fler problem, apstressad! Parkerar (fick en bra parkering mot alla odds) och då går inte bilen att låsa... vid det här laget börjar jag nästan gråta p.g.a. trötthet och stress. Men jag ringde mamma och kunde lämna den olåst. Till slut, en kvart försent, kom jag in på bmm, berättar med andan i halsen om varför jag är sen och ber om ursäkt. Men hon sa att det var helt lugnt, det var inte så noga! Hade jag vetat det hade jag kanske inte haft en sån hemsk morgon!! Usch! Jag hatar att stressa, hela dagen blir helt förstörd sen. Jag har varit helt flummig hela dagen.
Men jag fick min spiral och allt är nu frid och fröjd. Linnéa sover i sin säng och Jens sover i soffan, så nu är allt som det ska vara. ;)

Nu ska jag nog ta en varm lång dusch om en stund.. ha en bra kväll allihopa!!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Detta är bara en av alla dagarna i resten av ditt liv :)Älskar er!

2009-02-17 @ 10:56:28
Postat av: Therese

Stackars! Inte kul att börja dagen med att stressa...skönt att allt löste sig till slut i alla fall, snäll mormor Linnéa har!! Å kul att ni kom hit, jag tycker om Linnéas marodör humör, söta unge!



Vagnen e jätte fin ju! Kul att titta framåt tror jag det! Söta ni e när ni ska på promenad, både mamma å dotter! Vi vill väldigt gärna gå med den "nya" rundan nån dag, verkar väldigt mysig!



Jag e faktiskt lite ledsen att jag inte oxå kan följa med på onsdag :( men ja, ja, det kommer väl fler gånger! Ha det så himla kul, hälsa alla å kör försiktig!



Puss gumman!

2009-02-17 @ 13:38:00
Postat av: Sarah

Oj, förstår att du var stressad! Tur att det löste sig ändå :)

Så söt hon är i hoppgungan :)

2009-02-17 @ 14:29:54
Postat av: monkan

fy vilken dag du fick stackarn...hatar också å stressa man blir ju tokig å helt vansinnig:)

hoppas ni får bra resa imorgon...vi hoppas på uppehåll och +++

vagen va gör fin...vill me ha :) puss å kram

2009-02-17 @ 15:21:57
Postat av: Jessika

Usch vilken start på dagen!! =( Stressa e verkligen så fruktansvärt...



Visst gör de skillnad med ny vagn!! Jag tyckte inte den gamla var klumpig innan vi bytte men sen jädrar vilken skillnad! =)

2009-02-18 @ 09:37:06
URL: http://www.metrobloggen.se/jezzzzzika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0