Hemmadag...

Idag har jag och Linnéa hållt oss hemma. Vi har badat och haft besök av Hanna, det var jätteroligt att ses igen! Hon har inte sett Linnéa sen hon var bara nån månad gammal så det var ett tag sen sist. Efter besöket somnade Linnéa med en gång, det tar på krafterna att bada och ha fikabesök att charma! ;)

När Linnéa sovit lekte vi en massa på lekfilten. Hon låg på mage i nästan 45 minuter - rekord! Det var supernära ett krypsteg också, hon stod på knäna och lyfte upp sig på armarna, men precis när hon skulle ta ett stag framåt ramlade hon platt på mage och sen vägrade hon försöka igen...har hon ärvt sin fars tålamod kanske?! Hehe.. Här är Linnéa när hon försöker krypa:

       

igår kväll sydde jag igen. Jag syr lite allt möjligt nu med tyg jag har hemma... så igår blev det en giraff, den ska jag presenta Oliver med, och sen är det några fler figurer på G också. Kul att öva lite med symaskinen så jag lär mig hur allt fungerar. Imorgon ska jag åka in till stan och kolla efter fina tyger till babykläder och kolla om jag hittar nåt bra mönster.

Här är giraffen:

   

Pyttet har precis somnat nu, hon fick gröt till kvällsmat idag och jag behövde inte ens amma henne nu innan hon somnade hos Jens. Hoppas det fortsätter såhär, och att hon håller sig mätt nu på gröten och att hon sover bättre inatt. Det har varit jobbiga nätter nu, och man känner sig som en zombie... Men ska lägga mig tidigt ikväll så då kanske jag blir människa igen!

Kram på er allihopa!

Kommentarer
Postat av: Emma

Känner mej oxå som en zombie! Hade lust att lägga mej samtidigt som Alex, men får nog hålla mej vaken en stund till. Annars finns ju risken att jag vaknar klarvaket i natt å då finns det inte mycket att hitta på ;-)

Tack för trevlig läsning!

2009-01-13 @ 19:27:32
URL: http://emmalundstedt84.blogg.se/
Postat av: Elin

Hehe, hon är på god väg iaf lilla Néa... men hon får nog lyfta huvudet lite också... på sista bilden ser hon ut att ha gett upp sitt krypande! :)



2009-01-13 @ 19:27:54
Postat av: Susanne

Najs med privat påminnelse att bloggen är uppdaterad, känner mig så utvald! ;P



Hehe, söta söta Linnéa, snart kryper hon nog!

Jag lovar att Oliver kommer att bli såå glad när han får träffa "Gurra"! ;)



Skönt att lillstumpan somnade så gott ikväll, det bådar gott tror jag! Oliver somnade faktiskt också lätt ikväll, it´s in the air tonignht!



Puss och godnatt på er

2009-01-13 @ 19:41:50
Postat av: Therese

Vilken jättefin giraff till Olli!! Du e duktig du Karin! Hoppas era små goingar sov gott inatt, så att ni oxå fick sova! Du e ju snart på väg hit Karin, en promenad innan kaffet kanske?? Solen e ju på väg fram ju! Tjohoo!



Puss!

2009-01-14 @ 11:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0